DJM009

Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ethernetkabel/lan kabel in combinatie met Mediabox XL

Ik heb de Mediabox XL aangesloten op een ethernetkabel/lan kabel. Ik heb namelijk een contactpunt in de woonkamer. Ik was in de veronderstelling dat de Mediabox door hem via de kabel te verbinden de beste verbinding had. Oa voor Apps als YouTube, Netflix enz.

Nu lees ik her en der dat er mensen zijn die zeggen vooral niet deze verbinding te maken. Ik weet nu even niet wat te doen. Wat zijn voor en nadelen?

Alvast bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo DJM009,
De mediabox heeft helemaal geen netwerkkabel nodig, alleen een coaxkabel die van het AOP naar je mediabox loopt.
Een AOP is een abonnee overname punt, dat is het aansluitpubt in he woonkamer of meterkast waar de groene kabel van buiten je huis binnen komt. Dat AOP kan een ouderwets 2-gats ding zijn met een radio en een tv aansluiting of een moderne met een 1-gats aansluiting.
Die netwerkaansluitingen op je box zijn alleen van toepassing als je de box ook als modem gebruikt.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Niet doen, de mediabox in je netwerk opnemen kan voor veel rare problemen zorgen. Dit forum staat er vol mee. Het wordt ook door Ziggo medewerkers afgeraden .
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Als je de Mediabox XL aansluit op het AOP heb je die apps sowieso. Het hoeft niet in het thuisnetwerk te zitten.
DJM009
Topicstarter
Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik ben misschien een leek, maar wat is AOP?
Ik heb vanmorgen de LAN kabel uit de Mediabox gehaald en nu in de tv gedaan.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo DJM009,
De mediabox heeft helemaal geen netwerkkabel nodig, alleen een coaxkabel die van het AOP naar je mediabox loopt.
Een AOP is een abonnee overname punt, dat is het aansluitpubt in he woonkamer of meterkast waar de groene kabel van buiten je huis binnen komt. Dat AOP kan een ouderwets 2-gats ding zijn met een radio en een tv aansluiting of een moderne met een 1-gats aansluiting.
Die netwerkaansluitingen op je box zijn alleen van toepassing als je de box ook als modem gebruikt.
DJM009
Topicstarter
Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Dankjewel voor deze uitspraak uitleg. Weer wat geleerd. Ik heb de ethernetkabel inmiddels in de smart tv geplugd.

Ik zag thuis ook dat ik 2 soorten HDMI kabels heb liggen. Op 1 staat dat het extra snelle HDMI kabel is, op de ander dat het HDMI met ethernet is. Wat is hiervan het verschil in mogelijkheden?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo DJM009,
Voor de Mediabox kun je de door Ziggo meegeleverde HDMI-kabel gebruiken, die is geschikt.
Wat betreft de andere HDMI-kabels even 'googelen' voor uitleg en specificaties.

Uitgelicht topic