Beantwoord

Beeld en geluid vallen weg of beeld in blokken

  • 24 april 2019
  • 35 Reacties
  • 1263x Bekeken

  • Gedreven Meedenker
  • 17 reacties
Sinds een paar weken over op de mediabox XL en wat een ellende. Vanaf dag 1 problemen. Het beeld en/of geluid valt af en toe een paar seconden weg. Netflix vertoont af en toe digitale blokken. Met de helpdesk instellingen doorlopen. Signaalkwaliteit en sterkte is goed tot uitstekend. Heb kabels vervolgens, HDMI kabels gewisseld, poorten getest, software van de tv geupdate, niets helpt. Niets helpt. Met de helpdesk van de Ziggo kom je niet verder dat wat instellingen nalopen en stekker er in en er uit. Service en info is waardeloos. Ze doen alsof het de eerste keer is dat dit probleem zich voordoet, terwijl internet er vol mee staat. Heb geen idee meer wat ik er aan kan doen. De één zegt dat het aan de kabels ligt, de ander aan de Philips tv en de volgende wijt het aan de software van de mediabox. Heb geen zin meer om nog meer geld aan kabels e.d. uit te geven. Heb er eerder nooit last van gehad tot ik op die $&$^$&*()(& mediabox overstapte. Misschien zou Ziggo voor dergelijke gevallen acdtieve HDMI splitters ter beschikking moeten stellen.
icon

Best beantwoord door Serkan Ziggo 27 april 2019, 11:48

@Be rt Inmiddels weer terug naar de situatie met de splitters. Singaalterkte staat in max goed en kwaliteit staat op max uitstekend. De foto boven van is van de eerste plaats waar Ziggo mijn huis binnenkomt, dit is in de woonkamer. Ik heb tussen de mediabox en mijn modem geen kabel liggen.

@MVP71
Ik heb je verbinding nagekeken en het signaal op je Mediabox XL is eigenlijk prima in orde! Ook zie ik dat er voor aankomende week een installatiemonteur staat ingepland, lijkt me in jouw situatie een goede keus!

@Be rt wees je er al even op, en ik kan bevestigen dat je de Mediabox XL hebt opgenomen in je thuisnetwerk. Omdat je geen UTP kabel hebt aangesloten, ga ik er vanuit dat je de Mediabox XL draadloos hebt verbonden met je netwerk. Wil je de Mediabox XL ook eens ontkoppelen met je thuisnetwerk? Wellicht dat dat een oplossing biedt.

De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
  • Ga naar Menu
  • Ga naar Opties
  • Ga naar Mijn Thuisnetwerk
  • Ga naar Instellen Thuisnetwerk
  • Kies Op de Mediabox
  • Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen
Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Als dit het verhelpt, kun je de monteur nog altijd annuleren. Anders is het verstandig om de monteur toch langs te laten komen!
Bekijk origineel

35 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hi MVP71,

Das idd vervelend. Eens kijken of we er samen iets aan kunnen doen. Kun jij een foto hier plaatsen van jouw AOP? Dus het muurkastje waar de box op aangesloten is.
Reputatie 7
Badge +24
Welkom @MVP71 op de Community,

Zoals @Patsi32 ook al aangeeft kan je een foto plaatsen van de AOP ( Abonnee Opname Punt) waar deze het huis binnenkomt. En zijn er versterkers geplaatst om je signaal op te krikken naar de Media Box.


Kan je de Media Box XL op het NPO1 kanaal zetten en volgende doen:

Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Dank alvast voor de reacties. Ik zal morgen over overmorgen een foto van de muuraansluiting plaatsen. Moet de halve kamer verbouwen dus kost even tijd.😁

Ter info alvast. De signaalkwaliteit staat op max uitstekend en signaalsterkte op de lijn tussen goed en uitstekend. Ik heb vanaf de muur een kabel lopen via een spitser naar de tv boven. Daar heb ik geen storingen op. Alleen de tv die is aangesloten op de mediabox vertoont kuren. Heeft een versterker dan zin?
Reputatie 7
Badge +24
@MVP71 Neem je tijd en zolang als er geen dreigende storing is komt het goed ( dreigende met uitval tot niks meer bedoel ik) Er is altijd wel iemand van ons of een moderator die je beantwoord in dit topic.
Het heeft even geduurd, mede doordat ik de situatie heb aangepast. Het probleem is echter niet verholpen. Heb meerdere foto's toegevoegd. In de eerste situatie heb ik splitsers gebruikt. EÉn ervan gaat naar de mediabox en de andere naar boven. de signaalsterkte is dan goed en de kwaliteit is uitstekend.

In de 2e situatie heb ik de splitsers vervangen door een versterkt. De signaalsterkte is dan uitmuntend en de kwaliteit is ook goed t/m uitmuntend.
Heb de kabels ook al een keer vervangen en gebruik alleen de kabels die Ziggo heeft geleverd. Boven heb ik geen problemen. Ik denk dus dat het probleem in de mediabox zit.

Reputatie 7
Badge +24
Bij de eerste Foto's is je Signaal goed en blijft ook keurig tussen staan en misschien kan je dit aanhouden. Foto waar signaal echt in Uitmuntend staat, kan een probleem worden.

Neem aan dat de Media Box XL ook je Modem is, kan je dan de Downstream/Upstream waardes plaatsen door in te loggen op de Media Box XL. Mocht je een Los Modem hebben dan daar even de waardes kijken of het daar ligt.

Ik laat evengoed @Be rt mee kijken in dit topic als backup voor mezelf om te kijken of hij nog tips heeft als aanvulling.
Bij de eerste Foto's is je Signaal goed en blijft ook keurig tussen staan en misschien kan je dit aanhouden. Foto waar signaal echt in Uitmuntend staat, kan een probleem worden.

Neem aan dat de Media Box XL ook je Modem is, kan je dan de Downstream/Upstream waardes plaatsen door in te loggen op de Media Box XL. Mocht je een Los Modem hebben dan daar even de waardes kijken of het daar ligt.

Ik laat evengoed @Be rt mee kijken in dit topic als backup voor mezelf om te kijken of hij nog tips heeft als aanvulling.


De mediabox is niet mijn modem. Ik heb een apart modem van de Ziggo. Modem is recent uitgelezen door Ziggo en daar zijn geen gekke dingen naar voren gekomen dat was allemaal goed (heb ik me laten vertellen). Als ik zelf een diagnose doe komen er ook geen gekke dingen naar boven.
Reputatie 7
Badge +24
Maar kan je wel de waardes plaatsen van je modem en de MBXL alleen om uit te sluiten of het niet daar aan ligt.

Reputatie 7
Badge +35
Even bij het begin beginnen.

De signaalsterkte hoort ergens in Goed te staan, als er teveel signaal is, dan wordt de Mediabox XL overstuurt met allerlei storingen tot gevolg..
De signaalkwaliteit hoort strak rechts in Uitmuntend te staan.

Heb je een UTP kabel tussen je modem en de Mediabox XL of een verbinding via Wifi tussen die 2?
Als dat niet is, ook niet doen, dat geeft onoverkomelijke storingen.

Zorg dat dit eerst op orde is en dan kan de volgende stap/vraag volgen.
Reputatie 7
Badge +35
@MVP71 Vervolg op bericht hier net boven.

De foto's van de wandcontactdoos.
Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Zo nee, kun je een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Zo ja, vraag aan Ziggo of er een monteur kan komen die deze oude AOP gratis zal vervangen voor een hedendaagse, zij/hij kan dan direct ook kijken naar de storingen.
Je hebt ook nog de installatiegarantie:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/installatiegarantie

De tekst op deze pagina:
Verhuis je, krijg je nieuwe apparatuur van ons of word je onze klant? Dan zorgen we dat internet, tv en bellen moeiteloos opstart. We noemen dat de Ziggo Installatiegarantie.
@Be rt Inmiddels weer terug naar de situatie met de splitters. Singaalterkte staat in max goed en kwaliteit staat op max uitstekend. De foto boven van is van de eerste plaats waar Ziggo mijn huis binnenkomt, dit is in de woonkamer. Ik heb tussen de mediabox en mijn modem geen kabel liggen.
Reputatie 7
Badge +35
OK, dank voor de duidelijkheid.

Dan is er maar één juiste oplossing, hier moet een installatie (garantie) monteur komen die gratis de AOP gaat vervangen en gelijk kan kijken naar de huidige storingen.

Je hebt nu splitter op splitter, dat geeft heel veel weerstand en kan de Mediabox XL mogelijk de Ziggo servers niet bereiken met zijn retoursignaal en met de haperingen tot gevolg.
Kun je hem eens proberen aan te sluiten zonder de 2e splitter?
Maar dat is alleen om je nu een mogelijk betere TV ervaring te geven.

De Mediabox XL kan uitstekend werken, maar is wel een beetje gevoelig op heen- en retoursignaal.
Reputatie 7
@Be rt Inmiddels weer terug naar de situatie met de splitters. Singaalterkte staat in max goed en kwaliteit staat op max uitstekend. De foto boven van is van de eerste plaats waar Ziggo mijn huis binnenkomt, dit is in de woonkamer. Ik heb tussen de mediabox en mijn modem geen kabel liggen.

@MVP71
Ik heb je verbinding nagekeken en het signaal op je Mediabox XL is eigenlijk prima in orde! Ook zie ik dat er voor aankomende week een installatiemonteur staat ingepland, lijkt me in jouw situatie een goede keus!

@Be rt wees je er al even op, en ik kan bevestigen dat je de Mediabox XL hebt opgenomen in je thuisnetwerk. Omdat je geen UTP kabel hebt aangesloten, ga ik er vanuit dat je de Mediabox XL draadloos hebt verbonden met je netwerk. Wil je de Mediabox XL ook eens ontkoppelen met je thuisnetwerk? Wellicht dat dat een oplossing biedt.

De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
  • Ga naar Menu
  • Ga naar Opties
  • Ga naar Mijn Thuisnetwerk
  • Ga naar Instellen Thuisnetwerk
  • Kies Op de Mediabox
  • Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen
Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Als dit het verhelpt, kun je de monteur nog altijd annuleren. Anders is het verstandig om de monteur toch langs te laten komen!
Sinds een paar weken over op de mediabox XL en wat een ellende. Vanaf dag 1 problemen. Het beeld en/of geluid valt af en toe een paar seconden weg. Netflix vertoont af en toe digitale blokken. Met de helpdesk instellingen doorlopen. Signaalkwaliteit en sterkte is goed tot uitstekend. Heb kabels vervolgens, HDMI kabels gewisseld, poorten getest, software van de tv geupdate, niets helpt. Niets helpt. Met de helpdesk van de Ziggo kom je niet verder dat wat instellingen nalopen en stekker er in en er uit. Service en info is waardeloos. Ze doen alsof het de eerste keer is dat dit probleem zich voordoet, terwijl internet er vol mee staat. Heb geen idee meer wat ik er aan kan doen. De één zegt dat het aan de kabels ligt, de ander aan de Philips tv en de volgende wijt het aan de software van de mediabox. Heb geen zin meer om nog meer geld aan kabels e.d. uit te geven. Heb er eerder nooit last van gehad tot ik op die $&$^$&*()(& mediabox overstapte. Misschien zou Ziggo voor dergelijke gevallen acdtieve HDMI splitters ter beschikking moeten stellen.

Bedankt @Serkan Ziggo Ben door de instellingen gegaan. Heb gedaan wat je heb te beschreven. Ben nog nooit in die instellingen geweest dus hoe het kan dat die instelling zo stonden?? heel apart.
Reputatie 7
@MVP71
En nu de belangrijkste vraag, zijn jouw problemen ook verholpen? 🙂
@MVP71
En nu de belangrijkste vraag, zijn jouw problemen ook verholpen? :-)

Dat is even afwachten. Het wegvallen van beeld/geluid gebeurd altijd onverwacht en op wisselende momenten. Wel heb ik nog een soms een soort blikkerig en haperend geluid als ik naar een zender zap. Dus ik vermoed van niet.
Reputatie 7
@MVP71
We zien je reactie tegemoet als we je alsnog verder kunnen ondersteunen!
Helaas probleem is nog niet verholpen. Heb ook nog andere HDMI poorten geprobeerd en andere apparaten op de HDMI poorten aangesloten (cast en laptop). Het probleem met geluid en beeld via de mediabox blijft bestaan.
Reputatie 7
Badge +35
@MVP71 Staat de monteur nog ingepland?

Heb je de Mediabox XL al een keer 30 seconden van de stroom gehad na het wijzigen van het thuisnetwerk?
Dit wil wel eens helpen als er ook een ander netwerk op aangesloten is geweest.
@Be rt ook dat geprobeerd. Probleem blijft. Ben er helemaal klaar meer.
Reputatie 7
@MVP71
Je hebt in ieder geval alles zo goed mogelijk getest en uitgesloten. De monteur staat nog ingepland, dus laten we de afspraak afwachten. Laat je na de afspraak nog weten wat eruit gekomen is?
Monteur is geweest. Wat is er gebeurd,
AOP vervangen
nieuwe coax kabel
nieuwe vesterker (toch)
en wifi versterker

Resultaat wifi lijkt verbeterd
TV signaal werkt goed, nog geen uitval van beeld en geluid.

Echter bij het zappen naar net 2 en net 3 blijft in sommige gevallen (helft van de keren) het geluid op hol springen en lijkt er een verbinding met pluto te ontstaan. Volgens monteur ligt het probleem buiten. Er komt te veel signaal binnen. Er moet een netwerkmonteur bij komen om a de connector extern schoon te maken en een "tab lager te zetten", zodat er niet te veel signaal binnenkomt...………..
Het zal allemaal wel, gevolg is wel dat ik inmiddels klauwen met geld kwijt ben aan de afgelopen weken (kabels, versterkers, montage, enz), En weer een dag vrij moet nemen. Volgens klantenservice was monteur kosteloos, nou niet dus. Inmiddels denk ik wel: was ik er maar nooit aan begonnen.
zo zo zo zo schijt ziek van. Inmiddels duidelijk dat probleem helemaal niet is verholpen. Beeld en geluid valt nog steeds af en toe weg voor een paar seconden. Wel inmiddels een rekening van 112 euro. Dat hele Ziggo gaat eruit. Wat een zooitje
Reputatie 7
Hi @MVP71, jij hebt je portie problemen wel gehad dit jaar en voor de komende 5 jaar! Ik lees dat je gisteren contact hebt gehad met onze Klantenservice, die hebben de monteurskosten al vergoed (anders had ik het gedaan) en er staat een lijnmeting gepland op 10 mei. Ik hoop dat het signaal daarna weer tip-top in orde is.

Heb je trouwens interesse in de nieuwe Mediabox Next? De ervaringen daarmee zijn een stuk beter in vergelijking met de Mediabox XL.

Reageer