1
Vraag
2
Reacties
edofnine

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connector en Extra Mediabox XL

Hallo, ik heb sinds vandaag een connectbox aangesloten. Telefoon en internet zijn uitgeschakeld op de mediabox XL, tv heb ik nog wel. Ik had zo'n extra mediabox xl aangesloten op mijn Horizonbox en werkte prima. Alleen kan ik nu in de slaapkamer geen tv meer ontvangen, omdat deze nu via het netwerk van de connectbox loopt. Iemand een oplossing voor dit probleem?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De Mediabox XL heeft een directe verbinding nodig met de extra Mediabox voor een goede werking.

Hier gaat nu geen internet doorheen, helaas.
Internet zal via een andere kabel moeten lopen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
De extra media box laten pairen met de hoofdbox dus elkaar laten opzoeken dan werkt het weer.

Menu dan naar uitgebreide instellingen kies Media Box en dan Media Box koppelen aan Extra Media Box.
edofnine
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor uw antwoord. Zpals de situatie nu is, zit de extra mediabox aangesloten op de connectbox en niet meer op de hoofdbox.

Kan ik dan evenwel op uw antwoord afgaan?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
We hebben toch wel over de Horizon Media Box XL en zijn kleine broertje de Extra Media Box.
Deze kan je beste niet verbinden met het modem, dat geeft storingen omdat het thuisnetwerk niet wordt ondersteund.
Zie deze link https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
edofnine Je hebt een Mediabox XL en een extra Mediabox XL.

De extra Mediabox XL werkt niet via het netwerk van de Connect box.
De extra Mediabox XL krijgt zijn verbinding via de grote Mediabox XL.

Dus de oorspronkelijke wijze van aansluiten en ook geen netwerkkabel van de grote Mediabox XL naar de Connect box.

De extra Mediabox XL moet rechtstreeks op de grote Mediabox XL aangesloten worden zoals hij was met de netwerkkabel, dan zal alles weer werken zoals het was.
edofnine
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank iedereen voor uw antwoord.
alleen is mij iets niet helemaal duidelijk. Ik heb 1 utp kabel van de huiskamer naar de zolder lopen. Die gaat op zolder in een WiFi booster. Daarvanuit gaat er een kabel naar de extra horizonbox en een kabel naar de pc. Ik heb mij door ziggo laten vertellen dat zodra de connectbox geactiveerd wordt, de internet van de grote Mediabox XL uitgeschakeld wordt. Als ik dan de kabel die naar boven gaat weer in de Mediabox XL stop zou ik dus weer tv op zolder kunnen ontvangen. Maar dan heb ik toch geen internet op de pc? Of moet ik dan een 2e kabel trekken naar zolder voor de pc?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De Mediabox XL heeft een directe verbinding nodig met de extra Mediabox voor een goede werking.

Hier gaat nu geen internet doorheen, helaas.
Internet zal via een andere kabel moeten lopen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic