Beantwoord

Afstandbediening IR of RF

• 15 mei 2015
  • 16 Reacties
  • 35096x Bekeken

Ik heb vandaag een Horizonbox ontvangen, deze wordt in een kast geplaatst. Op welke manier communiceert de afstandbediening? Is dit via Infra Rood dan moet de afstandbediening de Horizonbox kunnen zien of is is dit via een radiosignaal (FM, wifi, BT)?
icon

Best beantwoord door Roland2904 24 juli 2015, 11:26

De waarheid ligt in dit geval ergens in het midden.
De meest basale functies als volume, kanaalwisseling, TV gids, navigatietoetsen, de "OK" toets van de Horizon (oud & nieuw) zijn gewoon aan te sturen via infrarood en dus met je oude Logitech :)
Veel andere (overigens minder gebruikte functies) gaan via RF. Ik ben op zoek geweest naar een universele afstandbediening die zowel iR als RF apparatuur (anders dan home automation) kan bedienen maar deze bestaan dus niet, NIET dus!
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

16 Reacties

Je moet in de instellingen van sonos de ab opnieuw configureren dan werkt die
Reputatie 5
Ik heb de 7400 horizonbox en die werkt met het kastdeurtje dicht.
RF dus!
Welke horizonbox heb jij?
Reputatie 6
Badge +5
Voor de 7401 is het niet anders, dat gaat dus ook via RF.
Dus in een kast plaatsen is geen probleem.
Ik heb de 7401, bedankt voor jullie reacties.
Is het niet beide?
Ik heb een samsung tv, hieraan kan je een externe IR ontvanger aansluiten en deze ligt dus voor mijn mediabox. Ik kan via mijn Samsung tv en dus via het IR oogje de Horizon bedienen.
Reputatie 6
Badge +5
De tv bedien je via de IR de Horizon via RF met 1 afstandsbediening. 🙂
Ik bedoel. mijn samsung tv geef ik via mijn afstandbediening van de tv om via het externe IR oogje de horizon te bedienen. Dan moet er toch ook een IR oog in de Horizon zitten?
Reputatie 5
Badge +6
Ik bedoel. mijn samsung tv geef ik via mijn afstandbediening van de tv om via het externe IR oogje de horizon te bedienen. Dan moet er toch ook een IR oog in de Horizon zitten?

De Horizonbox ontvangt radiosignalen en geen infraroodsignalen.
Dus kunnen deurtjes en kastjes gesloten zijn om het signaal te ontvangen.
Alhoewel dit wel af te raden is, zorg in elk geval voor voldoende lucht aan de achterkant, want de Horizonbox wordt erg heet en kan defect gaan als hij zijn warmte niet kwijt kan.
De meest basale functies als volume, kanaalwisseling, TV gids, navigatietoetsen, de "OK" toets van de Horizon (oud & nieuw) zijn gewoon aan te sturen via infrarood en dus met je oude Logitech :)
Veel andere (overigens minder gebruikte functies) gaan via RF. Ik ben op zoek geweest naar een universele afstandbediening die zowel iR als RF apparatuur (anders dan home automation) kan bedienen maar deze bestaan dus niet, NIET dus!
Goedenavond,

Even een bump in dit topic.
Ik heb al tijden last van slechte remote control.
Zelfs van een meter gaat het met horten en stoten. Met kastdeurtje dicht, waar ook nog redelijke gaten inzitten, werkt het helemaal niet.

Heb op mijn Galaxy S6 de app Peel Remote, gaat ook via IF, maar die doet het alsof ie via RF werkt.

Ik heb zelf de G7400 staan + een nieuwe afstandsbediening van een maand oud, maar zag in post bovenin dat deze wel via RF zou moeten werken.

Ik weet t niet meer 😞

De Horizonbox ontvangt radiosignalen en geen infraroodsignalen.
Dus kunnen deurtjes en kastjes gesloten zijn om het signaal te ontvangen.
Alhoewel dit wel af te raden is, zorg in elk geval voor voldoende lucht aan de achterkant, want de Horizonbox wordt erg heet en kan defect gaan als hij zijn warmte niet kwijt kan.

Dat is niet waar; mijn IR Remote app doet het prima op Horizon.

Over welke andere functies heb je het dan?
Ik wil de afstandsbediening van Horizon gebruiken om bij TV aan/uit ook meteen extern geluidsysteem aan/uit te zetten.
Heb daarvoor een dingetje gevonden, maar moet weten welke frequentie de AB gebruikt: 315 MHz of 433,92 MHz.
Wie durft daar een uitspraak over te doen?
Reputatie 7
Badge +16
Persoonlijk gok ik op 433 Mhz.
Gebruik van de 315 Mhz is volgens mij in Nederland verboden. (zit midden in de militaire luchtvaart band)
Reputatie 7
Badge +1
Geen direct antwoord op uw vraag.. maar kunt u de TV niet programmeren op de HB afstandbediening ? Scheelt "dingetjes" misschien ? :)

groet
@Level4: TV werkt goed samen met HB, ik wil 'derde' apparaat aansturen met AB.
@Nick999: Dat zit wat in

Dingetje is RF RC Draadloze Schakelaar AC230 V Input met leermodus, $ 6,50