Beantwoord

Extra Mediabox XL probleem - 2 rode LEDjes voorop



Toon eerste bericht

70 Reacties

Ook ik heb de issues. Als ik de extra box aanzet hoor ik geen ventilator. Na soms 20 pogingen heb ik 'mazzel' en hoor ik de ventilator. Dan weet ik dat ik kan kijken. Snacht gaat hij dan weer in storing.

Volgens ziggo het signaal. Maar hij wil al niet eens normaal aan. Ik wacht nog op een kabel van 12 mtr om braaf te testen tegen beter weten in.

Dit zet me als klant wel aan het denken. Teletekst met de grote box blijft een drama. Pagina valt steevast voor de helft weg na een paar tellen en komt dan weer terug.

Liefst laat ik de extra box ruilen. Morgen maar weer een belpoging.
Reputatie 7
Volgens ziggo het signaal. Maar hij wil al niet eens normaal aan.Dat lijkt mij inderdaad een probleem in de Extra Mediabox XL en niet in het (wifi) signaal. Ongeacht hoe je de box aangesloten hebt moet hij gewoon aanspringen, als hij daarna dan een foutmelding geeft kan het aan het wifi signaal liggen lijkt mij.

Je kunt hiervoor bellen/chatten/facebooken/twitteren natuurlijk, of zet hier even een reply neer dan regel ik een vervangende Extra Mediabox XL voor je (alleen ben ik niet 24/7 aanwezig).

Volgens ziggo het signaal. Maar hij wil al niet eens normaal aan.Dat lijkt mij inderdaad een probleem in de Extra Mediabox XL en niet in het (wifi) signaal. Ongeacht hoe je de box aangesloten hebt moet hij gewoon aanspringen, als hij daarna dan een foutmelding geeft kan het aan het wifi signaal liggen lijkt mij.

Je kunt hiervoor bellen/chatten/facebooken/twitteren natuurlijk, of zet hier even een reply neer dan regel ik een vervangende Extra Mediabox XL voor je (alleen ben ik niet 24/7 aanwezig).



Ik wil graag gebruik gebruik maken van je aanbod een nieuwe ontvanger te ontvangen.

groeten sander



Reputatie 7
Ik wil graag gebruik gebruik maken van je aanbod een nieuwe ontvanger te ontvangen.
Is bij dezen onderweg!
Onze Extra Mediabox XL staat nu ook al 2 dagen in storing en ik krijg hem niet aan de praat.
Een enkele keer hoor je de ventilator een keertje opstijgen(maakt veel meer geluid dan voorheen) en krijg ik 5 seconden beeld- dan geen verbinding melding en dan uit in storing met de 2 rode lampjes.

Wij gebruiken/huren de extra mediabox op onze enige televisie in huis zodat ik geen kabelgootjes/losse kabels heb. Dus tv kijken zit er nu niet in, wel 2 boze kinderen.

graag zie ik een oplossing.

alvast bedankt, Bas
Bij ons staat de Extra Mediabox XL ook al enig dagen in storing.

Ook dit is onze storing Een enkele keer hoor je de ventilator een keertje opstijgen(maakt veel meer geluid dan voorheen) en krijg ik 5 seconden beeld- dan geen verbinding melding en dan uit in storing met de 2 rode lampjes.

De Extra Mediabox XL zit via een netwerk kabel aan de Mediabox verbonden en heeft altijd goed gewerkt.
De Mediabox XL zelf werkt nog goed.

Ik heb de Front Panel Reset ook al een paar keer uitgevoerd en ook de Medibox XL maar eens uit een aan gezet, echter probleem blijft.

Heb jij nog een tip wat te doen, zodat de Extra Mediabox XL het weer gaat doen.

Bij voorbaat dank, Wim Hoek
Reputatie 7
Hm, inmiddels loopt het aantal meldingen wel op. Heel specifiek ook dat de ventilator bij velen vaak niet aanspringt.

Ik zal dit sowieso melden bij onze storingsdienst om het verder te onderzoeken, maar ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van de mensen die al een nieuwe Extra Mediabox XL hebben ontvangen. Daar hebben we nog weinig terugkoppeling van.

@gigaguy @tikkel @sander butterman - Is het probleem bij jullie helemaal verholpen nu je een nieuwe Extra Mediabox XL hebt geïnstalleerd?

@FasBr - Half december is er een monteur bij je geweest, die heeft geen apparaten omgeruild lees ik. Maar is het probleem wel opgelost? Wat heeft de monteur daarvoor gedaan?

@p88l - Bij jou is niet de Extra Mediabox XL, maar de grote Mediabox XL omgeruild zie ik. Heeft dat de problemen met de Extra Mediabox XL ook opgelost?

@Bas van Ginkel @WimHoek - Afhankelijk van de terugkoppeling hier en van de storingsdienst zullen we bepalen wat de beste vervolgactie is voor jullie.
@Mark Ziggo ja bij mij is het probleem verholpen. Geen problemen meer😊
Hm, inmiddels loopt het aantal meldingen wel op. Heel specifiek ook dat de ventilator bij velen vaak niet aanspringt.

Ik zal dit sowieso melden bij onze storingsdienst om het verder te onderzoeken, maar ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van de mensen die al een nieuwe Extra Mediabox XL hebben ontvangen. Daar hebben we nog weinig terugkoppeling van.

@gigaguy @tikkel @sander butterman - Is het probleem bij jullie helemaal verholpen nu je een nieuwe Extra Mediabox XL hebt geïnstalleerd?



ik ben te druk met werk haha. ga vd week even testen. ik laat het even weten.
Badge
als ik het goed begrijp is er de extra media box xl meer leverbaar? graag wil ik op onze slaapkamer geen ethernetkabel of coaxkabel hebben. kan ik de extra mediabox gebruiken via het wifi-netwerk?
Reputatie 3
Badge
@Mark Ziggo Het probleem heb ik niet meer ervaren na het opnieuw (geforceerd) pairen van de Extra (kleine) Mediabox XL met dezelfde (grote) Mediabox XL via MoCa.
N.B. De omruiling die jij noemt betreft een andere (grote) Mediabox XL.
Ik zou een andere extra Mediabox XL voor op de slaapkamer toegestuurd krijgen, maar dit is inmiddels al weer een aantal werkdagen geleden toegezegd. Nu zondag en nog niets. Ik word er een beetje moedeloos van. Box doet raar, veel meer geluid dan anders, stijgt zowat op. Vervolgens doet ie het. Maar zodra in standby dan schrik ik na 20-40 minuten me een hoedje van het opstijgende achtige geluid van die box. En ik kan je vertellen dat is 's nachts niet prettig! Waar blijft die toegezegde extra mediabox XL, zodat wij boven weer kunnen kijken ?
???

Ik zou een andere extra Mediabox XL voor op de slaapkamer toegestuurd krijgen, maar dit is inmiddels al weer een aantal werkdagen geleden toegezegd. Nu zondag en nog niets. Ik word er een beetje moedeloos van. Box doet raar, veel meer geluid dan anders, stijgt zowat op. Vervolgens doet ie het. Maar zodra in standby dan schrik ik na 20-40 minuten me een hoedje van het opstijgende achtige geluid van die box. En ik kan je vertellen dat is 's nachts niet prettig! Waar blijft die toegezegde extra mediabox XL, zodat wij boven weer kunnen kijken ?

Natuurlijk. Geen reactie. Wat een ballentent dat Ziggo. Beloftes, zoethoudertjes maar daadkracht en beloftes waarmaken, Ho maar!
In en in triest. Straks nog maar eens bellen in de hoop dat ik nu wel geholpen word. Anders eens kijken wat hier diverse media van vinden. Ik betaal genoeg aan Ziggo of VodafoneZiggo. Dit is geen stijl!
Reputatie 7
@rightdevil, de Extra Mediabox XL leveren we momenteel inderdaad niet meer. Voor de klanten die er al één hebben bieden we er nog wel ondersteuning op, maar we leveren geen nieuwe meer.
Helaas is het met onze huidige mediaboxen/modules niet mogelijk om zonder coax aansluiting TV te kijken.

@Skytiger, welkom op onze Community. Dit is een forum waar klanten elkaar helpen. Wij moderators doen ons best om overal waar nodig zo snel mogelijk te reageren, maar dat kan een paar dagen duren.
Wil je direct een antwoord van onze Klantenservice? Neem dan contact op via de telefoon, ons contactformulier, Facebook, Twitter of chat. Inmiddels heb je contact gehad met één van mijn collega's lees ik.


Naar aanleiding van de meldingen uit dit topic is er wat onderzoek gedaan en wordt er een probleem vermoed in de software, alleen is het nog niet gelukt om dit te reproduceren waardoor we een oplossing ook niet kunnen testen.
Ik heb @WimHoek net gesproken en bij hem werkt de Extra Mediabox XL alweer en bij @Bas van Ginkel zie ik de Extra Mediabox XL ook alweer regelmatig online.

Mochten de problemen toch terugkeren bij één van jullie (of iemand anders die dit probleem ervaart), meldt het hier!
@rightdevil, de Extra Mediabox XL leveren we momenteel inderdaad niet meer. Voor de klanten die er al één hebben bieden we er nog wel ondersteuning op, maar we leveren geen nieuwe meer.
Helaas is het met onze huidige mediaboxen/modules niet mogelijk om zonder coax aansluiting TV te kijken.


Wat zijn de alternatieven voor de Extra Mediabox XL ?

Net zoals zovelen hebben wij er ook problemen mee. Logisch dat de Extra Mediabox XL niet meer geleverd wordt, het is gewoon niet goed werkende troep waar je wel voor betaalt iedere maand. Klantenservice bellen, liever niet, heb je helemaal niets aan. Standaard moet je weer zorgen dat je thuis bent en er een monteur langs komt waar je ook weinig aan hebt.
Reputatie 7
Wat zijn de alternatieven voor de Extra Mediabox XL ?
Op dit moment leveren we als extra optie een Standaard Mediabox of CI+ module: https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra/
Ook bij mij sinds ca 2 maanden dit zelfde probleem. 2 rode lampjes op extra mediabox xl (geplaatst in serre), bij herstart doet hij het ca 15 sec. lang maar valt daarna terug in dezelfde storingsmodus.
Punt is dat er hier huur voor wordt betaald, voor iets dus wat schijnbaar bij velen niet goed functioneert.
Vraag aan Ziggo is dan ook : als er sprake is van een vermoedelijk softwareprobleem zoals aangegeven door Mark Ziggo, is er (uit)zicht op een oplossing?
Ben geen "mauwer", maar een oplossing binnenkort zou wel mooi zijn toch?

Wat zijn de alternatieven voor de Extra Mediabox XL ?Op dit moment leveren we als extra optie een Standaard Mediabox of CI+ module: https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra/


Dank u wel voor uw antwoord Mark.
We hebben inmiddels de CI+ module aangeschaft en de Extra Mediabox XL opgezegd (juridisch misschien correct maar niet echt netjes dat we jarenlang hebben betaald voor een slecht, onvoldoende functionerend, product en dat we nu van Ziggo ook nog een maand opzegtermijn in rekening gebracht krijgen).
Wat is de stabiliteit van de CI+ module ? We hebben alles al laten resetten maar missen behoorlijk wat zenders met de CI+ module zoals bijvoorbeeld 11, 14, 19, 21, 71 ?

De focus van Ziggo lijkt gericht te zijn op allesbehalve dan op TV kijken. Is het met Ziggo überhaupt wel mogelijk om meer dan één TV fatsoenlijk te laten functioneren ?
@A.B.A.
juridisch misschien correct maar niet echt netjes dat we jarenlang hebben betaald voor een slecht, onvoldoende functionerend, product en dat we nu van Ziggo ook nog een maand opzegtermijn in rekening gebracht krijgen
Heb je goed onderhandeld? Hier moet meer uit te halen zijn.
Probleem kan zijn dat je pas laat met klachten bent begonnen.
Ziggo heeft daar overzicht over. Jij ook?
Reputatie 7
Hi @L. Luke, we hebben nog geen oorzaak in de software kunnen ontdekken.

Alle problemen zijn tot nu toe namelijk opgelost, maar op verschillende manieren.
Bij de één is de Extra Mediabox XL omgeruild, bij de ander de grote Mediabox XL, de volgende heeft het opgelost met een reset van beide boxen, etc.
We kunnen het probleem ook niet goed reproduceren in ons lab, want het speelt niet op alle mediaboxen.

Dit bij elkaar maakt het onderzoek vrijwel onmogelijk.

Ik zou je adviseren om zowel de grote als de Extra Mediabox XL te resetten naar fabrieksinstellingen en de koppeling tussen beide apparaten opnieuw in te stellen.
Lukt dit niet/werkt het nog steeds niet goed?
Dan kun je contact opnemen met onze Klantenservice om een afspraak met een monteur te regelen. Die hebben veel ervaring met deze apparaten en krijgen ze meestal wel weer aan de praat, of ze ruilen de mediabox om voor een nieuwe.
Reputatie 3
Badge
@Mark Ziggo Het probleem heb ik niet meer ervaren na het opnieuw (geforceerd) pairen van de Extra (kleine) Mediabox XL met dezelfde (grote) Mediabox XL via MoCa.N.B. De omruiling die jij noemt betreft een andere (grote) Mediabox XL.

Helaas ging ook dit niet heel erg lang goed. Het lijkt overigens niets met de hoofd mediabox te maken te hebben. Ik had de problemen al met de GW-7401 die ik voor testen gebruikte (voor het Ziggo Klantpanel) en nu weer met mijn 'eigen' GW-7400. Bij beide boxen zorgde een re-pair ervoor dat het tijdelijk weer werkte, maar dat was meer geluk dan wijsheid denk ik achteraf.

Over de omruiling: De lagers van de ventilator van mijn eerste GW-7400 hadden het begeven (en dat gaf een enorme herrie) en deze is omgeruild. De extra mediabox zat toen echter nog aan de test-GW-7401. Die is nu weer terug naar Ziggo en de extra box zit weer aan de (inmiddels omgeruilde) GW-7400. Dit werkte in eerste instantie gewoon (ok pas na 2x pairen).

De Extra Mediabox XL gaf echter steeds vaker problemen en sinds vrijdag alleen nog 2 rode ledjes met niet eens meer de mogelijk om het opnieuw te proberen.

Aangezien de extra Mediabox XL het lange tijd goed gedaan heeft op zowel een GW-7400 als op een GW-7401, maar steeds vaker de 2 rode ledjes liet zien, ga ik ervan uit dat het toch echt aan de langzaam-aan falende hardware van de extra mediabox ligt.

Er wordt vandaag een nieuwe Extra Mediabox XL geleverd waarmee de problemen hopelijk opgelost worden. Ik laat het weten....

Oja, mijn vermoeden dat het mogelijk komt doordat de hoofd mediabox aan het opnemen is op dat moment kan ik weerleggen, ik heb dit niet kunnen reproduceren.
Reputatie 3
Badge
(ik bedoel overigens SMT-G740x ipv GW-740x)
Reputatie 3
Badge
Vanavond heb ik de nieuwe Extra Mediabox XL aangesloten.

Na aanzetten is meteen de fan hoorbaar ;)

Wel 2 rode lampjes (oh oh), maar die gaan heel snel weer uit en na een tijdje vraagt ie om het land van installatie. Eerst heb ik de oude afstandsbediening gepaired aan de nieuwe box. Nadat ik deze had gereset was de extra box er niet meer klaar voor om deze te koppelen. De extra mediabox uitgezet, tot 10 geteld en weer aangezet, vervolgens pairde de afstandsbediening. (Ik had de nieuwe kunnen nemen, maar wilde die netjes verpakt laten, hoeft niet, weet ik...)

Oké, nu kan ik land en daarna taal kiezen, vervolgens MoCa. Beneden de hoofdbox in de pair mode gezet en boven op verder gedrukt.

1e keer pairen is 'Gelukt' volgens de extra box, maar hij heeft geen IP gekregen. Die melding had ik nog niet eerder gehad. Hij verzoekt om de hoofdbox te herstarten, maar dat wil ik niet, omdat die 3 dingen aan het opnemen is (don't ask). En ik weet inmiddels dat dat niet uit zou moeten maken...

De hoofdbox stond nog in paring modus.
2e keer pairen op de Extra mediabox gestart, zonder iets aan de hoofdbox te doen. Na een tijdje gaf de extra box een timeout en zei dat de pairing-tijd verlopen was. De hoofdbox uit de paring mode gehaald waar ie wel nog steeds in stond en voor de zekerheid een on demand uitzending gestart. Dat werkte, dus dan heeft ie verbinding en een ip voor zijn eigen modem (internet loopt hier overigens via een aparte connect box, maar de Horizon zit niet in dat netwerk, nooit in gezeten ook)..

Toen opnieuw extra mediabox pairen gestart op de hoofdbox en dit ook op de extra box nogmaals gedaan... (3e poging).

Nu na tijdje melding op de extra box dat er een software update nodig is. Deze update lukt en na (ik geloof 2x) automatische reboot van de extra box de vraag of ie op energieverbruik hoog mag worden gezet.
Dit geaccepteerd (het langere wachten als alternatief wordt hier in huis nl. niet gewaardeerd door mijn vrouw en kinderen)

Et voila, ik heb weer een werkende extra Mediabox XL...

De setup is zacht gezet niet helemaal monkey-proof, maar dat mag de pret niet drukken. De hoofdbox heb ik tijdens dit proces dus niet.gereset, naar fabrieksinstellingen gezet of uit en weer aan gezet.


Ik hou jullie wel op de hoogte of het blijft werken...


NB Ik heb overigens alleen de box zelf geruild en de voeding, kabels en afstandsbediening van de oude box hergebruikt (kan dat allemaal weer netjes verpakt en ongebruikt weer terug en zo weet ik ook zeker of het alleen aan de extra Mediabox zelf heeft gelegen).
Reputatie 7
Ik hou jullie wel op de hoogte of het blijft werken...
@p88l is ook lid van ons klantpanel en zodoende staat er sinds een paar dagen andere software op zijn Ziggo Mediabox XL, hierin zitten ook enkele wijzigingen voor de Extra Mediabox XL.

Dat betekent dat hij een andere ervaring zal hebben dan de rest van onze klanten en hij deelt zijn feedback op deze software in een besloten deel van de Community. Vandaar dat je hier geen verdere inhoudelijke updates van @p88l zult zien (totdat de test afgelopen is).

Reageer