Blokken of strepen in beeld, oorzaken en oplossingen

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

283 Reacties

Hoi Vana,

Het ziet je echt niet mee.

Maak ff een topic bij internet verbinding. Geeft daar aan wat voor modem je hebt en wat voor TP link. Modelnummer etc etc. En natuurlijk wat je wil. Je weet dit ws helaas al, maar vermeldt het wel. Des te sneller zijn we bij een oplossing.

Gaan we daar weer duizend en een vraag aan je stellen.

Wordt toch tijd voor bonbons. Of een hazelnoottaart van Maison Kelder.
Reputatie 2
Badge
Hoi Vana,

Het ziet je echt niet mee.

Maak ff een topic bij internet verbinding. Geeft daar aan wat voor modem je hebt en wat voor TP link. Modelnummer etc etc. En natuurlijk wat je wil. Je weet dit ws helaas al, maar vermeldt het wel. Des te sneller zijn we bij een oplossing.

Gaan we daar weer duizend en een vraag aan je stellen.

Wordt toch tijd voor bonbons. Of een hazelnoottaart van Maison Kelder.

HUH?!!! 😲 Hazelnoottaart van Maison Kelder?!!!
wa wuh wa ehh.... ik ben in shock...... Dat is vanaf kinds af aan mijn lievelingstaart, wel de mokka-variant. Mag je me 'snachst voor wakker maken. Elk jaar op mijn verjaardag. Oh boy, heb ik dat een keer gezegd hier?.... kan niet anders....

Ja, heb daar al het topic geplaatst. Hoop dat ik voldoende info heb gegeven. Ik wacht ff af.

Thanks.
Een tp link extender kan Ziggo ook niets mee, zit niet in hun programma, even de handleiding raadplegen of de website van tp link.
Reputatie 2
Badge
Een tp link extender kan Ziggo ook niets mee, zit niet in hun programma, even de handleiding raadplegen of de website van tp link.

Had ik vanzelfsprekend gedaan. En ook de handleiding die bij het product hoort. Anders zou ik hier nooit een bericht plaatsen 😉.
Ik heb ook zeker niet gevraagd of Ziggo iets met een TP Link kan, maar of zij weten of het in het modem kan zitten (of ik iets moest instellen of zo) of dat het modem niet compatible is misschien. Vorige modems (van Ziggo) lukte het wel met dezelfde extender.
Zie mijn reactie in je andere topic over dit onderwerp.
Reputatie 2
Badge
Ik wil graag een vraag en opmerking plaatsen. Waarom gaat het altijd over kabels enz maar dan alleen bij de mensen thuis achter het AOP? Alsof de rest van de infra niet ook en een veel langere infra betreft????

En sinds ik mijn ziggo smartcards of hoe heten ze heb gereset heb ik in eens om de 20 minuten of zo enkele seconden blokjes rondom het ondertitel gebied. Heel raar. Dus niet constant niet op vaste tijden maar soms ff en dat heb ik sinds de introductie van digitale tv in twee huizen nog nooooooooit gehad. Pas nadat ik twee extra digitale decoders heb aangesloten ivm het verdwijnen van analoog signaal. Ik denk dat dit een Zoveelste ziggo iets is wat niet bij mij ligt, maar ook weer zo als sneeuw voor de zon weg is. Wel raar dat op drie toestellen hetzelfde gebied blokt. Apart.
Reputatie 7
Badge +19
Ik wil graag een vraag en opmerking plaatsen. Waarom gaat het altijd over kabels enz maar dan alleen bij de mensen thuis achter het AOP? Alsof de rest van de infra niet ook en een veel langere infra betreft????

En sinds ik mijn ziggo smartcards of hoe heten ze heb gereset heb ik in eens om de 20 minuten of zo enkele seconden blokjes rondom het ondertitel gebied. Heel raar. Dus niet constant niet op vaste tijden maar soms ff en dat heb ik sinds de introductie van digitale tv in twee huizen nog nooooooooit gehad. Pas nadat ik twee extra digitale decoders heb aangesloten ivm het verdwijnen van analoog signaal. Ik denk dat dit een Zoveelste ziggo iets is wat niet bij mij ligt, maar ook weer zo als sneeuw voor de zon weg is. Wel raar dat op drie toestellen hetzelfde gebied blokt. Apart.

Daar gaat het echt niet alleen over, maar is nou eenmaal vaak en reden van niet juist functioneren. Nu ken ik jou situatie niet, maar een digitaal signaal, en zeker tegenwoordig, eist wel veel meer als een installatie van voorheen. En bij analoog zal je nooit blokjes gaan zien. Als dat signaal wat verzwakt of wat word verstoord word de weergave iets minder goed, maar zal nog heel lang in stand blijven. Dat is bij een digitaal signaal totaal anders. Daar ga je beeldbouten/artefacten zien. Maar met wat je nu aangeeft is niet aan te geven wat er bij jou speelt. Natuurlijk kan het ook prima aan het binnenkomende signaal zijn wat je parten speelt, maar dat moet je dan wel eerst uitsluiten door alles in huis eerst prima op orde te hebben.
Reputatie 7
Badge +35
@dukster schreef: "Waarom gaat het altijd over kabels enz maar dan alleen bij de mensen thuis achter het AOP?"

Dat is de eerste stap, als je direct een monteur adviseert en het ligt aan de bekabeling binnen, dan is de rekening € 40,00.

Ervaringen uit de praktijk:
75% van de storingen ligt aan de binnen bekabeling, coax verlenging met een kroonsteentje, meerdere splitters op elkaar, gebroken coax kabel, loszittende draden in stekkers, te ver weggehaalde buitenmantel, te ver laten zitten buitenmantel enz. enz. enz.

Als dit uitgesloten is en de AOP is al oud, zul je hier altijd lezen: Ziggo bellen en vragen om een monteur voor een nieuwe AOP.
Als alles goed is wordt ook vaak gevraagd om een Ziggo moderator nog even mee te laten kijken om de juiste monteur te kunnen sturen, installatie- of netwerkmonteur voor de buitenboel.