1
Vraag
2
Reageer en help mee
BibiKuif

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Behouden opgenomen programma's na opzeggen Ziggo

Wanneer ik zou besluiten om ziggo op te zeggen moet ik de mediabox natuurlijk retour sturen maar is er nog een mogelijkheid om de opgenomen programma’s die erop staan te behouden?
13 Reacties 13
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Welkom op de Community BibiKuif. Dit ligt eraan wat voor type box je hebt. Voor bijvoorbeeld de Mediabox Next is dit niet mogelijk. Laat even weten wat voor apparatuur je hebt, dan komt hier vast en zeker antwoord op.
BibiKuif
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je! Ik heb een horizon Samsung smt-g7401
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Dan vrees ik met grote vrezen. Lees ook even dit topic. Misschien dat Willem-A nog een truc weet, als je een scart-aansluiting hebt.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag BibiKuif

dat gaat hem niet worden. Bij de Horizon/XL is dat eigenlijk ook niet mogelijk, al zou het wellicht in bepaalde gevallen kunnen lukken door er een DVD recorder op aan te sluiten. Maar dat moet dan wel middels scart gebeuren. Middels HDMI is dat GEEN optie, omdat het in beide gevallen om uitgangen gaat.

De 7400 heeft nog wel scart, dus deze is wellicht middels scart te koppelen aan een DVD recorder, zodat je de opnames, meestal wel direct op DVD, en niet eerst op de harde schijf in de DVD recorder, kan zetten. Nu zijn er ook wel HDMI naar scart converters in de handel, maar vraag is dan wel of het signaal niet zo word doorgegeven dat doorkopieren, wat je eigenlijk doet, nog wel mogelijk is.

Natuurlijk zijn dit ook een beetje noodgrepen, want op andere, meer gebruikelijke manieren, is het niet mogelijk opnames van de Horizon/XL/7400/7401 af te halen.

Dank Sander Ziggo
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Sander Ziggo wrote:
Welkom op de Community BibiKuif. Dit ligt eraan wat voor type box je hebt. Voor bijvoorbeeld de Mediabox Next is dit niet mogelijk. Laat even weten wat voor apparatuur je hebt, dan komt hier vast en zeker antwoord op.

Hier staan de opnames ook in the cloud. Maar wat als je een opname afspeelt en middels scart een DVD recorder zou aansluiten op de Next? Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar, al is dat natuurlijk niet de bedoeling.

(dus als ik strafbaar ben voor deze suggestie, hoor ik graag even hoe lang ik moet zitten ... :wink:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Strafbaar voor een suggestie wat een apparaat zelf mogelijk maakt, dat zal moeilijk gaan. Willem-A
Alleen Ziggo zit dan met de gebakken peren.
Wel lekker trouwens in een Peren-brietaart met walnoten en honing.:relaxed:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
...En een wijntje erbij ...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Jij hebt de Next Be rt . Heb je ook nog een DVD recorder? Dan kun je het eens uitproberen... Iets zegt me dat het zou moeten kunnen lukken, al is het natuurlijk niet echt handig allemaal. En die opnames zijn er natuurlijk niet voor bedoeld op DVD te zetten.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Gewoon een idee. Of het helemaal legaal is weet ik niet.
Na opzeggen moet de box terug. Inderdaad. Maar dat kun je vergeten. Dan betaal je de boete die erbij hoort. Dacht iets van E40,- euro.
Zonder abonnement is de box niet meer geactiveerd maar opnames afkijken werkt nog steeds. Geen fabrieks reset doen dan is het over. Opstarten duurt wel een aantal minuten maar dat is te overzien.
Zal wel officieel niet mogen maar het kan en je houd je netjes aan alle regels.

Je kunt ook de hdmi uitgang opnemen met een aantal soorten capture boxjes. Daar is genoeg over te vinden op internet.
Dat zal wel niet mogen.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Willem-A wrote:
Jij hebt de Next Be rt . Heb je ook nog een DVD recorder? Dan kun je het eens uitproberen... Iets zegt me dat het zou moeten kunnen lukken, al is het natuurlijk niet echt handig allemaal. En die opnames zijn er natuurlijk niet voor bedoeld op DVD te zetten.

De next uitgang opnemen werkt via scart. Is een topic over. https://community.ziggo.nl/audio-en-tv-apparatuur-97/mini-scart-van-ziggo-naar-een-dazzle-en-dan-aan-een-pc-46006
Een 7401 heeft volgens mij geen scart.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
bloemen64

als je de opnames bewaard voor eigen gebruik en niet verspreid mag het doorgaans wel, maar goed, daar zitten ook wel wat haken en ogen aan, want je mag dan weer geen opnames op DVD zetten die bv. afkomstig zijn van I-Tv/VOD. Soms mag het dus, soms is het een grijs gebied, en soms mag het zeker niet. Maar ja, als iedereen niet zou doen wat ook niet mag, zou de wereld er sowieso heel anders uitzien ...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
bloemen64 wrote:

Willem-A wrote:
Jij hebt de Next Be rt . Heb je ook nog een DVD recorder? Dan kun je het eens uitproberen... Iets zegt me dat het zou moeten kunnen lukken, al is het natuurlijk niet echt handig allemaal. En die opnames zijn er natuurlijk niet voor bedoeld op DVD te zetten.
De next uitgang opnemen werkt via scart. Is een topic over. https://community.ziggo.nl/audio-en-tv-apparatuur-97/mini-scart-van-ziggo-naar-een-dazzle-en-dan-aan-een-pc-46006
Een 7401 heeft volgens mij geen scart.

Dank,

had ik ook al eens zien langskomen inderdaad. Maar of dit mag? Ik denk het niet, of het moet ook hier weer zo zijn dat het alleen mag als het voor eigen gebruik is.

De 7401 heeft inderdaad geen scart aansluiting. De 7400 wel.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Willem-A wrote:

bloemen64 wrote:

Willem-A wrote:
Jij hebt de Next Be rt . Heb je ook nog een DVD recorder? Dan kun je het eens uitproberen... Iets zegt me dat het zou moeten kunnen lukken, al is het natuurlijk niet echt handig allemaal. En die opnames zijn er natuurlijk niet voor bedoeld op DVD te zetten.
De next uitgang opnemen werkt via scart. Is een topic over. https://community.ziggo.nl/audio-en-tv-apparatuur-97/mini-scart-van-ziggo-naar-een-dazzle-en-dan-aan-een-pc-46006
Een 7401 heeft volgens mij geen scart.
Dank,

had ik ook al eens zien langskomen inderdaad. Maar of dit mag? Ik denk het niet, of het moet ook hier weer zo zijn dat het alleen mag als het voor eigen gebruik is.

De 7401 heeft inderdaad geen scart aansluiting. De 7400 wel.

Dus de stelling "Het kan, dus het mag" is niet goed?

Je mag ook niet door rood rijden. Belasting ontwijken mag wel. Ontduiken niet.
Lastig allemaal.

Zolang je opnames voor jezelf houd denk ik dat je Tim K niet zomaar op de stoep hebt staan.
Ga je Netflix opnames verspreiden dan doe je dat vast niet lang.

Om on-topic te blijven. Voor de 7401 is er niet veel kans om het legaal te doen.
Toen ik mijn box in moest leveren ben ik ook twee weken aan het afkijken geweest. Alles wat online te vinden was heb ik geschrapt. Wat overbleef heb ik gekeken. De kans is groot dat ook dat wel herhaald wordt ooit ergens.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic