Vraag

Al sinds donderdag geen tv op de Horizon - waarom duurt de storing zo lang?


Door een storing in het netwerk heb ik al sinds donderdag geen tv meer op mijn horizon en zoals het er nu naar uitziet is de storing voor morgen ook niet verholpen. Ik het zo' beetje het duurste abonnement bij Ziggo voor TV, internet en bellen.

Ik vraag mij af hoe dit gecompenseerd gaat worden. Is er de verwachting dat rekeningen gewoon volledig betaald gaan worden?

24 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Uit een ander Topic gepikt.


Anne H Ziggo Community Moderator
1767 reacties
1 maand geleden 22 oktober 2018
Een storing is altijd naar

Wij regelen altijd een passende vergoeding wanneer je nadat de algemene internet storing helemaal is verholpen contact met ons opneemt. Dat kan ook prima via de chat 🙂
Reputatie 7
En een chat starten kan je op deze pagina
Diverse meldingen gehad dat de storing op 18, daarna op 19 en nu op 31 December zal zijn opgelost. Ik weet niet wat er aan de hand is maar is ronduit belachelijk dat een storing dusdanig lang duurt. Wat is er allemaal aan de hand dat het zo ingewikkeld maakt!
Reputatie 7
Heel vervelend, ik zal eens kijken of een Moderator je een antwoord kan geven. Vaak zijn de ook afhankelijk van wat de storing pagina opgeeft, maar misschien weten ze op dit moment meer. Wat je zegt, 31 december te moeten wachten is wel heel erg lang 😞
Reputatie 7
Hey @Richard Versteeg . Welkom op de Ziggo Community.

Poeh, wat een lange storing. Ik heb je gegevens er inmiddels bij gepakt en zie inderdaad ook dat de verwachte oplosdatum inmiddels op 31 december ligt. Zo te zien is er veel meer aan de hand dan in eerste instantie gedacht werd. Ik zie ook dat er een hele hoop kabels vervangen moet worden.
Eerlijk? Zulke lange storingen zie ik vrijwel nooit. Dit is dus echt geen normale gang van zaken. Hier heb jij natuurlijk niets aan. Nu is er natuurlijk best een kans dat de verbinding op jouw adres wel al eerder herstelt is. Dit kan ik echter niet met zekerheid zeggen.

Nu valt me op dat je het in je bericht enkel over de tv hebt. Even voor mijn beeld; werken internet en telefonie wel? En zo ja; kan je me verstellen wat de precieze foutmelding op tv is?

Ik hoor graag van je!
Hi Lycke,
Internet werkt en ook de TV boven met een C+ Module doet het ook. Telefonie gebruik ik al een tijdje niet meer dus dat weet ik eerlijk gezegd niet. Het probleem doet zich alleen voor met de Horizon die blijkbaar op een andere golflengte of bandbreedte werkt. Helaas zit de TV boven gefixeerd aan de muur en in de TV beneden past geen C+ module.
Richard
Reputatie 7
Badge +17
Als je tv een digitale tuner heeft moet je dan de gratis zenders kunnen ontvangen.
Heb je in ieder geval wat.


https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/digitale-en-interactieve-televisie-installeren/#tv-zonder-ontvanger

Vul bij het netwerk-ID 4444 in.
Vul bij frequentie 164000 in.
Selecteer bij Modulatie 64QAM.
Vul bij Symboolfrequentie 6900 in.
Reputatie 7
Badge +12
Richard Versteeg schreef:

Hi Lycke,
Internet werkt en ook de TV boven met een C+ Module doet het ook. Telefonie gebruik ik al een tijdje niet meer dus dat weet ik eerlijk gezegd niet. Het probleem doet zich alleen voor met de Horizon die blijkbaar op een andere golflengte of bandbreedte werkt. Helaas zit de TV boven gefixeerd aan de muur en in de TV beneden past geen C+ module.
Richard



Als dat boven werkt met een ci + module en internet ook dan MOET de horizon het eigenlijk ook doen.
Kijk als je dat nog niet hebt gedaan de coax aansluiting van de Horizon even goed na of alles goed zit aangesloten en zo ja er zit links achter op de horizon een aan/uit schakelaar , doe die eens uit en na 10 seconden weer aan , wat gebeurt en dan ?

Tja en de box kan zelf ook stuk zijn ........?
Reputatie 7
Badge +15
@Lycke Ziggo Lange storingen kunnen soms komen als er (veel) graafwerk moet plaatsvinden. Daar moeten vergunningen voor worden aangevraagd bij de gemeente en sommige gemeenten geven die maar mondjesmaat in deze periode (sommige gemeenten geven rond deze tijd zelfs helemaal geen vergunning af)

En dan kun je (als aannemer) niets, althans niets legaals. 🙂
Ik heb dinsdag avond een gesprek gehad met 1 van jullie medewerkers (Ingrid?) en toen heb ik aangegeven dat de Mediabox kapot was. Op verzoek van haar heb ik alle kabels nagekeken en heb zelfs de mediabox losgemaakt en boven aan de TV gekoppeld. Ook toen gebeurde er niets en kwam dezelfde 1010 code in beeld en op de display van de mediabox het word "off-line te staan. De medewerkster vertelde toen dat dit komt omdat de mediabox op een andere bandbreedte werkt waardoor het probleem alleen beneden was. Het probleem was central en ik moest afwachten tot het probleem op (toen nog) 18 December zou zijn verholpen.

Ik hoop echt dat de mediabox kapot is want dan heb ik kans dat ik nog tv heb met de kerst;-)
Reputatie 7
Ik vermoed dat dit inderdaad toch in iets anders zit dan de storing, Richard.

Kan je iets meer informatie geven over je aansluitingen? Waar komt Ziggo je woning binnen en via welke weg gaat het vervolgens naar modem en mediabox? Als het lukt om foto's te maken, zijn deze super handig om bij te voegen! Ik wil je geen valse hoop geven, maar denk dat het misschien best gaat lukken samen!
Lycke,
Dat zou gewelding zijn. Ik heb alleen het probleem dat ik nu op mijn werk ben in Rotterdam en dus wat dingen kan proberen maar bijgaande foto's had ik nog op mijn telefoon staan.
Onze kabel komt binnen in de meterkast vanwaar hij verdeeld wordt voor de boven- en benedenverdieping (zie foto). In de kamer (waar het probleem is) heb ik een paar jaar geleden bijgaand kastje moeten plaatsen toen we de humax vervingen voor de horizon. Deze kabel gaat naar de horizon en naar de geluidsinstallatie

Reputatie 7
Top dat je de foto's nog had!

Snel gezegd wordt je signaal nu volgens mij 3 keer gesplitst, voor het bij de Ziggo Mediabox XL aankomt. Het is goed om even uit te sluiten of het in 1 van deze splitters zou kunnen zitten. Hiervoor moet je uiteraard even thuis zijn, maar dat kan dan wellicht vanavond? Ik ben morgen om 08:00 weer aanwezig 🙂.
Het makkelijkst is om de splitters 1 voor 1 even uit te sluiten. Waar dat lukt ,natuurlijk.

Ook kan het goed zijn om de kabel die van de laatste splitter naar de mediabox even te checken/uit te sluiten. Heb je toevallig nog een andere coaxkabel over, die je hiervoor eens zou kunnen plaatsen? Of eventueel de kabel die naar de geluidsinstallatie gaat even in de mediabox kunnen doen.
Nu ik dit zeg; heb je nog wel signaal op de geluidsinstallatie?
Hi Lycke,
De radio die doet het gewoon, gisteren (bij gebrek aan tv) ook nog van zenders veranderd zonder problemen. Deze radio heft geen antenne dus alleen maar ontvangst via de coax. Ik zou de horizon vanavond nog aan de meterkast kunnen hangen maar ik heb hem ook al boven aangesloten gehad (dus met andere coax en via de andere verdeler), daar krijg ik exact dezelfde respons. Na heel lang in installatie te blijven hangen krijg ik 1010 op en de TV en de melding off-line op de display van de horizon
Reputatie 7
Oke. Foutcode 1010 betekent dat de mediabox wel signaal ontvangt maar niet retour kan sturen. En dat heeft deze mediabox nou net wel nodig.
De radio daarentegen heeft geen retoursignaal nodig. Het kan dus goed zijn dat het in de splitter/het aansluitpunt waarop de radio en de mediabox zitten fout gaat. Of in de splitter die naast het AOP in de meterkast zit, vanwaar een kabel naar boven en naar de kamer gaat.
Gezien je het boven ook getest hebt, zou ik "mijn geld inzetten" op deze laatst genoemde splitter.
Lukt het om de kabel die vanuit deze splitter naar de woonkamer gaat, eens aan te sluiten op het AOP?

(Ik kan me voorstellen dat je mijn uitleg kwijt bent. Mocht dat zo zijn, zeg het dan even. Dan ga ik met mijn paint-skills aan de gang met je foto 😉 )
Bedoel je dit?

Reputatie 7
Yes! 🙂. Mits de rechterkabel de kabel is die naar de woonkamer gaat, dan 😉.

Houdt dan natuurlijk wel in dat het signaal naar de andere kamer (boven?) even niet werkt. Het is puur voor de test. Gaat het namelijk op deze manier wel goed, dan zal het probleem ofwel in de kabel zitten die je dan uitsluit (die nu van AOP naar splitter gaat), maar nog waarschijnlijker zit het dan in de splitter die je hiermee uitsluit. En kijk, die kan ik je gewoon toesturen!

Ik lees dus graag hoe het met deze test gaat ^^.
Perfect, ik ga hem testen zodra ik thuis ben en je hierover via deze methode informeren. Reageer jij morgenvroeg dan weer?

Alvast prettige avond,

Richard
Reputatie 7
Yes, ik ben over 10 minuutjes vrij, maar morgen om 08:00 weer present 😃.
Reputatie 7
Ik loog. Het waren 11 minuutjes. Maar nu ik dit type is het dan wel weer 10 minuutjes...


Zo kom ik mijn tijd wel door 😉. Een fijne avond en tot morgen!
Reputatie 7
Badge +12
Richard Versteeg schreef:

Bedoel je dit?




Het kan goed zijn dat de verdeler rechts van de AOP NIET retour geschikt is , kan je er een betere foto van maken of het merk type nummer even plaatsen ?
De verdeler G687/655D 5-860MHz 2-way Splitter) rechts van de AOP zit er al een aantal jaren en heeft nooit problemen opgeleverd dus dat lijkt mij niet het geval.
Heb alle combinaties van aansluitingen geprobeerd. De decoder in de meterkast rechtstreeks op de ingang en ook op de AOP (PTS-02KK) geplugd. In beide gevallen blijft de melding off-line op de display staan. Ook nog de kabel vanuit de kamer uit de splitter gehaald en rechtstreeks op de AOP gezet en de decoder op zijn standaard plaats. Ook hier blijft het resultaat hetzelfde. Na 20 minuten heb ik de decoder maar uitgezet omdat er toch niets meer gebeurde, de 1010 melding kreeg ik nu ook niet op het scherm.

Bijgaand wat foto's van de situatie en de display. Zonder kennis van zaken denk ik nog steeds dat de decoder kapot is, alleen dat kan ik niet testen of beoordelen.


Vanavond via sms melding gehad van Ziggo dat het probleem is opgelost. Alleen is er bij mij nog niets veranderd. De Horizon wederom opgestart echter alles blijft bij het zelfde, de offline melding en na een minuut of 20 kwam de 1010 melding weer op het scherm.
Reputatie 7
Hey @Richard Versteeg. Top dat je zoveel geprobeerd hebt!
Het vreemde vind ik nog steeds dat je modem wel internet heeft. Dus er lijkt toch echt wel retoursignaal op je adres te zijn.
Het enige wat ik me nu afvraag; heb je steeds dezelfde kabel aan de mediabox gehad? Ook toen je 'm rechtstreeks op het AOP had? Dan zou het in principe de kabel nog kunnen zijn. Ook kan het de mediabox zelf zijn, al is het dan meestal een kwestie van "het apparaat wil helemaal niet meer aan".

Nu zou ik het liefst een monteur langs sturen, om hier even naar te laten kijken. Puntje is alleen dat dit natuurlijk lastige dagen qua planning zijn. Er is wel iemand op zeer korte termijn beschikbaar, maar dan moet er natuurlijk wel iemand thuis zijn. Ik stuur je snel even een privébericht!

Reageer