carla S

Level 1
  • 56Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes

Brommende xbox

Mijn Xbox bromt al 2 dagen. Wat is er aan de hand??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
carla S
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes
Sorry het ging over de Mediabox van Ziggo. Heb voorzichtig met de stofzuiger schoongezogen. Alles oké nu. Vind wel raar de box is van boven dicht.

Bekijk in context

33 Reacties 33
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Aan Sony een nieuwe vragen?







Heb je hier wat aan?

https://community.ziggo.nl/search?q=horizon_lawaai
carla S
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes
Heeft niets met Sony te maken dacht ik
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Xbox heeft met Ziggo weinig te maken, wel leuk hier op deze community de vraag tegen te komen. Wat je kan doen is kijken of er een los object in de box zit door even je hand op de Xbox te leggen en zijkant, onderkant en of de voeding. Mocht dat niet helpen kan je hem altijd even schoon blazen of voorzichtig uitzuigen met de stofzuiger door die op de ventilatie te zetten.

Mocht je nog garantie hebben probeer dan zekers de fabrikant even te raadplegen.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
xGarfieldx-Dave wrote:
Xbox heeft met Ziggo weinig te maken, wel leuk hier op deze community de vraag tegen te komen. Wat je kan doen is kijken of er een los object in de box zit door even je hand op de Xbox te leggen en zijkant, onderkant en of de voeding. Mocht dat niet helpen kan je hem altijd even schoon blazen of voorzichtig uitzuigen met de stofzuiger door die op de ventilatie te zetten.

Mocht je nog garantie hebben probeer dan zekers de fabrikant even te raadplegen.

Ja Steefb geeft al een beetje de oplossing aan en kan beste even de papieren online downloaden met de handleiding daar staat het meestal wel in hoe te handelen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey carla S .
Ik heb het gevoel dat er hier wat onduidelijkheid/misverstand is over wat er exact aan de hand is.

Gaat het echt over een xbox die bromt? ( spelcomputer van het merk Sony) of over bijvoorbeeld de Ziggo Mediabox XL (Mediabox van Ziggo)?

We horen in elk geval heel graag nog even van je zodat we duidelijkheid hebben en we je eventueel nog verder kunnen helpen. Mocht je geen hulp meer nodig hebben omdat het is opgelost, horen we het uiteraard ook graag zodat we je vraag hier kunnen sluiten ^^
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Gaat het echt over een xbox die bromt? ( spelcomputer van het merk Sony)

Om het nog verwarrender te maken: XBOX is van Microsoft. Brommen blijft brommen, overigens.
Gr Han
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Het is vast een XL. Maar ja, al die termen ook... Het word er ook allemaal niet eenvoudiger op ... :nerd:
carla S
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes
Sorry het ging over de Mediabox van Ziggo. Heb voorzichtig met de stofzuiger schoongezogen. Alles oké nu. Vind wel raar de box is van boven dicht.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zo'n ventilator zuigt relatief koele lucht naar binnen. Daar zit stof in.
Han
carla S
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes
Dank je voor opmerking ?
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Off topic:

@ allen

"De Brommende Box". Lijkt mij een mooie titel voor een Suske & Wiske album.:grinning:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Als je moet gaan brommen, dan stopt dat meestal na 1 -evt krap- jaartje of wat vanzelf.
Voor ventilatoren gelden andere wetten.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
hanh wrote:
Zo'n ventilator zuigt relatief koele lucht naar binnen. Daar zit stof in.
Han


Verder zet de aangezogen stof zich (ook) af op het schoepenblad van de ventilator waardoor enerzijds de effectiviteit kan afnemen en anderzijds het schoepenblad uit balans kan worden gebracht. Dit laatste versnelt het slijtageproces van het lager.

Voorts zetten de aangezogen stofdeeltjes zich ook vast op juist die elektronica-onderdelen die koeling behoeven. De luchtstroom wordt juist bewust langs die onderdelen geleid. De neergeslagen stof belemmert ook het koelende effect, waardoor de ventilator weer vaker (automatisch) hoger of aangeschakeld wordt.

Kortom: Het kan alleen maar erger worden; het geneest niet vanzelf.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
En als de gordijnen erin worden gezogen, heb je pas echt een probleem ... :grin:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Laatst is er nog een XL aangeboden voor reparatie met de hele huisraad erin. Wat een kracht heeft zo'n fan dan nog he...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Als bij een Humax de fan aanslaat, blaast ie zichzelf zo van zijn plek. Die zit er nl. verkeertesom in ...
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
hanh wrote:

Gaat het echt over een xbox die bromt? ( spelcomputer van het merk Sony)
Om het nog verwarrender te maken: XBOX is van Microsoft. Brommen blijft brommen, overigens.
Gr Han


Shoot, ik zei nog tegen mezelf "Lycke, kijk dat even na voor je het zo neerzet". Maar door het woord Sony in eerdere berichten ben ik gewoon meegegaan :sweat_smile:.

carla S . Geen punt hoor. Zulke verwarringen komen vaker voor. In elk geval super dat je nog even terug bent gekomen voor duidelijkheid en helemaal top dat het brommende geluid verdwenen is! Mocht er nog eens iets zijn; je weet ons te vinden ^^.
carla S
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes
Vind het wel vlug. Heb de box 1jaar. Opmerking naar Willem, niet overdrijven. Dit is wel een serieuze community dacht ik
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
carla S wrote:
Vind het wel vlug. Heb de box 1jaar. Opmerking naar Willem, niet overdrijven. Dit is wel een serieuze community dacht ik



Ik ben doorgaans ook serieus en dat kun je dan ook wel zien aan mijn berichten. Maar soms komt even het kind in ons boven en moet ik, ik zal even voor mezelf spreken, even alle spanningen eruit gooien.

Maar dat is dus niet gedaan met verkeerde bedoelingen. We helpen vaak en graag, en komen ook nogal eens dingen en berichten tegen, waar je niet heel vrolijk van word, dus dan moet je soms even die spanning weer kwijt. Dat zul je hier wel vaker tegen komen. Maar mijn excuses als dat verkeerd is overgekomen.

-En wat de box betreft: Ja, dat lijkt inderdaad vrij snel. Maar een fan welke nagenoeg altijd draait pakt toch meer stof en vuil op dan je zou verwachten. Kijk maar eens naar een PC (desktop). Het is ongelofelijk wat daarin terecht komt. Zo nu en dan reinigen kan dus zeker geen kwaad.

Uitgelicht topic