Beantwoord

Extra mediabox continu 2 rode lampjes

• 5 maart 2019
  • 7 Reacties
  • 1982x Bekeken

Sinds een paar weken heb ik problemen met de 2e tv box die ik in se slaapkamer hebt staan. Er branden continu 2 rode lampjes en apparaat reageert nergens op. Heb dit tot nu toe altijd kunnen oplossen met herstarten maar dat trucje werkt niet meer. Heb 20 seconden beeld en dan weer rode lampjes. Is mijn mediabox aan vervanging toe?
icon

Best beantwoord door kickbakker 19 maart 2019, 11:39

Hoi @kickbakker,

Hoe is het er nu mee? Alles naar wens na de komst van de monteur? We zijn benieuwd :-)

Goedemorgen. Zoals eerder gezegd is de xl mediabox omgeruild voor een gewone box. Op laatstgenoemde had ik echter zeer slecht signaal. Monteur is geweest en heeft uitgelegd dat de xl mediabox digitaal het signaal doorgeeft aan box 2, terwijl de normale tv box signaal via de kabel krijgt. De aansluiting in mijn meterkast was verouderd met een enkelvoudige bescherming tegen magnetische velden. Monteur heeft een nieuw kastje geplaatst met dubbele bescherming zodat het signaal optimaal blijft. Door deze aanpassing heb ik nu goed signaal, ook op de extra (niet xl) mediabox in de slaapkamer. Zeer tevreden met de monteur dus.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
De Extra Media Box wordt niet meer geleverd wegens problemen, met het koppelen aan de hoofd box en andere problemen.
Wel kan je een Extra Media box bestellen via deze link https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox/
Deze is als vervanging van de Extra Media XL.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Kickbakker,

Bedoel je met extra mediabox de Extra Mediabox XL? Zo ja, dan is die inderdaad waarschijnlijk overleden. Je zou nog een fabrieksreset kunnen proberen wanneer de box weer even te bedienen is, maar als dat niet helpt, houdt het op.

De Extra Mediabox XL wordt niet meer verkocht, maar in geval van een kapotte, wordt deze wel omgeruild voor een nieuwe door Ziggo 🙂 Je hoeft dus niet per se de standaard mediabox af te gaan nemen.

Groet,
Evert
Reputatie 7
Hoi @kickbakker,

Ik zie dat je hier niet meer gereageerd hebt, maar dat je de dag na het plaatsen hier contact hebt opgenomen. Je hebt gekozen om over te gaan op de standaard mediabox. Werkt dat allemaal weer zoals het hoort?
Hoi @kickbakker,

Ik zie dat je hier niet meer gereageerd hebt, maar dat je de dag na het plaatsen hier contact hebt opgenomen. Je hebt gekozen om over te gaan op de standaard mediabox. Werkt dat allemaal weer zoals het hoort?

nieuwe box besteld en binnengekregen. Ik heb echter zeer slecht signaal met deze box, beeld en geluid haperen. Monteur is daarom aangevraagd en komt vrijdag kijken
Reputatie 7
Badge +30
Wil vrijdag dan ook nog een update geven? 🙂 Het is altijd leuk om te lezen hoe het afloopt
Reputatie 7
Hoi @kickbakker,

Hoe is het er nu mee? Alles naar wens na de komst van de monteur? We zijn benieuwd 🙂
Hoi @kickbakker,

Hoe is het er nu mee? Alles naar wens na de komst van de monteur? We zijn benieuwd :-)

Goedemorgen. Zoals eerder gezegd is de xl mediabox omgeruild voor een gewone box. Op laatstgenoemde had ik echter zeer slecht signaal. Monteur is geweest en heeft uitgelegd dat de xl mediabox digitaal het signaal doorgeeft aan box 2, terwijl de normale tv box signaal via de kabel krijgt. De aansluiting in mijn meterkast was verouderd met een enkelvoudige bescherming tegen magnetische velden. Monteur heeft een nieuw kastje geplaatst met dubbele bescherming zodat het signaal optimaal blijft. Door deze aanpassing heb ik nu goed signaal, ook op de extra (niet xl) mediabox in de slaapkamer. Zeer tevreden met de monteur dus.