Extra Mediabox XL

De extra Mediabox xl is voor mij een enorme teleurstelling geworden.

Enkele weken terug kreeg ik een mail van Ziggo waarin ik geattendeerd werd op de extra mediabox xl en de voordelen. Aangezien ik lichamelijk beperkt ben lig ik 'middags een uurtje of wat op bed. Wel handig als ik dan opgenomen programma's, waar mijn vrouw geen interesse voor heeft, kan kijken.

Omdat het mij niet lukte om te koppelen is er een monteur geweest. Deze lukte het ook niet en heeft een nieuwe Horizon mediabox EN extra mediabox xl besteld. Na ontvangst weer installeren wat niet lukte. Hup, weer een monteur hier. Deze kreeg het voor elkaar, super!

Na enkele dagen zette ik de extra box, boven op de slaapkamer, weer aan maar geen koppeling. Fuck, dacht ik. De boel uitgezet en aan en toen werkte het wel. Oke, kan gebeuren. Een week later 's avonds voor het slapen gaan willen mijn vrouw en ik een opgenomen programma gaan kijken krijg ik met geen enkele mogelijkheid verbinding. De volgende dag weer zelf de procedure gedaan, maar geen koppeling. De zaak nu maar geannuleerd want hier heb ik alleen maar ergernis van.

Twee monteurs hebben de bekabeling en het signaal gecontroleerd en alles was prima. De Horizon box staat, zoals het moet op hoog ingesteld. Waarom krijg ik dan op voor mij belangrijke momenten geen verbinding?

Wat mij betreft een waardeloos product.

26 Reacties

Reputatie 4
Badge
Staat je box boven ook op stand by hoog?
Dank voor je reactie.

Ik heb de extra box al geannuleerd bij Ziggo en staat nog ingepakt hier. Maar jouw reactie maakt mij onzeker en nieuwsgierig.

Ik dacht dat de extra box (ook) op hoog stond maar daar twijfel ik nu dus over. Ik ga hem weer uitpakken en proberen. Morgen reageer ik weer.
Reputatie 2
Badge
Be rt schreef:

Volgens Ziggo hoeft toch slechts de Mediabox XL in stand hoog te staan voor een goede werking en zou de Extra-box (boven) ook goed moeten werken in de Eco-stand?
Heb de extra boxspring via moca verbonden je moet wel even op letten dat de splitters wat er tussen zitten 2 weg zijn anders krijg je een code 1004 of 1201 tot nu toe werkt het goed
Reputatie 2
Badge
Odin en tor schreef:

Heb de extra boxspring via moca verbonden...?

Waarschijnlijk kijk je vanaf je "boxspring" naar de Extra-box? :D
Reputatie 4
Badge +2
Odin en tor schreef:

Heb de extra boxspring via moca verbonden je moet wel even op letten dat de splitters wat er tussen zitten 2 weg zijn anders krijg je een code 1004 of 1201 tot nu toe werkt het goed

Bedoelt u ongeveer dit:
Ik heb de extra mediabox XL via moca verbonden. Je moet wel even op letten dat de splitters die je gebruikt retourgeschikt zijn, anders krijg je een code 1004 of 1201?

Dan zal het inderdaad wel goed werken.
Zorg er ook voor dat je box niet op je thuisnetwerk aangesloten zit

Nadat ik dat gedaan had, moest na elke paar uur aan standby de extra mediabox even van de stroom
Vaak liep deze gewoon echt helemaal vast na het aanzetten
Week of 2 zo geprobeerd, toen weer teruggedraaid

Na het terug draaien, werkt het (nagenoeg) weer probleemloos (via MoCa)
Reputatie 4
Badge
Ruud R. schreef:

Be rt schreef:

Volgens Ziggo hoeft toch slechts de Mediabox XL in stand hoog te staan voor een goede werking en zou de Extra-box (boven) ook goed moeten werken in de Eco-stand?

Ik begreep pas in een vergelijkbaar topic dat als de extra box op hoog blijft de verbinding blijft bestaan en niet weer opnieuw opgebouwd hoeft te worden met alle risico's van dien.
Ik heb gisteravond de extra mediabox xl boven weer geinstalleerd nadat deze opnieuw geactiveerd moest worden.

Tot nu toe start hij goed op met de stand 'Hoog'.

De tijd zal het leren en als ik weer problemen krijg gaat hij definitief terug.

Even terzijde, altijd goed contact met Ziggo, dus zeer tevreden.

Dank voor de tip.
Odin en tor schreef:

de splitters wat er tussen zitten 2 weg zijn anders krijg je een code 1004

Dit was het voor mij, ik had er een 3-weg splitter tussen zitten (wel een goede btw) maar na omwisselen naar een 2-weg meteen verbinding.

Cheers!
Ik ben weer even terug. De afgelopen dagen heb ik de volgende ervaringen met de extra mediabox xl gehad.

Ik kreeg een keer met geen mogelijkheid verbinding met de 'gewone' mediabox en heb toen opnieuw contact moeten maken via de procedure met de horizon box benden.

Dit werkte weer een dag of twee toen ik weer geen verbinding kreeg. Omdat ik niet steeds naar beneden kan, het was middag dat ik zou gaan liggen, heb ik de extra box aan de achterkant uit en weer aan gezet. Toen deed hij het weer.

Gister avond echter kreeg hij weer geen verbinding en heeft aan en uit zetten niet geholpen. Voor mij was ik er nu echt klaar mee.

Vanmorgen echter deed hij het weer wel zonder dat ik iets bijzonders gedaan had.

Beide boxen staan op de stand 'hoog'. Kent iemand deze verschijnselen en wat kan ik eventueel nog doen? Zo heb ik natuurlijk niets aan de extra mediabox xl.
Heb die box nu bijna een kleine 2 jaar maar eigenlijk nog geen 2 weken goed gedraaid altijd om de 2 dagen wel een herstart knop achter aan en uit dan doet hij het weer .
Ondertussen kastje nummer 4 hier en nog steeds hetzelfde.
Aangesloten via UTP signaal is prima op de utp kabel net nog getest .

Men kan beter iets maken in de vorm van een chrome cast met de Ziggo app en netflix app BV
denk dat dit vele malen stabieler is .
Ik zet hem 10 minuten geleden aan, weer geen verbinding. Na twee keer knopje extra box uit en aan zetten doet hij het weer. Dit is natuurlijk waardeloos.

Zou UTP kabel wel altijd werken, zit nu op coax.
Hallo, zijn er nog mensen actief?

Het probleem met de extra mediabox xl is nu als volgt. De ene keer maakt hij wel contact en de andere keer niet. Als hij het niet doet kan ook met aan en uit zetten geen verbinding krijgen dus is het voor dat moment klaar. Ik moet dan gewoon afwachten of hij later wel zin heeft om contact te maken. Dit is gewoon Russische roulette.

Iemand enig idee waarom dit zo gaat?

Ik heb een coax verbinding en verder geen internet aangesloten en ook geen splitters.

Graag een bruikbare reactie anders ben ik wel klaar met de extra mediabox xl en gaat hij retour Ziggo.

Bij voorbaat dank.
Reputatie 4
Badge
Ik kan je geen verdere oplossing aanbieden.
De beste optie die ik nu nog kan bedenken is Ziggo bellen en vragen om een monteur om dit te onderzoeken en te laten werken.
Dank voor je snelle reactie. Zoals ik eerder ergens schreef heb ik al twee monteurs hier gehad. Ook een nieuwe Horizon en een nieuwe extra Horizonbox xl gehad.

Een paar uur geleden heb ik even een UTP van de ene naar de andere box gelegd maar na diverse keren aan en uit zetten (na ruime tussenpose) werkt het nog steeds.

Als dit de oplossing blijkt ga ik eens kijken hoe ik de UTP kabel op een fatsoenlijke manier naar boven krijg.

Voor alsnog ben ik positief maar als dit weer niet werkt blijft er niets anders over dan de boel terug te sturen. Zou jammer zijn want voor mij is het een uitkomst zijn vanwege mijn lichamelijke handicap waardoor ik 's middags op bed lig en dan een opgenomen programma kan kijken.

Ik laat het verdere verloop wel weten.
Reputatie 4
Badge
Dank voor het melden van je werkende oplossing.
Ik hoop voor je dat alles blijft werken.:D
Beste Bert,

Heb nu twee dagen de verbinding via de UTP kabel (tijdelijk over de trap en overal vastgeplakt met plakband) en het werkt prima. Steeds als ik de extra box boven aanzet heb ik vrijwel direct verbinding. Super dus want het probleem lijkt opgelost.

Omdat ik de UTP kabel niet makkelijk netjes weg kan werken wil ik ook nog weer eens de coax kabel proberen. Ben benieuwd of dit ook goed werkt.

Je hoort het vervolg.
Reputatie 2
Badge
Jasper R. schreef:

Omdat ik de UTP kabel niet makkelijk netjes weg kan werken wil ik ook nog weer eens de coax kabel proberen. Ben benieuwd of dit ook goed werkt.

Overal waar COAX kan liggen, kan toch ook een UTP-kabel liggen?
Wij hebben september 2014 de 'oude' COAX-kabel vervangen door een UTP-kabel. Gewoon aan elkaar vastgemaakt en door de buis getrokken... boven op de slaapkamer een switch, zodat we alles op die ene kabel kunnen aansluiten. De TV, receiver, mediaplayer en Extra Mediabox XL.
Nee, zo makkelijk is het hier niet. Er is in het verleden een kabel gelegd van de woonkamer via de trapkast en een gaatje in een traptrede naar boven en verder is die kabel weggewerkt achter de plint tot aan de slaapkamer bij de tv. Er zit in de hoek van de woonkamer wel een pijpje maar dan kom, ik heel ergens anders uit, maar het zou inderdaad wel moeten kunnen. Alleen is dan het punt dat er stekers aan die UTP kabel zitten. Als het hetzelfde systeem is als bij telefoonkabels zou ik daar losse op kunnen zetten maar dan zal je daar weer een speciale tang voor moeten kopen. En een (dure) tang kopen voor maar twee stekertjes? Maar misschien is het anders dan ik denk.

Boven kan ik kijken via de schotel en verder heb ik alleen de extra mediabox xl en de tv. Verder geen receiver etc.
@Jasper,

Zou het niet zo kunnen zijn dat de coaxkabel die in het verleden naar de slaapkamer gelegd niet meer voldoet aan de kwaliteitseisen die aan een coaxkabel gesteld worden van vandaag de dag om te kunnen genieten van een extra HMB in volle glorie, en treed er hierdoor signaalverlies op dat dermate groot is dat de verbinding wegvalt/niet gemaakt kan worden ?
Hoe oud is deze coaxkabel eigenlijk die naar boven loopt ?
Hoeveel meter coaxkabel heb je tussen het AOP en de TV boven ?
Maak je gebruik van een signaal versterker ?

Persoonlijk heb ik overigens wel het idee dat wanneer je gebeld hebt met 1200 of op de dag dat er een monteur langskomt dat het signaal op je AOP tijdelijk verhoogd wordt om zo het leven van de monteur wat gemakkelijker te maken omdat de meeste storingen/problemen hun oorzaak vinden in de signaalsterkte. Na een of twee dagen wordt de boel dan weer terug geschroefd en zit jij als klant weer met dezelfde problemen een niet of slechts ten delen werkende HBM maar dat terzijde.

Een UTP tang is overigens tegenwoordig echt niet meer zo duur hoor, al zijn er nog steeds wel dure verkrijgbaar. Maar voor slechts twee stekkertjes zou ik ook geen dure tang kopen, al is het aanzetten van een RJ45 connector nog niet zo eenvoudig weet ik uit eigen ervaring.
Ik had voor mijn UTP kabel bijvoorbeeld meer als twee RJ45 connectoren nodig :)

deze UTP tang kost bijna geen drol
Dank voor je reactie.

Het zou zo maar kunnen dat de signaalsterkte tijdelijk opgeschroefd wordt, maar dan snijden ze zichzelf natuurlijk wel in de vingers. Ik ben natuurlijk niet de enige die het annuleert als het niet (goed) werkt.

Wat betreft de kabel zou je weleens gelijk kunnen hebben. De lengte is ongeveer 18 meter en ik denk dat de kabel wel zo'n 8 a 9 jaar oud is. Er zit een signaalversterker tussen, alles goedgekeurd door beide monteurs. Die kabel zou ik weleens kunnen vervangen, is geen slecht idee.

Een tang hoef ik niet te kopen begrijp ik omdat het niet eenvoudig is de connectors er aan te zetten.

Ik laat nu nog even de UTP via de trap lopen en in betere lichamelijke tijden ga ik eens een andere coax kabel proberen.

Iedereen tot zover hartelijk dank voor het meedenken.
Reputatie 2
Badge
Jasper R. schreef:

...De lengte is ongeveer 18 meter en ik denk dat de kabel wel zo'n 8 a 9 jaar oud is...

Een kabel van 8 à 9 jaar oud, door monteurs goedgekeurd, moet gewoon nog steeds goed zijn, mits hij niet beschadigd of geknakt is en de connectors goed bevestigd zijn. Storingen worden eerder veroorzaakt door verkeerde of verkeerd gemonteerde connectors, dan door een onbeschadigde coax kabel. Mijn coax kabel naar de Horizon boven in de slaapkamer is ouder dan die van u en met 25 meter een stuk langer ook, het enige wat er later veranderd is, is dat de connectors vervangen zijn door goedgekeurde (destijds) UPC-connectors. Ook heb ik de Horizon boven in de maximaal versterkte uitgang van mijn Tratec FRA 752/N versterker (die beneden naast het AOP hangt) zitten, en alles werkt perfect, ook de signaalwaardes zijn optimaal.
De kabel is volgens de monteur prima, zonder beschadigingen en knikken, en hij heeft er wel nieuwe connectors op gezet bedenk ik mij net. Ook heeft hij het apparaatje wat in de woonkamer op de kabelaansluiting zit, om de modem, radio en tv op aan te sluiten, vervangen. Zowel de connectors als dat apparaatje waren verouderd.

Ik heb nog geen gelegenheid gehad de coax weer te proberen maar dat ga ik zeker op korte termijn doen.
Reputatie 2
Badge
Jasper R. schreef:

De kabel is volgens de monteur prima, zonder beschadigingen en knikken, en hij heeft er wel nieuwe connectors op gezet bedenk ik mij net.

Hebben ze bij u het inkomende signaal al een keer getest, of dat sterk genoeg binnenkomt? Ik heb een keer gehad dat mijn signaal ook niet optimaal binnenkwam, dat lag toen aan de straatkast vlak naast mijn huis, waarin een koppeling van de kabel naar mijn huis niet goed aangedraaid zat. O ja, in die 25 meter kabel bij mij naar de slaapkamer, zit zelfs ook nog een (goedgekeurde retourgeschikte) splitter in mijn dochter's kamer en ondanks die 25 meter mét splitter toch een (zeer) goed signaal boven, mede te danken aan de perfect werkende Tratec versterker.

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)