janjanendekids

Level 7
  • 191Posts
  • 6Oplossingen
  • 36Likes

Blokken/haperingen in beeld/foutcode 2010

ik heb het volgende probleem sinds enkele dagen blokkerig beeld en haperend beeld/geluid en code 2010.

vorige maand wcd vervangen en een splitter door een monteur.
monteur heeft vorige maand alles doorgemeten was goed zij hij .
signaalsterkte goed ------goed
signaalkwaliteit ----- gaat van laag uitmuntend na hoog
vooral savonds is het beeld het slechtste
aansluiting is nu wcd met 1 gat daaruit gaat het na een 2 weg splitter 1 kabel na modem en de andere na antenne versterker.
daar zit op : 2 tv na boven
1 de radio
1 media box
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
De nieuwe Mediabox XL is aangevraagd. Geef je ons hier weer een terugkoppeling na de installatie van de nieuwe box?

Bekijk in context

16 Reacties 16
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Signaalsterkte is goed, maar de kwaliteit moer altijd uitmuntend zijn. Dit lijkt op een kabel of aansluiting die niet goed is. Kun je de box ( om te testen ) eens rechtstreeks op je wcd aansluiten? Dus zonder splitter en dergelijke en dan nog eens kijken?

Kun je ook een foto plaatsen van alle coax aansluitingen en van je AOP( waar Ziggo je huis binnenkomt)?
janjanendekids
Topicstarter
Level 7
  • 191Posts
  • 6Oplossingen
  • 36Likes
dat gaat wat moeilijk alle kabels hebben schroefpluggen en de wcd een insteekplug
foto's volgen
janjanendekids
Topicstarter
Level 7
  • 191Posts
  • 6Oplossingen
  • 36Likes
hier de foto,s van de wcd
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi janjanendekids, ik zie dat er nog geen oplossing gevonden is in dit topic en ik zie in onze administratie ook geen contact meer tussen jou en onze Klantenservice. Speelt het probleem nog steeds?

Zo ja, hoe werkt de TV boven? Kijk je daar ook digitaal (bijv ZiggoSport op kanaal 14) of analoog (geen ZiggoSport beschikbaar)? En kun je daar zonder storingen tv kijken?
janjanendekids
Topicstarter
Level 7
  • 191Posts
  • 6Oplossingen
  • 36Likes
de blokken en code 2010 niet meer gehad
maar wel dat het beeld ff stil blijft staan en een hik in het geluid
en ook op kanaal 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ik zie de laatste tijd vaker dit soort haperingen voorbijkomen met een FDU-44.

Binde gok: of voeding van de versterker of de versterker zelf kan aan het einde van zijn werkzaamheid zijn.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
janjanendekids wrote:
wel dat het beeld ff stil blijft staan en een hik in het geluid en ook op kanaal 14
Check, is al beter dan eerst dus. Alleen blijft mijn vraag staan of je deze problemen ook boven op TV ziet of niet?

Suggestie van Be rt is ook een goede, ik stuur je voor de zekerheid een nieuwe adapter toe voor de FDU-44 (ander merk, maar uitstekend geschikt hiervoor).
janjanendekids
Topicstarter
Level 7
  • 191Posts
  • 6Oplossingen
  • 36Likes
nee het is alleen op de horizon
janjanendekids
Topicstarter
Level 7
  • 191Posts
  • 6Oplossingen
  • 36Likes
het gaat iets beter maar de
signaalsterkte goed ------goed
signaalkwaliteit ----- gaat van laag uitmuntend na hoog nog steeds
nu alleen nog haperingen bij de reclame vooral aan het einde vooral rtl 4-5 -8 en sbs 6
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
janjanendekids wrote:
nee het is alleen op de horizon
En kijk je boven analoog of digitaal (had ik eerder moeten vragen)? Analoog en digitaal is niet te vergelijken natuurlijk, dus alleen als je boven ook de digitale zenders kijkt kunnen we hier conclusies uit trekken.

janjanendekids wrote:
signaalkwaliteit ----- gaat van laag uitmuntend na hoog nog steeds
Dat blijft problematisch. De vraag is waar de oorzaak hiervan in zit: signaal van buitenaf, signaal binnenshuis of in de mediabox zelf.

Als het signaal van buiten al verstoord is verwacht ik dezelfde haperingen op elke (digitale) tv in huis. Immers maken die allemaal gebruik van hetzelfde binnenkomende signaal.
Is er één tv in huis die wel vlekkeloos werkt (mét de digitale zenders)? Dan zit de oorzaak vermoedelijk in het signaal binnenshuis, bijvoorbeeld een slechte coax connector of kabel. Eén voor één de kabels/splitters testen om de boosdoener te achterhalen.
Is daarin niets te vinden en verhuist het probleem met de mediabox mee als je die bij de andere tv aansluit? Dat wijst op een defect in de tuner van de mediabox, die kunnen we omruilen.
janjanendekids
Topicstarter
Level 7
  • 191Posts
  • 6Oplossingen
  • 36Likes
Mark Ziggo
De tv's boven hebben geen last die staan op digitaal
Beneden is een goeie maand geleden wcd vervangen en een spliter de kabel van wcd naar de spliter en ook de kabel van de spliter naar de versterker door de ziggo monteur.
De monteur heeft toen alle kabels door gemeten en die waren goed zei die ,ook de kabel van de versterker na de horizon .
Ik zal morgen de kabel eens op een andere poort zeten .
en een keer op de spliter .
Dus kom ik er nog ff op terug.
janjanendekids
Topicstarter
Level 7
  • 191Posts
  • 6Oplossingen
  • 36Likes
Mark Ziggo
ff een update het omzetten van kabels heeft niks veranderd
28-11 zat ik ned1 te kijken avonds had ik ook een paar keer een hik.
vanmiddag een iets raars zonder dat er iemand in de kamer was kwam in een keer de tv gids in beeld zonder dat de afstand bediening gebruikt werd moest de media box uitzetten om het weg te krijgen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Als je qua bekabeling alles hebt uitgesloten blijft er volgens mij nog maar één mogelijke oorzaak over: de Ziggo Mediabox XL zelf.

Die kan ik laten vervangen, maar het nadeel daarvan is dat je de opnames niet kunt overzetten van de oude mediabox naar de nieuwe. Zal ik dat in gang zetten voor je?
janjanendekids
Topicstarter
Level 7
  • 191Posts
  • 6Oplossingen
  • 36Likes
Mark Ziggo
hier bij antwoord
doe maar een omruiling van de media box
er staan geen opnames op de oude box
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
janjanendekids wrote:
Mark Ziggo
hier bij antwoord
doe maar een omruiling van de media box
er staan geen opnames op de oude box

Mark is op vakantie, vandaar dag ik een oogje in het zeil houd. Ik ga het regelen voor je, ik stuur je een pb 🙂
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
De nieuwe Mediabox XL is aangevraagd. Geef je ons hier weer een terugkoppeling na de installatie van de nieuwe box?

Uitgelicht topic