1
Vraag
2
Reacties
Kuuper

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Fan Alarm Mediabox XL

Goedenavond,

Sinds 8 december maak ik gebruik van een MediaBox XL, sinds 18 december ontvang ik de melding Fan Alarm, op 21 december een nieuwe MediaBox ontvangen en aangesloten met hetzelfde probleem.

27 december is er een monteur bij ons langs geweest, de up & downstream waardes waren niet in orde. Hierop heeft hij een nieuwe hoofdaansluiting erop gezet & is het signaal goed. Ook is het thuis netwerk uitgeschakeld. Vanmorgen 29 december geeft de MediaBox weer de melding fan-alarm aan.

De MediaBox staat normaal gesproken in een televisiemeubel met achterwand incl. een kabelgat (zie foto). Ik heb de MediaBox ook bovenop meubel geplaatst zodat hij voldoende koeling moet krijgen & de stofzuiger op de ventilator gezet, maar de problemen blijven.

Iemand een idee of gouden tip?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Bij fan alarm is er vaak sprake van een defect. De koeling werkt dan niet meer. Maar 2 keer achter elkaar dit issue is wel wat veel van het goede. Nu bereik je hier andere klanten en er komen wel moderators voorbij, maar even contact opnemen met Ziggo gaat nu wel vlotter denk ik.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/

Bekijk in context

17 Reacties 17
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Bij fan alarm is er vaak sprake van een defect. De koeling werkt dan niet meer. Maar 2 keer achter elkaar dit issue is wel wat veel van het goede. Nu bereik je hier andere klanten en er komen wel moderators voorbij, maar even contact opnemen met Ziggo gaat nu wel vlotter denk ik.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/
Kuuper
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb hierover contact met Ziggo zij sturen nu nogmaals een nieuwe MediaBox toe, Ziggo doet er alles aan om het probleem op te lossen. Hier ben ik zeer tevreden over.

Graag hoor ik of iemand misschien een oplossing heeft
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
De enige oplossing is tot nu toe het vervangen van de box. Wat Ziggo met de andere doet weet ik niet, maar er zal vast een mogelijkheid zijn dit te repareren. Ik ken die mogelijkheid echter niet.

Lastig dus, maar toch maar weer even afwachten tot je de andere box hebt ontvangen.
CreativeS

Level 13
  • 813Posts
  • 16Oplossingen
  • 161Likes
De processor wordt te heet... ook logisch met die thermalpads (i.p.v. een dun laagje koelpasta) die gebruikt worden. Dus gaat het apparaat ervan uit dat de fan kapot is. De fan draait wel, amar niet voldoende om nog te koelen. Die apparaten worden ook veel te warm, maar net binnen de veilige marge.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
CreativeS

we hebben anders ook wel gezien dat men aangaf dat de fan niet meer werkte. Hoe dan ook kun je er zelf niets mee en is alleen een omruil van de box mogelijk.
CreativeS

Level 13
  • 813Posts
  • 16Oplossingen
  • 161Likes
Snap ik, maar de kans is groter dat de koelcapaciteit niet bereikt wordt vanwege die thermalpads. Fans kunnen ook kapot gaan, zeker als ze steeds vaker op volle snelheid moeten draaien om te überhaupt ook maar iets te koelen. Maar goed, dat relaas is toen allemaal verwijderd en misschien maar goed ook. We willen natuurlijk niet dat mensen zelf de box openen en een kleine modificatie uitvoeren.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar nu breng je ze wel op een idee... Of dat nou slim is.

Maar ik wil ook de discussie eigenlijk niet aangaan over wat er mis is, want dan word het een topic zoals toen ook is verdwenen.

Het gaat er nu om dat vraagsteller moet weten wat te doen en dat is een omruil.
Kuuper
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
CreativeS Dat idee heb ik ook, dat het aan de koelcapiciteit ligt. Ben benieuwd of een nieuwe MediaBox dit probleem oplost als het een seriefout is.
CreativeS

Level 13
  • 813Posts
  • 16Oplossingen
  • 161Likes
Willem-A wrote:
Maar nu breng je ze wel op een idee... Of dat nou slim is.

Men is oud en (hopelijk) wijs genoeg om zelf een besluit te nemen.
Dat denken voor anderen is niet nodig.

Kuuper

Die nieuwe Mediabox XL zal vast wel even goed werken...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je nog een UTP kabel tussen je Mediabox XL en een ander apparaat?

Kun je hier je downstream en upstream waarden uit je modem plaatsen met een screenshot?
bendenvug

Level 1
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes
Ik heb gisteren ook de media box xl aangesloten bij familie, opeens was daar de melding
FAN ALARM!. Als ik dat zelf niet had gezien, had mijn familie de Mediabox XL blijven gebruiken. En hadden dan niet geweten wat deze melding was, of hadden ze dat genegeerd.

Oplossing volgens Ziggo Klantenservice: Zet er een stofzuiger op.

Wat een goedkope oplossing ze moeten gewoon goede apparatuur leveren,
het apparaat werd ook gloeiend heet. Gelukkig is er geen brand uitgebroken.
Dit is volledig onacceptabel, en harstikke gevaarlijk.

Nu neemt de monteur a.s. donderdag ook iets mee om het uit te zuigen,
IK WIL GEWOON EEN NIEUWE MEDIABOX NL. We gaan het zien a.s. donderdag.
Kuuper
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoe achterhaal ik die waardes Be rt
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Inloggen op de Ziggo Mediabox XL

En dan zie je links in het menu downstream en upstream.

Heb je een UTP kabel tussen je Mediabox XL en een ander apparaat zitten?
Kuuper
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dankjewel Be rt

De MediaBox XL wordt alleen gebruikt om tv te kijken, er zijn geen andere apparaten mee verbonden.

Bij deze een foto van de Downstream

Upstream
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je signaal zier er goed uit, dat kunnen we uitsluiten.

Dan zal de nieuwe box je oplossing moeten zijn.:relaxed:
Kuuper
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb drie dagen een nieuwe Mediabox ontvangen, tot nu toe gaat het goed.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kuuper Veel kijkplezier gewenst.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic