Bucker

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Blokbeeld en diapositief-achtige beelden

Een tijdje geleden hebben ziggo monteurs geconstateerd dat mijn ontvangstsignaal goed was na enige aanpassingen. Ik heb het witte modem van ziggo hoger geplaatst in de meterkast.
Hoe kan het dan dat de horizon soms nog steeds blokken en diapositieven beelden op mijn smart tv weergeeft. Erg irritant!
3 Reacties 3
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Bucker,

Er gaat dan blijkbaar nog steeds iets mis met het signaal :disappointed_relieved: Even een aantal vragen om de oorzaak boven water te krijgen.

Bij welke zenders krijg je die blokken in beeld? Of is het bij alle zenders?
Heb je meerdere tv's? Zo ja, hebben die tv's op diezelfde zenders ook blokken?
Als je de horizon op NPO1 zet, wat is dan de signaalsterkte en signaalkwaliteit? Dit kun je controleren bij Menu > Opties > Diagnostiek en dan een klein beetje naar beneden met de pijltjes toetsen.

Voorlopig als laatste vraag, is de horizon opgenomen in het thuisnetwerk of zit er een internetkabel tussen je modem en de horizon? Zo ja, dit veroorzaakt veel problemen, dus is dit niet aan te raden.

Groet,
Evert
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Vervelend en bovenal irritant dat je nog steeds problemen ervaart, Bucker. Goed dat je hier aan de bel trekt. Heb je nog een antwoord op de vragen van Evert voor ons? Of heb je inmiddels al via een andere weg contact gezocht of een oplossing gevonden? We horen in ieder geval graag van je.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Naast signaalproblemen (zie hierboven) kan het ook zijn dat de harde schijf te vol staat (>90% in gebruik). Controleer eens of er heel veel is opgenomen.

Daarnaast: blijft het beeld bij dit 'diapositieve' beeld wel gewoon doorlopen? Misschien kunnen we dan ook e.e.a. proberen met de beeldinstellingen van de Mediabox XL.
Menu > Opties (tandwieltje) > Uitgebreide instellingen > Beeldinstellingen , en dan de volgende 2:

  • HDMI videosignaal: Probeer het eens op RGB;
  • HDMI-resolutie: Treed het verkleurde beeld ook op bij 720p?

Uitgelicht topic