Beantwoord

Extra Mediabox XL probleem - 2 rode LEDjes voorop

Toon eerste bericht

43 Reacties

Ook ik heb de issues. Als ik de extra box aanzet hoor ik geen ventilator. Na soms 20 pogingen heb ik 'mazzel' en hoor ik de ventilator. Dan weet ik dat ik kan kijken. Snacht gaat hij dan weer in storing.

Volgens ziggo het signaal. Maar hij wil al niet eens normaal aan. Ik wacht nog op een kabel van 12 mtr om braaf te testen tegen beter weten in.

Dit zet me als klant wel aan het denken. Teletekst met de grote box blijft een drama. Pagina valt steevast voor de helft weg na een paar tellen en komt dan weer terug.

Liefst laat ik de extra box ruilen. Morgen maar weer een belpoging.
Reputatie 7
sander butterman schreef:

Volgens ziggo het signaal. Maar hij wil al niet eens normaal aan.

Dat lijkt mij inderdaad een probleem in de Extra Mediabox XL en niet in het (wifi) signaal. Ongeacht hoe je de box aangesloten hebt moet hij gewoon aanspringen, als hij daarna dan een foutmelding geeft kan het aan het wifi signaal liggen lijkt mij.

Je kunt hiervoor bellen/chatten/facebooken/twitteren natuurlijk, of zet hier even een reply neer dan regel ik een vervangende Extra Mediabox XL voor je (alleen ben ik niet 24/7 aanwezig).
Mark Ziggo schreef:

Volgens ziggo het signaal. Maar hij wil al niet eens normaal aan.

Dat lijkt mij inderdaad een probleem in de Extra Mediabox XL en niet in het (wifi) signaal. Ongeacht hoe je de box aangesloten hebt moet hij gewoon aanspringen, als hij daarna dan een foutmelding geeft kan het aan het wifi signaal liggen lijkt mij.

Je kunt hiervoor bellen/chatten/facebooken/twitteren natuurlijk, of zet hier even een reply neer dan regel ik een vervangende Extra Mediabox XL voor je (alleen ben ik niet 24/7 aanwezig).

Ik wil graag gebruik gebruik maken van je aanbod een nieuwe ontvanger te ontvangen.

groeten sander

Reputatie 7

Ik wil graag gebruik gebruik maken van je aanbod een nieuwe ontvanger te ontvangen.

Is bij dezen onderweg!
Onze Extra Mediabox XL staat nu ook al 2 dagen in storing en ik krijg hem niet aan de praat.
Een enkele keer hoor je de ventilator een keertje opstijgen(maakt veel meer geluid dan voorheen) en krijg ik 5 seconden beeld- dan geen verbinding melding en dan uit in storing met de 2 rode lampjes.

Wij gebruiken/huren de extra mediabox op onze enige televisie in huis zodat ik geen kabelgootjes/losse kabels heb. Dus tv kijken zit er nu niet in, wel 2 boze kinderen.

graag zie ik een oplossing.

alvast bedankt, Bas
Bij ons staat de Extra Mediabox XL ook al enig dagen in storing.

Ook dit is onze storing Een enkele keer hoor je de ventilator een keertje opstijgen(maakt veel meer geluid dan voorheen) en krijg ik 5 seconden beeld- dan geen verbinding melding en dan uit in storing met de 2 rode lampjes.

De Extra Mediabox XL zit via een netwerk kabel aan de Mediabox verbonden en heeft altijd goed gewerkt.
De Mediabox XL zelf werkt nog goed.

Ik heb de Front Panel Reset ook al een paar keer uitgevoerd en ook de Medibox XL maar eens uit een aan gezet, echter probleem blijft.

Heb jij nog een tip wat te doen, zodat de Extra Mediabox XL het weer gaat doen.

Bij voorbaat dank, Wim Hoek
Reputatie 7
Hm, inmiddels loopt het aantal meldingen wel op. Heel specifiek ook dat de ventilator bij velen vaak niet aanspringt.

Ik zal dit sowieso melden bij onze storingsdienst om het verder te onderzoeken, maar ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van de mensen die al een nieuwe Extra Mediabox XL hebben ontvangen. Daar hebben we nog weinig terugkoppeling van.

@gigaguy @tikkel @sander butterman - Is het probleem bij jullie helemaal verholpen nu je een nieuwe Extra Mediabox XL hebt geïnstalleerd?

@FasBr - Half december is er een monteur bij je geweest, die heeft geen apparaten omgeruild lees ik. Maar is het probleem wel opgelost? Wat heeft de monteur daarvoor gedaan?

@p88l - Bij jou is niet de Extra Mediabox XL, maar de grote Mediabox XL omgeruild zie ik. Heeft dat de problemen met de Extra Mediabox XL ook opgelost?

@Bas van Ginkel @WimHoek - Afhankelijk van de terugkoppeling hier en van de storingsdienst zullen we bepalen wat de beste vervolgactie is voor jullie.
@Mark Ziggo ja bij mij is het probleem verholpen. Geen problemen meer😊
Mark Ziggo schreef:

Hm, inmiddels loopt het aantal meldingen wel op. Heel specifiek ook dat de ventilator bij velen vaak niet aanspringt.

Ik zal dit sowieso melden bij onze storingsdienst om het verder te onderzoeken, maar ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van de mensen die al een nieuwe Extra Mediabox XL hebben ontvangen. Daar hebben we nog weinig terugkoppeling van.

@gigaguy @tikkel @sander butterman - Is het probleem bij jullie helemaal verholpen nu je een nieuwe Extra Mediabox XL hebt geïnstalleerd?

ik ben te druk met werk haha. ga vd week even testen. ik laat het even weten.
Badge
als ik het goed begrijp is er de extra media box xl meer leverbaar? graag wil ik op onze slaapkamer geen ethernetkabel of coaxkabel hebben. kan ik de extra mediabox gebruiken via het wifi-netwerk?
Reputatie 1
Badge
@Mark Ziggo Het probleem heb ik niet meer ervaren na het opnieuw (geforceerd) pairen van de Extra (kleine) Mediabox XL met dezelfde (grote) Mediabox XL via MoCa.
N.B. De omruiling die jij noemt betreft een andere (grote) Mediabox XL.
Ik zou een andere extra Mediabox XL voor op de slaapkamer toegestuurd krijgen, maar dit is inmiddels al weer een aantal werkdagen geleden toegezegd. Nu zondag en nog niets. Ik word er een beetje moedeloos van. Box doet raar, veel meer geluid dan anders, stijgt zowat op. Vervolgens doet ie het. Maar zodra in standby dan schrik ik na 20-40 minuten me een hoedje van het opstijgende achtige geluid van die box. En ik kan je vertellen dat is 's nachts niet prettig! Waar blijft die toegezegde extra mediabox XL, zodat wij boven weer kunnen kijken ?
???
Skytiger schreef:

Skytiger schreef:

Ik zou een andere extra Mediabox XL voor op de slaapkamer toegestuurd krijgen, maar dit is inmiddels al weer een aantal werkdagen geleden toegezegd. Nu zondag en nog niets. Ik word er een beetje moedeloos van. Box doet raar, veel meer geluid dan anders, stijgt zowat op. Vervolgens doet ie het. Maar zodra in standby dan schrik ik na 20-40 minuten me een hoedje van het opstijgende achtige geluid van die box. En ik kan je vertellen dat is 's nachts niet prettig! Waar blijft die toegezegde extra mediabox XL, zodat wij boven weer kunnen kijken ?

Natuurlijk. Geen reactie. Wat een ballentent dat Ziggo. Beloftes, zoethoudertjes maar daadkracht en beloftes waarmaken, Ho maar!
In en in triest. Straks nog maar eens bellen in de hoop dat ik nu wel geholpen word. Anders eens kijken wat hier diverse media van vinden. Ik betaal genoeg aan Ziggo of VodafoneZiggo. Dit is geen stijl!
Reputatie 7
@rightdevil, de Extra Mediabox XL leveren we momenteel inderdaad niet meer. Voor de klanten die er al één hebben bieden we er nog wel ondersteuning op, maar we leveren geen nieuwe meer.
Helaas is het met onze huidige mediaboxen/modules niet mogelijk om zonder coax aansluiting TV te kijken.

@Skytiger, welkom op onze Community. Dit is een forum waar klanten elkaar helpen. Wij moderators doen ons best om overal waar nodig zo snel mogelijk te reageren, maar dat kan een paar dagen duren.
Wil je direct een antwoord van onze Klantenservice? Neem dan contact op via de telefoon, ons contactformulier, Facebook, Twitter of chat. Inmiddels heb je contact gehad met één van mijn collega's lees ik.

Naar aanleiding van de meldingen uit dit topic is er wat onderzoek gedaan en wordt er een probleem vermoed in de software, alleen is het nog niet gelukt om dit te reproduceren waardoor we een oplossing ook niet kunnen testen.
Ik heb @WimHoek net gesproken en bij hem werkt de Extra Mediabox XL alweer en bij @Bas van Ginkel zie ik de Extra Mediabox XL ook alweer regelmatig online.

Mochten de problemen toch terugkeren bij één van jullie (of iemand anders die dit probleem ervaart), meldt het hier!
Mark Ziggo schreef:

@rightdevil, de Extra Mediabox XL leveren we momenteel inderdaad niet meer. Voor de klanten die er al één hebben bieden we er nog wel ondersteuning op, maar we leveren geen nieuwe meer.
Helaas is het met onze huidige mediaboxen/modules niet mogelijk om zonder coax aansluiting TV te kijken.

Wat zijn de alternatieven voor de Extra Mediabox XL ?

Net zoals zovelen hebben wij er ook problemen mee. Logisch dat de Extra Mediabox XL niet meer geleverd wordt, het is gewoon niet goed werkende troep waar je wel voor betaalt iedere maand. Klantenservice bellen, liever niet, heb je helemaal niets aan. Standaard moet je weer zorgen dat je thuis bent en er een monteur langs komt waar je ook weinig aan hebt.
Reputatie 7
A.B.A. schreef:

Wat zijn de alternatieven voor de Extra Mediabox XL ?

Op dit moment leveren we als extra optie een Standaard Mediabox of CI+ module: https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra/
Ook bij mij sinds ca 2 maanden dit zelfde probleem. 2 rode lampjes op extra mediabox xl (geplaatst in serre), bij herstart doet hij het ca 15 sec. lang maar valt daarna terug in dezelfde storingsmodus.
Punt is dat er hier huur voor wordt betaald, voor iets dus wat schijnbaar bij velen niet goed functioneert.
Vraag aan Ziggo is dan ook : als er sprake is van een vermoedelijk softwareprobleem zoals aangegeven door Mark Ziggo, is er (uit)zicht op een oplossing?
Ben geen "mauwer", maar een oplossing binnenkort zou wel mooi zijn toch?

Reageer