MoMollyMo

Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Alleen maar problemen met Extra Mediabox XL

Sinds we de extra horizon in de slaapkamer hebben is het drama. Hij valt steeds uit, word constant ontkoppelt, geeft verschillende foutmeldingen enz enz. De ene keer verschijnt het rode lampje op de display de andere keer niet. De ene keer moet je een kwartier wachten en dan doet hij zomaar ineens weer en soms doet hij echt niks meer en moet je weer naar beneden om te kijken of ze uberhaubt nog wel gekoppeld zijn en anders dus weer opnieuw koppelen. Soms gaat het een paar weken goed en valt hij misschien 1x uit maar soms is het dagen achter elkaar en raak je gefrustreerd als je na een drukke dag nog wat tv wil kijken en dat rot ding weer uitvalt en je weet dat als jd pech hebt je zo voor de zoveelste keer er een minuut of 20 mee bezig zal zijn.
Heb in de afgelopen maanden 9!!!! monteurs gehad. Alles wat vervangen kon worden is vervangen, alles is doorgemeten en sommige dingen zijn vervangen. Maar nog steeds word ik hier helemaal dol van. Ik betaal 5euro per mnd voor dit ding en het is niks dan ellende.

Met de hoofd horizon (die uiteraard ook helemaal is nagekeken enz enz) heb ik het probleem dat regelmatig de terug kijk functie, on demand, opnemen via tvgids enz niet niet werkt. Heb hem nu een paar keer terug gezet naar zijn fabrieksinstellingen maar ben dan alle voorgeprogrammeerde programmas weer kwijt en moet dat dan wederom allemaal opnieuw instellen.

Zit al jaren bij Ziggo maar dit frustreerd. Je betaald een hoop geld voor producten die de helft van de tijd niet werken.

Ben heel erg benieuwd of er meer mensen zijn die overmatige problemen ervaren met voornamelijk het extra horizon boxje (a €5 pm!!)
89 Reacties 89
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi MoMollyMo,

Dat loopt niet al te best... :disappointed: :sweat: De Extra Mediabox XL kan gewoon storingsvrij werken.
Ik denk dat het slim is als een moderator hier zich in gaat verdiepen. Ze komen na het weekend weer online, ik hoop dat ze je snel kunnen helpen!

Een vraag die voor hen handig is om te weten:
Hoe is de Extra Mediabox XL aangesloten? Via coax, utp kabel of via WiFi?

Voor nu nog geen oplossing, maar ik heb er wel goede hoop op, aangezien de moderators erg goed in hun werk zijn 🙂

Ondanks dit, toch een fijn weekend!

Groet,
Evert
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb extra aandacht gevraagd bij een Ziggo moderator, zij zijn zeer effectief en vasthoudend.

Maar dat schreef Evert96 ook al.:relaxed:
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Be rt super, Dankjewel! 🙂 ik kan het niet 😉
MoMollyMo
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Hai Evert96 bedankt voor je reactie.
Extra box is via coax aangesloten.

Hoop dat jij en Be rt gelijk hebben en een moderator me gaat helpen. Ben nu zover dat ik er helemaal klaar mee ben. Wil de boel zo het raam uit smijten.

Jullie ook nog een fijne zondag.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Snap ik na 9 monteurs..:tired_face: :tired_face:

Maar ze zullen je zeker helpen, waarschijnlijk morgen of dinsdag 🙂

Groeten!
CreativeS

Level 13
  • 813Posts
  • 16Oplossingen
  • 161Likes
Heb je de mogelijkheid om als test eens de Extra Mediabox XL met UTP aan te sluiten? Desnoods gewoon even in de woonkamer met een korte UTP? Even opnieuw verbinden en dan kiezen voor UTP.

Hier werkt het al sinds de testperiode (september 2014) voorbeeldig. Heel sporadisch wel eens nukken, maar dan is de Mediabox XL zelf bezig met de 'maintenance mode' op het moment dat ik de Extra Mediabox XL aan wil zetten.
MoMollyMo
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Heb dat nog niet geprobeerd CreativeS. Maar laatste monteur gaf wel aan dat het gebruik daar van wel eens de laatste mogelijkheid zou kunnen zijn mochten te problemen aanhouden. Alleen zie het niet zo zitten om zo'n kabel door mijn huis te moeten trekken.

Vandaag wederom een shit dag met (in dit geval hoofdbox) hij loopt vast zodra ik probeer mijn opnames te bekijken. Behalve de volume knop werkt niks meer. Heb getracht te wachten totdat hij wat doet maar na 20min doet hij nog steeds niks. Moet hem dan achter aan en uit zetten maar zodra ik dan weer mijn opnames aanklik loopt hij weer vast.

Het tv kijken vergaat ons totaal?. Zodra we de tv aanzetten is het maar afwachten of dat wel of niet gaat lukken.

Foto is genomen nadat hij vast loopt en ik hem dus voor de 3de keer aan en uit moet zetten en waarschijnlijk loopt hij daarna weer opnieuw vast dus kan niet naar mijn opnames kijken.
CreativeS

Level 13
  • 813Posts
  • 16Oplossingen
  • 161Likes
Ik zou zeggen: probeer het toch. Wij hebben de coax-kabel richting de slaapkamer vervangen. UTP aan coax verbonden en zo door de buis getrokken. Het is zo zonde dat je een slechte ervaring hebt met de Extra Mediabox XL. Het hoeft namelijk niet en werkt echt beter. Jammer dat Ziggo altijd maar die MoCa zo promoot. Verbinding via UTP is veel minder storingsgevoelig.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het lijken meerdere issues.
Wat betreft opnamen kan het uit zetten van schijfbeheer verbetering geven.
Menu > opties > instellingen > schijfbeheer op uit zetten.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
CreativeS wrote:
Ik zou zeggen: probeer het toch. Wij hebben de coax-kabel richting de slaapkamer vervangen. UTP aan coax verbonden en zo door de buis getrokken. Het is zo zonde dat je een slechte ervaring hebt met de Extra Mediabox XL. Het hoeft namelijk niet en werkt echt beter. Jammer dat Ziggo altijd maar die MoCa zo promoot. Verbinding via UTP is veel minder storingsgevoelig.


Ben ik helemaal mee eens! Ben daarom ook wel benieuwd naar de reden waarom MoCa beter zou werken dan een utp kabel...

MoMollyMo, heb je de box opgenomen in het thuisnetwerk? Zo ja, lees dan dit topic.

Groeten!
MoMollyMo
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
CreativeS oeiiii coax verbinden aan de UTP? Ik dacht je nog wel te kunnen volgen maar snap niet zo goed hoe ik dat zou moeten doe:thinking: n.

Be rt bedankt voor je tip, dat ga ik morgen doen! Kijken of er wat veranderd.
MoMollyMo
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
En nee CreativeS vergeet nog te zeggen dat box niet is opgenomen in het thuis netwerk.
CreativeS

Level 13
  • 813Posts
  • 16Oplossingen
  • 161Likes
MoMollyMo wrote:
CreativeS oeiiii coax verbinden aan de UTP? Ik dacht je nog wel te kunnen volgen maar snap niet zo goed hoe ik dat zou moeten doen :thinking:
Niet letterlijk verbinden... :astonished: Gewoon aan elkaar vastmaken (ducttape?) om snel door een buis te kunnen trekken. Nadat de UTP-kabel ligt, maak je de coax-kabel natuurlijk weer los en heb je UTP-kabel in plaats van coax... maar goed...
MoMollyMo
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ohwwww hahaha. Sorry, nam het veel te letterlijk!! CreativeS
Maar snap nu wat je bedoeld. Zal mijn handige buurman eens vragen of hij dat voor me kan doen. Bedankt voor de tip.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
MoMollyMo,

Dit is wel heel erg frustrerend! Zeker als er al zoveel collega's bij je zijn geweest. vanaf hier heb ik al het één en ander voor je bekeken. Qua signaal naar de hoofdbox zit er het er prima uit. Natuurlijk kan er dan nog steeds van alles misgaan.

Voordat je de UTP kabel gaat trekken zou ik dit inderdaad wel eerst op de gemakkelijke manier testen zoals CreativeS aangeeft. Uiteraard ben ook ik erg benieuwd of dit wel storingsvrij gaat. Alvast bedankt voor de update.
MoMollyMo
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Hai Sander, Sander Ziggo ben zelf niet al te technisch en mijn buren zijn op vakantie dus moet het zelf uit gaan vissen. Wat moet ik dus precies doen nu? Kun je dat in kleine stappen aub aan me uitleggen? Alvast bedankt voor de moeite.
CreativeS

Level 13
  • 813Posts
  • 16Oplossingen
  • 161Likes
De Extra Mediabox XL terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan (geen gevolgen voor opnames op de Mediabox XL)... https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/digitale-en-interactieve-televisie-installeren/#nieuw-installatie-pakket/mediabox/Horizon/Horizon-Extra-Mediabox/Via-een-netwerkkabel
MoMollyMo
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
CreativeS super! Bedankt!!! Heb inmiddels ook telefonisch contact gehad met Sander Ziggo dus het gaat vast helemaal goed komen.
CreativeS

Level 13
  • 813Posts
  • 16Oplossingen
  • 161Likes
In principe hoeft ‘terug naar fabrieksinstellingen’ niet, maar zo kom je wel het makkelijkst bij de juiste opties zonder veel te zoeken. Succes!

Uitgelicht topic