gigaguy

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Extra Mediabox XL probleem - 2 rode LEDjes voorop

Ik zie heel veel topics langskomen met problemen die te maken hebben met de mediabox extra. Ook bij mij is het probleem dat hij niet opstart, er branden twee rode lampjes aan de voorzijde. Ik heb hem verschillende keren opnieuw verbonden met de mediabox xl, maar het probleem blijft zich voordoen. Nu heb ik contact gehad met ziggo hierover. Hun antwoord luidt: het binnenkomende signaal op de mediabox is te sterk. Ik zou hier een langere kabel aan moeten bevestigen of er een splitter tussen zetten om het signaal af te zwakken. Iemand hier die er ervaring mee heeft.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi tikkel, ik begrijp dat jouw Extra Mediabox XL ook helemaal niet meer reageert. Je kunt niet eens het menu in om de normale her-installatie te doorlopen.

Krijg je nog wel leven in de Extra Mediabox XL als je een zogenaamde front-panel-reset probeert? Als zelfs dan het menu nog niet tot leven komt zullen we de Extra Mediabox om moeten ruilen.
Edit 26-11: ik lees dat onze monteur de extra mediabox xl op 22-11 heeft omgeruild voor een nieuwe.

Bekijk in context

87 Reacties 87
Tintin-br

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoi gigabyte,
Ik lees niet anders dan dat er problemen mee zijn. Ik zelf heb er ook allang problemen mee. Dan die fout melding dan die en later weer een andere. Ik wacht nu op de komst van de nieuwe media-box (waarschijnlijk begin volgend jaar) en als dat ook niet werkt stap ik toch over naar een andere provider. Want Ziggo ziet blijkbaar niet de problemen of ze zijn niet op te lossen. En als je het meld zegt de ene dit en de.andere dat. Een zoethoudertje.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
De extra Mediabox XL wordt niet meer geleverd vanwege te veel problemen.

Extra Mediabox XL: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/extra-mediabox
De Ziggo Extra Mediabox XL leveren we niet meer. Bekijk welk pakket dan bij je past.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Zie ik deze advertentie langskomen op facebook.

Gevalletje dat afdelingen geheel langs elkaar heenwerken?

Ziggo
GeGspoGnsGordG
· 13 uur ·
Met de Ziggo Extra Mediabox bekijk je alle tv-zenders uit je abonnement ook in de slaapkamer of op zolder.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Steefb wrote:
Zie ik deze advertentie langskomen op facebook.

Gevalletje dat afdelingen geheel langs elkaar heenwerken?
Met de Ziggo Extra Mediabox bekijk je alle tv-zenders uit je abonnement ook in de slaapkamer of op zolder.



Er is een verschil tussen de Extra Mediabox (een Humax 5300C) en een Extra Mediabox XL (de kleine variant van de Mediabox XL). De eerste kan wel nieuw worden gehuurd, de tweede niet meer 🙂

gigaguy Dat de klantenservice zegt dat het signaal 'te sterk' is vind ik een vreemde constatering. Dan zouden er problemen kunnen zijn met de Mediabox XL, maar dit gaat over je Extra Mediabox XL. Wellicht heeft de medewerker je probleem verkeerd begrepen?

Ook even handig om te weten: hoe heb je de Extra Mediabox XL aangesloten (coax, internetkabel of wifi)? Dat zijn dingen waar wij (en de klantenservice) nog iets aan hebben. Ik zou ze nog een belletje geven.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
0on0on schreef: "Dat de klantenservice zegt dat het signaal 'te sterk' is vind ik een vreemde constatering. Dan zouden er problemen kunnen zijn met de Mediabox XL, maar dit gaat over je Extra Mediabox XL. Wellicht heeft de medewerker je probleem verkeerd begrepen?"

De klantenservice kan het signaal uitlezen uit de Mediabox XL en kan 2 zaken zien:
De signaalsterkte in het TV deel, als dat boven 25% op NPO1 uitkomt dan gaat er van alles haperen en men kan in het modemdeel de downstream, upstream en SNR waarden van de Mediabox XL zien, dus een uitstekende manier om met zekerheid te kunnen zien of het signaal te zwak of te sterk is en/of er ruis zit op het signaal.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Be rt I know, maar een (al dan niet) ietwat te sterk signaal op de hoofdbox heeft toch niks van doen met de problemen van de Extra Mediabox XL zoals gigaguy ervaart? Lijkt me eerder een defecte/vastlopende Extra Mediabox XL. iig iets anders aan de hand dan "te sterk signaal op hoofdbox, daarom werkt de Extra Mediabox XL niet"...
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Be rt gigaguy
Het kan iets te maken hebben met hoe de extra Box is aangesloten.
Als dit via coax is, dan kan het zijn dat er een Moca probleem is (ontstaan), waardoor de Boxen elkaar niet kunnen bereiken.
Evt te testen met een andere Coax verbinding of een UTP verbinding tussen de twee Boxen.
Allemaal een hoop gedoe, dat wel.
Han
gigaguy
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb de boxen inderdaad met coax aangesloten. Ik krijg ze wel verbonden met elkaar, maar als ik de extra box na een tijdje proberen weer aan krijg, en ik doe hem daarna weer uit zetten, dan heb ik weer opnieuw het probleem dat hij niet goed opstart.
ik ga mijn voordeel doen met jullie reacties. Ik ga idd informeren of er al een alternatief is voor de extra box.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
0on0on De extra box krijgt het signaal en de beelden via de grote box.
Je kunt de extra ook aan de grote aansluiten via een UTP kabel.

Als de grote een verstoord signaal krijgt en er zit een verstoord signaal op de coax dan heeft de kleine ook last van.
gigaguy
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Is het gebruik van een utp kabel als verbinding tussen de mediabox xl en de extra box te verkiezen boven het advies dat ik een langere coax kabel zou moeten gebruiken naar de mediabox xl.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Be rt wrote:
0on0on (...)
Als de grote een verstoord signaal krijgt en er zit een verstoord signaal op de coax dan heeft de kleine ook last van.


Vrij opvallend dat de hoofdbox dan niet met problemen kampt toch?

gigaguy wrote:
Is het gebruik van een utp kabel als verbinding tussen de mediabox xl en de extra box te verkiezen boven het advies dat ik een langere coax kabel zou moeten gebruiken naar de mediabox xl.

gigaguy UTP is de meest storingsvrije manier van aansluiten. Mocht je het qua afstand niet halen, dan kan de klantenservice eentje van 15 meter opsturen 😉
gigaguy
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
0on0on Be rt bedankt voor jullie hulp, ik ga ermee aan de slag?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Gigaguy, ik lees in onze administratie dat jouw Extra Mediabox XL uiteindelijk nergens meer op reageerde en hij wordt omgeruild. Hopelijk werkt het vervangende apparaat wel naar behoren!
gigaguy
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Mark Ziggo ik heb idd een nieuwe box ontvangen..tot nu toe doet hij het..?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
TOP veel kijkplezier gewenst.:relaxed:
gigaguy
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Be rt dank je?
tikkel

Level 1
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier zelfde probleem met extra Mediabox.
Twee rode lampjes en reageert nergens meer op...
Onlangs nieuwe connectbox gekregen en geïnstalleerd door monteur. Alles perfect.
Maar nu dit weer... Wat gaan we eraan doen?
Overstappen komt zo wel heel dichtbij....Mark Ziggo
tikkel

Level 1
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Morgenochtend maar weer bellen naar Ziggo.
Box reageert niet meer.. Gaat aan en uit.
Twee rode lampjes branden
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi tikkel, ik begrijp dat jouw Extra Mediabox XL ook helemaal niet meer reageert. Je kunt niet eens het menu in om de normale her-installatie te doorlopen.

Krijg je nog wel leven in de Extra Mediabox XL als je een zogenaamde front-panel-reset probeert? Als zelfs dan het menu nog niet tot leven komt zullen we de Extra Mediabox om moeten ruilen.
Edit 26-11: ik lees dat onze monteur de extra mediabox xl op 22-11 heeft omgeruild voor een nieuwe.

Uitgelicht topic