Polle1949

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Akelig geluid en puinhoop

eerst doorgegeven via mail aan Ziggo hulp
Storing ofwel slecht beeld , je ziet alleen blokken en strepen plus een akelig geluid
72-74-311-411-508-607-830-837-849-850-851-852--854-955-856=857-862-870-871
plus dat bij enkele het geluid veel te luid is.
Alles geprobeerd.
Kortom, als er een monteur in de buurt komt ........ volgens mij herstellen ze dit via hun laptop!
22 mei 2018
Alles gedaan en dus ook in de meterkast plus de Media box regelmatig opnieuw gestart.
OPVALLEND NU
Bij Diagnostiek: is signaalsterkte: MATIG en dat is ook in beweging
Signaalkwaliteit: MATIG en dat gaat op en neer


en nu is al een paar keer na opstarten TV dat de zender weg is (bijvoorbeeld RTLZ) druk ik Source in kan ik hem weer normaal krijgen.

Kortom ik snap er geen biet van...……...
7 Reacties 7
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Met alle respect... ik denk dat meer mensen hier geen biet van snappen. Het probleem is niet duidelijk imho.
Polle1949
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Goed: het gaat erom dat de nummer zenders zijn
Heb eerder aan Ziggohelp het bericht over die nummer (zijn zenders) gestuurd
Kreeg een waardeloos kinds antwoord.

Aan dat bericht toegevoegd nu:
Dat een paar maanden geleden een goede monteur beneden aan de flat (woon in een appartement) iets met zijn laptop heeft gewijzigd aan de verdeler!

Dat nu ook het Signaal etc. slecht is.

Dat het ook zonder GPS in huis er niks veranderd.

Mag hopen dat het nu duidelijk is.
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Polle1949 wrote:

--------------------------------------------- 8< ---------------------------------------------------
Aan dat bericht toegevoegd nu:
Dat een paar maanden geleden een goede monteur beneden aan de flat (woon in een appartement) iets met zijn laptop heeft gewijzigd aan de verdeler!

Dat nu ook het Signaal etc. slecht is.
--------------------------------------------- 8< ----------------------------------------------------


Hebben de buren soortgelijke problemen sindsdien?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Polle1949 Dit is een signaalprobleem.
Een paar vragen om één en ander uit te sluiten of een probleem te vinden:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Kun je ook een foto plaatsen waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers?
Kun je ook een foto plaatsen van de muuraansluiting naar je Mediabox XL?

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?

En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het deze instelling een aansluiting van de Mediabox XL.
Polle1949
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
dat ik wat moeilijk typ komt door cyste in hypofyse

Niet opgenomen in thuisnetwerk

Nummers zijn zender:
1 is perfect ofwel signaal is stil
Met op en neer bedoel ik dus de signaalkwaliteit.
4 op en neer
6 op en neer
72 op en neer
74 etc.
Kortom ik schrok van de onstabiliteit - bij even wachten heb ik de foto's gemaakt
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem ----- Ook uitgeprobeerd, maar dat maakt niks uit

ps. de monteur die ik gehad heb kwam uit Mildam

Die had het er over dat de kabel (die door de muur loopt, oud was en de techniek niet kan bijhouden Goed daar zit wat in en daarom heeft hij beneden bij de flat de boel met zijn laptop ingesteld) Mocht die draad werkelijk vernieuwt moeten worden dan wil ik de weddenschap aangaan met Ziggo (ivb. met kosten) is dan de kwaliteit 99% dan betaal ik de kabel - maar is het maar 85% dan betaal ik niet)
Dat er wat aan de hand is met het signaal hier in de flat c.q appartementen kan kloppen daar er weer een (helaas)bij Ziggo is weggelopen om de slechte kwaliteit
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Het signaal is niet goed. Bel de helpdesk en laat een monteur komen. De signaalkwaliteit behoort uitmuntend te zijn en de sterkte moet in het bereik goed te staan.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Als je de meest rechtse connector er tijdelijk even afhaalt en daarop een afsluitweerstand zet, is het dan beter? Die connector is namelijk niet meer van deze tijd en is niet beschermd tegen de huidige straling. Wie weet veroorzaakt die connector de verschillen in signaalkwaliteit.

Uitgelicht topic