Beantwoord

Beeld en geluid vallen weg of beeld in blokken

  • 24 april 2019
  • 35 Reacties
  • 2461x Bekeken


Toon eerste bericht

35 Reacties

Hi @MVP71, jij hebt je portie problemen wel gehad dit jaar en voor de komende 5 jaar! Ik lees dat je gisteren contact hebt gehad met onze Klantenservice, die hebben de monteurskosten al vergoed (anders had ik het gedaan) en er staat een lijnmeting gepland op 10 mei. Ik hoop dat het signaal daarna weer tip-top in orde is.

Heb je trouwens interesse in de nieuwe Mediabox Next? De ervaringen daarmee zijn een stuk beter in vergelijking met de Mediabox XL.

Heb inderdaad gisteravond via sms een bevestiging gehad van crediteren kosten. Dat is netjes. Heb vanaf dag 1 al gezegd dat de mediabox niet goed is. Volgens mij is de HDMI poort aan de kant van de box niet goed. Andere apparaten werken namelijk wel goed op de tv en dezelfde poort.
Ik weet niet precies wat het verschil tussen de next en de xl. Kan je te dat uitleggen. Zag wel dat de next op het modem moet worden aangesloten. Hierboven wordt juist gezegd de mediabox niet in het netwerk te hangen. Ben inmiddels angstig voor elke verandering. Kunnen het misschien proberen, mits de ethernetkabel lang genoeg is.
Reputatie 7
Badge +35
De Next is een box die replay en on-demand en opnames via het modem uitvoert en geen combinatie is, zoals met de Mediabox XL van modem en mediabox en al die problemen niet kan hebben.
De TV komt binnen via DVB-C en is minder gevoelig dan de Mediabox XL.

Hoe weet ik dat, ik test hem al een hele poos en mijn Mediabox XL had ik weinig tot geen problemen mee, maar de Next zullen ze met een arrestatieteam uit het huis moeten komen halen.
De Next is een box die replay en on-demand en opnames via het modem uitvoert en geen combinatie is, zoals met de Mediabox XL van modem en mediabox en al die problemen niet kan hebben.
De TV komt binnen via DVB-C en is minder gevoelig dan de Mediabox XL.

Hoe weet ik dat, ik test hem al een hele poos en mijn Mediabox XL had ik weinig tot geen problemen mee, maar de Next zullen ze met een arrestatieteam uit het huis moeten komen halen.

oke klinkt goed. Hoelang is de bijgeleverde ethernetkabel?
Reputatie 7
Badge +35
10 meter CAT 5e @MVP71

Hi @MVP71, jij hebt je portie problemen wel gehad dit jaar en voor de komende 5 jaar! Ik lees dat je gisteren contact hebt gehad met onze Klantenservice, die hebben de monteurskosten al vergoed (anders had ik het gedaan) en er staat een lijnmeting gepland op 10 mei. Ik hoop dat het signaal daarna weer tip-top in orde is.

Heb je trouwens interesse in de nieuwe Mediabox Next? De ervaringen daarmee zijn een stuk beter in vergelijking met de Mediabox XL.
Heb inderdaad gisteravond via sms een bevestiging gehad van crediteren kosten. Dat is netjes. Heb vanaf dag 1 al gezegd dat de mediabox niet goed is. Volgens mij is de HDMI poort aan de kant van de box niet goed. Andere apparaten werken namelijk wel goed op de tv en dezelfde poort.
Ik weet niet precies wat het verschil tussen de next en de xl. Kan je te dat uitleggen. Zag wel dat de next op het modem moet worden aangesloten. Hierboven wordt juist gezegd de mediabox niet in het netwerk te hangen. Ben inmiddels angstig voor elke verandering. Kunnen het misschien proberen, mits de ethernetkabel lang genoeg is.


WIl inderdaad de Next proberen, hoop dat dit bijdraagt in het oplossen van de problemen @Mark Ziggo
Reputatie 7
WIl inderdaad de Next proberen, hoop dat dit bijdraagt in het oplossen van de problemen @Mark Ziggo
Vul dan snel het inschrijfformulier in (zelfde link als in mijn vorige bericht), je krijgt dan per e-mail een aanbod zodra deze beschikbaar is. Mijn collega Lycke heeft hier wat tekst en uitleg gegeven over de huidige stand van zaken m.b.t. de bestellingen van de Mediabox Next.
@Mark Ziggo Nadat ik het formulier heb ingevuld heb ik niets meer gehoord. Wat is nu de status? Ik zit vanmiddag naast een collega, die zegt dat ie storing heeft (blokjes) en krijgt telefonisch toegezegd dat ie een Next kastje krijgt. Ik word hier wel een beetje kriegelig van na alle ellende.
2e monteur is geweest. Dempertje er tussen, nw box proberen. Probleem blijft. Volgens monteur ligt dit aan de zgn "handshake" en zou de next mijn probleem moeten oplossen. Dan is het erg jammer dat ik niets meer van Ziggo heb vernomen na het aanbod van @Mark Ziggo
Reputatie 7
Helaas kan ik dat aanbod niet bespoedigen. Zodra beschikbaar krijg je deze per mail.
Inmiddels 2 dagen de Next in gebruik en wat een verademing. Alle problemen zijn verholpen en wat werkt de next (afkloppen) goed. We zouden op nationaal niveau de oude mediaboxen ritueel moeten vernietigen.

Heb een periode van 2 maanden ellende hopelijk afgesloten. Kabels vernieuwd, aop vervangen, connectoren, splitters, versterkers en 2 mediaboxen verder. 2 maanden *%%()*&^^*& kwaliteit en dienstverlening nu hopelijk klaar.

Reageer