Beantwoord

Beeld en geluid vallen weg of beeld in blokken

• 24 april 2019
  • 35 Reacties
  • 1287x Bekeken

• Gedreven Meedenker
  • 17 reacties
Sinds een paar weken over op de mediabox XL en wat een ellende. Vanaf dag 1 problemen. Het beeld en/of geluid valt af en toe een paar seconden weg. Netflix vertoont af en toe digitale blokken. Met de helpdesk instellingen doorlopen. Signaalkwaliteit en sterkte is goed tot uitstekend. Heb kabels vervolgens, HDMI kabels gewisseld, poorten getest, software van de tv geupdate, niets helpt. Niets helpt. Met de helpdesk van de Ziggo kom je niet verder dat wat instellingen nalopen en stekker er in en er uit. Service en info is waardeloos. Ze doen alsof het de eerste keer is dat dit probleem zich voordoet, terwijl internet er vol mee staat. Heb geen idee meer wat ik er aan kan doen. De één zegt dat het aan de kabels ligt, de ander aan de Philips tv en de volgende wijt het aan de software van de mediabox. Heb geen zin meer om nog meer geld aan kabels e.d. uit te geven. Heb er eerder nooit last van gehad tot ik op die $&$^$&*()(& mediabox overstapte. Misschien zou Ziggo voor dergelijke gevallen acdtieve HDMI splitters ter beschikking moeten stellen.
icon

Best beantwoord door Serkan Ziggo 27 april 2019, 11:48

@Be rt Inmiddels weer terug naar de situatie met de splitters. Singaalterkte staat in max goed en kwaliteit staat op max uitstekend. De foto boven van is van de eerste plaats waar Ziggo mijn huis binnenkomt, dit is in de woonkamer. Ik heb tussen de mediabox en mijn modem geen kabel liggen.

@MVP71
Ik heb je verbinding nagekeken en het signaal op je Mediabox XL is eigenlijk prima in orde! Ook zie ik dat er voor aankomende week een installatiemonteur staat ingepland, lijkt me in jouw situatie een goede keus!

@Be rt wees je er al even op, en ik kan bevestigen dat je de Mediabox XL hebt opgenomen in je thuisnetwerk. Omdat je geen UTP kabel hebt aangesloten, ga ik er vanuit dat je de Mediabox XL draadloos hebt verbonden met je netwerk. Wil je de Mediabox XL ook eens ontkoppelen met je thuisnetwerk? Wellicht dat dat een oplossing biedt.

De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
  • Ga naar Menu
  • Ga naar Opties
  • Ga naar Mijn Thuisnetwerk
  • Ga naar Instellen Thuisnetwerk
  • Kies Op de Mediabox
  • Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen
Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Als dit het verhelpt, kun je de monteur nog altijd annuleren. Anders is het verstandig om de monteur toch langs te laten komen!
Bekijk origineel

35 Reacties

Inmiddels 2 dagen de Next in gebruik en wat een verademing. Alle problemen zijn verholpen en wat werkt de next (afkloppen) goed. We zouden op nationaal niveau de oude mediaboxen ritueel moeten vernietigen.

Heb een periode van 2 maanden ellende hopelijk afgesloten. Kabels vernieuwd, aop vervangen, connectoren, splitters, versterkers en 2 mediaboxen verder. 2 maanden *%%()*&^^*& kwaliteit en dienstverlening nu hopelijk klaar.
Reputatie 7
Helaas kan ik dat aanbod niet bespoedigen. Zodra beschikbaar krijg je deze per mail.
2e monteur is geweest. Dempertje er tussen, nw box proberen. Probleem blijft. Volgens monteur ligt dit aan de zgn "handshake" en zou de next mijn probleem moeten oplossen. Dan is het erg jammer dat ik niets meer van Ziggo heb vernomen na het aanbod van @Mark Ziggo
@Mark Ziggo Nadat ik het formulier heb ingevuld heb ik niets meer gehoord. Wat is nu de status? Ik zit vanmiddag naast een collega, die zegt dat ie storing heeft (blokjes) en krijgt telefonisch toegezegd dat ie een Next kastje krijgt. Ik word hier wel een beetje kriegelig van na alle ellende.
Reputatie 7
WIl inderdaad de Next proberen, hoop dat dit bijdraagt in het oplossen van de problemen @Mark Ziggo
Vul dan snel het inschrijfformulier in (zelfde link als in mijn vorige bericht), je krijgt dan per e-mail een aanbod zodra deze beschikbaar is. Mijn collega Lycke heeft hier wat tekst en uitleg gegeven over de huidige stand van zaken m.b.t. de bestellingen van de Mediabox Next.

Hi @MVP71, jij hebt je portie problemen wel gehad dit jaar en voor de komende 5 jaar! Ik lees dat je gisteren contact hebt gehad met onze Klantenservice, die hebben de monteurskosten al vergoed (anders had ik het gedaan) en er staat een lijnmeting gepland op 10 mei. Ik hoop dat het signaal daarna weer tip-top in orde is.

Heb je trouwens interesse in de nieuwe Mediabox Next? De ervaringen daarmee zijn een stuk beter in vergelijking met de Mediabox XL.
Heb inderdaad gisteravond via sms een bevestiging gehad van crediteren kosten. Dat is netjes. Heb vanaf dag 1 al gezegd dat de mediabox niet goed is. Volgens mij is de HDMI poort aan de kant van de box niet goed. Andere apparaten werken namelijk wel goed op de tv en dezelfde poort.
Ik weet niet precies wat het verschil tussen de next en de xl. Kan je te dat uitleggen. Zag wel dat de next op het modem moet worden aangesloten. Hierboven wordt juist gezegd de mediabox niet in het netwerk te hangen. Ben inmiddels angstig voor elke verandering. Kunnen het misschien proberen, mits de ethernetkabel lang genoeg is.

WIl inderdaad de Next proberen, hoop dat dit bijdraagt in het oplossen van de problemen @Mark Ziggo
Reputatie 7
Badge +35
10 meter CAT 5e @MVP71
De Next is een box die replay en on-demand en opnames via het modem uitvoert en geen combinatie is, zoals met de Mediabox XL van modem en mediabox en al die problemen niet kan hebben.
De TV komt binnen via DVB-C en is minder gevoelig dan de Mediabox XL.

Hoe weet ik dat, ik test hem al een hele poos en mijn Mediabox XL had ik weinig tot geen problemen mee, maar de Next zullen ze met een arrestatieteam uit het huis moeten komen halen.

oke klinkt goed. Hoelang is de bijgeleverde ethernetkabel?
Reputatie 7
Badge +35
De Next is een box die replay en on-demand en opnames via het modem uitvoert en geen combinatie is, zoals met de Mediabox XL van modem en mediabox en al die problemen niet kan hebben.
De TV komt binnen via DVB-C en is minder gevoelig dan de Mediabox XL.

Hoe weet ik dat, ik test hem al een hele poos en mijn Mediabox XL had ik weinig tot geen problemen mee, maar de Next zullen ze met een arrestatieteam uit het huis moeten komen halen.
Hi @MVP71, jij hebt je portie problemen wel gehad dit jaar en voor de komende 5 jaar! Ik lees dat je gisteren contact hebt gehad met onze Klantenservice, die hebben de monteurskosten al vergoed (anders had ik het gedaan) en er staat een lijnmeting gepland op 10 mei. Ik hoop dat het signaal daarna weer tip-top in orde is.

Heb je trouwens interesse in de nieuwe Mediabox Next? De ervaringen daarmee zijn een stuk beter in vergelijking met de Mediabox XL.

Heb inderdaad gisteravond via sms een bevestiging gehad van crediteren kosten. Dat is netjes. Heb vanaf dag 1 al gezegd dat de mediabox niet goed is. Volgens mij is de HDMI poort aan de kant van de box niet goed. Andere apparaten werken namelijk wel goed op de tv en dezelfde poort.
Ik weet niet precies wat het verschil tussen de next en de xl. Kan je te dat uitleggen. Zag wel dat de next op het modem moet worden aangesloten. Hierboven wordt juist gezegd de mediabox niet in het netwerk te hangen. Ben inmiddels angstig voor elke verandering. Kunnen het misschien proberen, mits de ethernetkabel lang genoeg is.
Reputatie 7

zo zo zo zo schijt ziek van. Inmiddels duidelijk dat probleem helemaal niet is verholpen. Beeld en geluid valt nog steeds af en toe weg voor een paar seconden. Wel inmiddels een rekening van 112 euro. Dat hele Ziggo gaat eruit. Wat een zooitje
Monteur is geweest. Wat is er gebeurd,
AOP vervangen
nieuwe coax kabel
nieuwe vesterker (toch)
en wifi versterker

Resultaat wifi lijkt verbeterd
TV signaal werkt goed, nog geen uitval van beeld en geluid.

Echter bij het zappen naar net 2 en net 3 blijft in sommige gevallen (helft van de keren) het geluid op hol springen en lijkt er een verbinding met pluto te ontstaan. Volgens monteur ligt het probleem buiten. Er komt te veel signaal binnen. Er moet een netwerkmonteur bij komen om a de connector extern schoon te maken en een "tab lager te zetten", zodat er niet te veel signaal binnenkomt...………..
Het zal allemaal wel, gevolg is wel dat ik inmiddels klauwen met geld kwijt ben aan de afgelopen weken (kabels, versterkers, montage, enz), En weer een dag vrij moet nemen. Volgens klantenservice was monteur kosteloos, nou niet dus. Inmiddels denk ik wel: was ik er maar nooit aan begonnen.
Reputatie 7
@MVP71
Je hebt in ieder geval alles zo goed mogelijk getest en uitgesloten. De monteur staat nog ingepland, dus laten we de afspraak afwachten. Laat je na de afspraak nog weten wat eruit gekomen is?
@Be rt ook dat geprobeerd. Probleem blijft. Ben er helemaal klaar meer.
Reputatie 7
Badge +35
@MVP71 Staat de monteur nog ingepland?

Heb je de Mediabox XL al een keer 30 seconden van de stroom gehad na het wijzigen van het thuisnetwerk?
Dit wil wel eens helpen als er ook een ander netwerk op aangesloten is geweest.
Helaas probleem is nog niet verholpen. Heb ook nog andere HDMI poorten geprobeerd en andere apparaten op de HDMI poorten aangesloten (cast en laptop). Het probleem met geluid en beeld via de mediabox blijft bestaan.
Reputatie 7
@MVP71
We zien je reactie tegemoet als we je alsnog verder kunnen ondersteunen!
@MVP71
En nu de belangrijkste vraag, zijn jouw problemen ook verholpen? :-)

Dat is even afwachten. Het wegvallen van beeld/geluid gebeurd altijd onverwacht en op wisselende momenten. Wel heb ik nog een soms een soort blikkerig en haperend geluid als ik naar een zender zap. Dus ik vermoed van niet.
Reputatie 7
@MVP71
En nu de belangrijkste vraag, zijn jouw problemen ook verholpen? 🙂
Sinds een paar weken over op de mediabox XL en wat een ellende. Vanaf dag 1 problemen. Het beeld en/of geluid valt af en toe een paar seconden weg. Netflix vertoont af en toe digitale blokken. Met de helpdesk instellingen doorlopen. Signaalkwaliteit en sterkte is goed tot uitstekend. Heb kabels vervolgens, HDMI kabels gewisseld, poorten getest, software van de tv geupdate, niets helpt. Niets helpt. Met de helpdesk van de Ziggo kom je niet verder dat wat instellingen nalopen en stekker er in en er uit. Service en info is waardeloos. Ze doen alsof het de eerste keer is dat dit probleem zich voordoet, terwijl internet er vol mee staat. Heb geen idee meer wat ik er aan kan doen. De één zegt dat het aan de kabels ligt, de ander aan de Philips tv en de volgende wijt het aan de software van de mediabox. Heb geen zin meer om nog meer geld aan kabels e.d. uit te geven. Heb er eerder nooit last van gehad tot ik op die $&$^$&*()(& mediabox overstapte. Misschien zou Ziggo voor dergelijke gevallen acdtieve HDMI splitters ter beschikking moeten stellen.

Bedankt @Serkan Ziggo Ben door de instellingen gegaan. Heb gedaan wat je heb te beschreven. Ben nog nooit in die instellingen geweest dus hoe het kan dat die instelling zo stonden?? heel apart.
Reputatie 7
@Be rt Inmiddels weer terug naar de situatie met de splitters. Singaalterkte staat in max goed en kwaliteit staat op max uitstekend. De foto boven van is van de eerste plaats waar Ziggo mijn huis binnenkomt, dit is in de woonkamer. Ik heb tussen de mediabox en mijn modem geen kabel liggen.

@MVP71
Ik heb je verbinding nagekeken en het signaal op je Mediabox XL is eigenlijk prima in orde! Ook zie ik dat er voor aankomende week een installatiemonteur staat ingepland, lijkt me in jouw situatie een goede keus!

@Be rt wees je er al even op, en ik kan bevestigen dat je de Mediabox XL hebt opgenomen in je thuisnetwerk. Omdat je geen UTP kabel hebt aangesloten, ga ik er vanuit dat je de Mediabox XL draadloos hebt verbonden met je netwerk. Wil je de Mediabox XL ook eens ontkoppelen met je thuisnetwerk? Wellicht dat dat een oplossing biedt.

De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
  • Ga naar Menu
  • Ga naar Opties
  • Ga naar Mijn Thuisnetwerk
  • Ga naar Instellen Thuisnetwerk
  • Kies Op de Mediabox
  • Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen
Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Als dit het verhelpt, kun je de monteur nog altijd annuleren. Anders is het verstandig om de monteur toch langs te laten komen!
Reputatie 7
Badge +35
OK, dank voor de duidelijkheid.

Dan is er maar één juiste oplossing, hier moet een installatie (garantie) monteur komen die gratis de AOP gaat vervangen en gelijk kan kijken naar de huidige storingen.

Je hebt nu splitter op splitter, dat geeft heel veel weerstand en kan de Mediabox XL mogelijk de Ziggo servers niet bereiken met zijn retoursignaal en met de haperingen tot gevolg.
Kun je hem eens proberen aan te sluiten zonder de 2e splitter?
Maar dat is alleen om je nu een mogelijk betere TV ervaring te geven.

De Mediabox XL kan uitstekend werken, maar is wel een beetje gevoelig op heen- en retoursignaal.
Reputatie 7
Badge +35
@MVP71 Vervolg op bericht hier net boven.

De foto's van de wandcontactdoos.
Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Zo nee, kun je een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Zo ja, vraag aan Ziggo of er een monteur kan komen die deze oude AOP gratis zal vervangen voor een hedendaagse, zij/hij kan dan direct ook kijken naar de storingen.
Je hebt ook nog de installatiegarantie:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/installatiegarantie

De tekst op deze pagina:
Verhuis je, krijg je nieuwe apparatuur van ons of word je onze klant? Dan zorgen we dat internet, tv en bellen moeiteloos opstart. We noemen dat de Ziggo Installatiegarantie.

Reageer