Lody078

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alleen kanalen 123 na overstappen naarr Mediabox XL en offline brand

Hallo!

Ik ben overgestapt naar de nieuwe mediabox XL en kanalen anders dan NPO 123 blijk ik niet op geabonneerd te zijn.
Ziggo gebeld en er zou een sms worden verstuurd voor het op afstand resetten van de box. Tot 2 maal toe geen sms gehad en het is inmiddels uren later.

Hopelijk heeft iemand een tip want dit is een bekend probleem las ik.

Gr!
6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Welkom Lody078 op de Community

Een werkende Media Box is wel zo fijn na het overstappen. Het klopt dat de kanalen NPO 1 - 2 en 3 zichtbaar zijn en de rest nog niet, dit komt omdat de Media Box XL zich aan het indelen is. Een SMS komt me niet bekend voor, maar ze moeten je wel een retoursignaal geven. Je kan even proberen de Media Box XL via de achterkant even uitzetten, en na 5 minuten weer aanzetten en alles online laten komen.

Kom je er niet horen we dit graag.
Lody078
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ga ik even proberen. Dank je Dave!
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Graag gedaan.
Lody078
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi xGarfieldx-Dave
Update: het heeft helaas niet geholpen.
Ik ben terug maar de fabrieksinstellingen gegaan en een nieuwe installatie gestart.
Die wordt steeds afgebroken en rood lampje "offline" brandt.
Mijn vorige mediabox werkte echter gewoon op deze coax kabel.
Ik heb trouwens een Tratec splitter in de meterkast van het type C1102/02R
Cyberm85

Level 6
  • 86Posts
  • 6Oplossingen
  • 17Likes
Als het offline lampje brandt heb je geen retour signaal en zal de installatie nooit worden voltooid omdat de box zich niet kan aanmelden bij Ziggo en zo zijn zenders niet kan ophalen.

Probeer even een rechtstreekse coaxkabel vanaf de aansluiting in de meterkast naar de mediabox te leggen (indien aanwezig).
Op die manier moet de installatie in elk geval wel lukken en kan je weer TV kijken maar goed denk dat er wel een monteur moet komen kijken naar de aansluitingen vanaf de meterkast naar de woonkamer.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Lody078 welkom op onze Community.

Dit klinkt niet als een fijne eerste ervaring met de Mediabox XL. Je sluit het aan.. en je hebt meteen gedoe. Daar is niks aan!

Wat is er aan de hand? De box moet de zendertoestemming ophalen. Daarvoor moet in onze centrale alles goed staan, en deze box moet ook een goede tweeweg verbinding hebben. Aan het offline lampje te zien is dat laatste niet het geval. Oudere boxen hebben geen tweeweg verbinding nodig. Rechtstreeks aansluiten zoals Cyberm85 aangeeft kan de box tijdelijk door de installatie helpen.

Laat je hier weten hoe het afloopt?

Uitgelicht topic