Beantwoord

Fan Alarm Mediabox XL

  • 29 december 2018
  • 17 Reacties
  • 6373x Bekeken

Goedenavond,

Sinds 8 december maak ik gebruik van een MediaBox XL, sinds 18 december ontvang ik de melding Fan Alarm, op 21 december een nieuwe MediaBox ontvangen en aangesloten met hetzelfde probleem.

27 december is er een monteur bij ons langs geweest, de up & downstream waardes waren niet in orde. Hierop heeft hij een nieuwe hoofdaansluiting erop gezet & is het signaal goed. Ook is het thuis netwerk uitgeschakeld. Vanmorgen 29 december geeft de MediaBox weer de melding fan-alarm aan.

De MediaBox staat normaal gesproken in een televisiemeubel met achterwand incl. een kabelgat (zie foto). Ik heb de MediaBox ook bovenop meubel geplaatst zodat hij voldoende koeling moet krijgen & de stofzuiger op de ventilator gezet, maar de problemen blijven.

Iemand een idee of gouden tip?

icon

Best beantwoord door Willem-A 29 december 2018, 21:07

Bij fan alarm is er vaak sprake van een defect. De koeling werkt dan niet meer. Maar 2 keer achter elkaar dit issue is wel wat veel van het goede. Nu bereik je hier andere klanten en er komen wel moderators voorbij, maar even contact opnemen met Ziggo gaat nu wel vlotter denk ik.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +19
Bij fan alarm is er vaak sprake van een defect. De koeling werkt dan niet meer. Maar 2 keer achter elkaar dit issue is wel wat veel van het goede. Nu bereik je hier andere klanten en er komen wel moderators voorbij, maar even contact opnemen met Ziggo gaat nu wel vlotter denk ik.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/
Ik heb hierover contact met Ziggo zij sturen nu nogmaals een nieuwe MediaBox toe, Ziggo doet er alles aan om het probleem op te lossen. Hier ben ik zeer tevreden over.

Graag hoor ik of iemand misschien een oplossing heeft
Reputatie 7
Badge +19
De enige oplossing is tot nu toe het vervangen van de box. Wat Ziggo met de andere doet weet ik niet, maar er zal vast een mogelijkheid zijn dit te repareren. Ik ken die mogelijkheid echter niet.

Lastig dus, maar toch maar weer even afwachten tot je de andere box hebt ontvangen.
De processor wordt te heet... ook logisch met die thermalpads (i.p.v. een dun laagje koelpasta) die gebruikt worden. Dus gaat het apparaat ervan uit dat de fan kapot is. De fan draait wel, amar niet voldoende om nog te koelen. Die apparaten worden ook veel te warm, maar net binnen de veilige marge.
Reputatie 7
Badge +19
@CreativeS

we hebben anders ook wel gezien dat men aangaf dat de fan niet meer werkte. Hoe dan ook kun je er zelf niets mee en is alleen een omruil van de box mogelijk.
Snap ik, maar de kans is groter dat de koelcapaciteit niet bereikt wordt vanwege die thermalpads. Fans kunnen ook kapot gaan, zeker als ze steeds vaker op volle snelheid moeten draaien om te überhaupt ook maar iets te koelen. Maar goed, dat relaas is toen allemaal verwijderd en misschien maar goed ook. We willen natuurlijk niet dat mensen zelf de box openen en een kleine modificatie uitvoeren.
Reputatie 7
Badge +19
Maar nu breng je ze wel op een idee... Of dat nou slim is.

Maar ik wil ook de discussie eigenlijk niet aangaan over wat er mis is, want dan word het een topic zoals toen ook is verdwenen.

Het gaat er nu om dat vraagsteller moet weten wat te doen en dat is een omruil.
@CreativeS Dat idee heb ik ook, dat het aan de koelcapiciteit ligt. Ben benieuwd of een nieuwe MediaBox dit probleem oplost als het een seriefout is.
Maar nu breng je ze wel op een idee... Of dat nou slim is.
Men is oud en (hopelijk) wijs genoeg om zelf een besluit te nemen.
Dat denken voor anderen is niet nodig.

@Kuuper

Die nieuwe Mediabox XL zal vast wel even goed werken...
Reputatie 7
Badge +35
Heb je nog een UTP kabel tussen je Mediabox XL en een ander apparaat?

Kun je hier je downstream en upstream waarden uit je modem plaatsen met een screenshot?
Reputatie 2
Ik heb gisteren ook de media box xl aangesloten bij familie, opeens was daar de melding
FAN ALARM!. Als ik dat zelf niet had gezien, had mijn familie de Mediabox XL blijven gebruiken. En hadden dan niet geweten wat deze melding was, of hadden ze dat genegeerd.

Oplossing volgens Ziggo Klantenservice: Zet er een stofzuiger op.

Wat een goedkope oplossing ze moeten gewoon goede apparatuur leveren,
het apparaat werd ook gloeiend heet. Gelukkig is er geen brand uitgebroken.
Dit is volledig onacceptabel, en harstikke gevaarlijk.

Nu neemt de monteur a.s. donderdag ook iets mee om het uit te zuigen,
IK WIL GEWOON EEN NIEUWE MEDIABOX NL. We gaan het zien a.s. donderdag.
Hoe achterhaal ik die waardes @Be rt
Reputatie 7
Badge +35
Inloggen op de Ziggo Mediabox XL

En dan zie je links in het menu downstream en upstream.

Heb je een UTP kabel tussen je Mediabox XL en een ander apparaat zitten?
Dankjewel @Be rt

De MediaBox XL wordt alleen gebruikt om tv te kijken, er zijn geen andere apparaten mee verbonden.

Bij deze een foto van de Downstream


Upstream

Reputatie 7
Badge +35
Je signaal zier er goed uit, dat kunnen we uitsluiten.

Dan zal de nieuwe box je oplossing moeten zijn.☺
Ik heb drie dagen een nieuwe Mediabox ontvangen, tot nu toe gaat het goed.
Reputatie 7
Badge +35
@Kuuper Veel kijkplezier gewenst.☺