Liesbethstolk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij opstarten Mediabox XL: even geduld a.u.b.

Sinds een week blijft de horizon mediabox hangen op: even geduld aub. Na zeker 5 minuten hebben we eindelijk beeld. Er is aan de instelingen niets veranderd, we hebben geen thuisnetwerk en er is maar 1 tv op aangesloten. Hoe kan dit probleem worden verholpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Reactie van Serkan Ziggo in een ander topic met hetzelfde onderwerp, gisteren geplaatst:
Serkan Ziggo wrote:
@ All,

De storing met "Even geduld a.u.b. is helaas nog niet verholpen. We dachten eerst van wel en daarom is storingsmelding van korte tijd verwijderd van de www.ziggo.nl/storing

Voor degene die hier problemen mee ervaren, onze excuses voor het ongemak en we doen ons best om het probleem z.s.m. te verhelpen.


Zelf heb ik er geen last meer van, maar wat bij mij toen hielp is de menu knop induwen wanneer je de melding 'Even geduld aub' kreeg, dan komt als het goed is het beeld naar voren. En FRANSAN, de mediabox een minuutje van de stroom afhalen doet ook vaak wonderen.

Bekijk in context

66 Reacties 66
junior

Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Als de Mediabox voor afgelopen week, met dezelfde spullenboel (kabels etc.) wél gewoon snel opstartte is deze box waarschijnlijk niet helemaal lekker meer. Even Ziggo (1200) bellen zou mijn advies dan zijn, ze kunnen er op afstand naar kijken, instellingen aanpassen en/of evt. een nieuwe sturen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Staat je stand by op hoog en 's-nachts?
30 seconden van de stroom wil wel eens vreemde onverwachte storingen oplossen.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Welkom, Liesbethstolk! Als je iedere keer zolang moet wachten dan is het haast tv kijken met voorbedachte rade. Heb je wat gehad aan de gegeven tips? We horen het graag!
Taropi

Level 4
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Dit heb ik ook en vorige week is een monteur geweest die er naar gekeken heeft. Achter de MB had ik een router liggen. En die moest er tussen uit gehaald worden van de monteur en alles via de MB laten lopen. Nu heeft de laatste monteur alles weer terug gedraaid en de router er weer tussen gezet . diverse instellingen in de MB aangepast en daar zou het mee opgelost zijn. Klopt het is precies 1 week opgelost . nu weer het probleem als de MB opstart de melding een ogenblik geduld. En ik kan ook weer niet naar de TV gids want dan blijft hij hangen. GRRRRRRRR

ZIGGO wanneer zijn de problemen opgelost. De laatste keer heb ik weer een dag vrij moeten nemen omdat de monteur tussen 8 en 13 uur kan komen.
Graag had ik dan ook een nieuwe MB opgestuurd gekregen zodat ik normaal tv kan kijken.
Een monteur lijkt me geen goed plan misschien geeft hij wel het advies om de MB weer zonder router te gebruiken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Taropi
Kun je omschrijven wat je klachten waren.

Hou je box nu ingesteld is met je router?

Je schrijft de router er weer tussen gezet, waar tussen gezet?

Is je Mediabox XL opgenomen in een thuisnetwerk?

Misschien helpt dit topic je ook verder:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Taropi

Level 4
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Mijn klachten waren dat ik elke keer de melding een ogenblik geduld in beeld krijg en dit duurd dan of 5 minuten tot 60 minuten voor de MB weer aan gaat ook al diverse keren de MB uitgezet 10 minuten gewcht en weer aangezet. Dit alles is bekend bij Ziggo .Tussen het modem en de MB zit een router . Dus Het modem gaat met 1 kabel naar de Router en vandaar uit naar de MB. De mb is niet opgenomen in een netwerk want dit kan helemaal niet met de MB.!!!!
Ondanks dat dit wel in het menu aangegeven wordt. Dit komt omdat de MB eigenlijk voor UPC gemaakt zijn. dit is ook bekend bij Ziggo. Beetje jammer dat ze er dan wel reclame mee maken .
De MB is ingesteld door rechtstreeks een internetkabel erop aan te sluiten. Daarna is deze weer verwijderd en de MB weer via de router aangesloten. De monteur heeft het radio signaal wat uit de wandcontact doos komt uitgeschakeld in de MB. Vanmorgen de MB aangezet en weer moet ik wachten . Een ogenblik geduld aub.
Taropi

Level 4
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Net contact gehad met de helpdesk van Ziggo .
en ik krijg een nieuwe MB thuis gestuurd.
Of het probleem dan opgelost is kon de medewerker niet zeggen.
We wachten maar weer af .
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Nu sinds 2 dagen ook Even Geduld Aub 10 minuten, nooit probleem nu wel

Weet niet of er een storing gaande is of iets anders, hier is niks veranderd.

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
@Taropi,
Laat je ons weten of de nieuwe Mediabox XL het oplost?

@xGarfieldx-Dave,
Wil je mij het SN nummer eens toesturen? Dan probeer ik de Mediabox XL te benaderen.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Sander Ziggo wrote:
@Taropi,
Laat je ons weten of de nieuwe Mediabox XL het oplost?

@xGarfieldx-Dave,
Wil je mij het SN nummer eens toesturen? Dan probeer ik de Mediabox XL te benaderen.


Komt eraan :blush:
LucAna

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er al een goede oplossing? Ook ik heb dit probleem sinds de laatste update
Yvonnekaz

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sinds een week moeten wij hier ook veel geduld hebben. Minimaal 10 minuten, voordat we beeld hebben. Een tijd geleden ging de box ook regelmatig ineens op nieuw opstarten. Dit was ook ineens weer voorbij en nu dus dit probleem
j62

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Ziggo
Ook hier sinds 28 september dit probleen van Even een ogenblik geduld !!
Hier gebruiken we de mediabox niet voor internet en niet voor thuisnetwerk!
Zo van de ene op andere dag dit probleem ! heel vervelend graag een oplossing!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Taropi
Begrijp ik goed dat er aan de Mediabox XL nu nog wel een UTP kabel ergens naar toe loopt?
Van je Mediabox XL naar je router?

Heb je dit topic wel doorgelezen?
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Mrtine

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Ziggo,
Ook hier sinds een aantal dagen dit probleem, minutenlang wachten voor we beeld krijgen. Erg vervelend. Onze Mediabox had twee weken geleden andere problemen (liep vast, startte niet meer verder op dan het welkomscherm) waarna hij een week geleden vervangen is door jullie monteur (nadat we dus eerst een week zonder tv hebben gezeten). Nu dit weer... Is er een oplossing op afstand? Het is me uit de eerdere reacties nog niet duidelijk, wel dat dit blijkbaar een breder probleem is. Ook hier niets aan de kabels en instellingen veranderd voor het probleem zich voordeed.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Mrtine
Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk?

Wat is je signaalsterkte als de box op NPO1 staat?
menu-opties-diagnose OK klikken en wachten op 2 witte balkjes.
Graag een nauwkeurige weergave of een foto.
Taropi

Level 4
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Zoals gezegd krijg ik vandaag mijn nieuwe MB
wat ik me wel af vraag is hoe kan ik de opnamen die ik opgenomen heb die op de oude MB staan behouden.

Be rt wrote:
Taropi
Begrijp ik goed dat er aan de Mediabox XL nu nog wel een UTP kabel ergens naar toe loopt?
Van je Mediabox XL naar je router?

Heb je dit topic wel doorgelezen?
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580


Nee Bert
Dat heb je niet goed. Lees mijn antwoord nogmaals door
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Taropi dan ben ik door deze laatse zin in de war gebracht,: "De MB is ingesteld door rechtstreeks een internetkabel erop aan te sluiten. Daarna is deze weer verwijderd en de MB weer via de router aangesloten."

Welke router bedoel je?

Succes met de nieuwe MB.
Taropi

Level 4
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Be rt wrote:
Taropi
Begrijp ik goed dat er aan de Mediabox XL nu nog wel een UTP kabel ergens naar toe loopt?
Van je Mediabox XL naar je router?

Heb je dit topic wel doorgelezen?
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580



Dit werkt niet je kunt de MB niet opnemen in je thuisnetwerk.
Je krijgt hem wel te zien maar je kunt er niets mee. Wat is dan het nut om dit te doen.

Uitgelicht topic