H Kuipers

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afstand bediening Bose solo 5 koppelen aan de Mediabox XL

Hallo allemaal ik heb een bose 5 soundbar gekocht met een mooie uitgebreide afstand bediening. Zou ik die ook kunnen koppelen aan de media box xl van ziggo zodat ik daar de basis functies mee kan uit oefenen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
De Mediabox XL is vrijwel volledig te bedienen met de afstandsbediening van Bose.

Houdt de CBL-SAT knop ingedrukt tot alle 6 bovenste knoppen licht geven.

Voer in 4281 en druk op de + en hierna op de Sourse (|) knop.
Er gebeurd waarschijnlijk niets.
Herhaal nu drukken op de + knop en op de Sourse (|) knop tot de box uitgaat.
Deze actie heb ik 6 maal moeten herhalen.
Als de box uit is druk op exit om op te slaan.

Met de knop Source (|) kun je de Mediabox XL aan en uitzetten en met de knop MENU kun je alle functies verder uitvoeren. (De GUIDE knop werkt niet.)

H Kuipers Laat SVP weten of het je gelukt is?

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dit is een klanten helpen klanten forum.

Staat er iets in de handleiding, of moeten wij dat voor je uitzoeken?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
De Mediabox XL is vrijwel volledig te bedienen met de afstandsbediening van Bose.

Houdt de CBL-SAT knop ingedrukt tot alle 6 bovenste knoppen licht geven.

Voer in 4281 en druk op de + en hierna op de Sourse (|) knop.
Er gebeurd waarschijnlijk niets.
Herhaal nu drukken op de + knop en op de Sourse (|) knop tot de box uitgaat.
Deze actie heb ik 6 maal moeten herhalen.
Als de box uit is druk op exit om op te slaan.

Met de knop Source (|) kun je de Mediabox XL aan en uitzetten en met de knop MENU kun je alle functies verder uitvoeren. (De GUIDE knop werkt niet.)

H Kuipers Laat SVP weten of het je gelukt is?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Wow Be rt, wat een gedetailleerd antwoord! 🙂

H Kuipers, bij deze welkom op onze Community. We lezen graag mee hoe dit avontuur afloopt!
Likicl

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
helaas lukt dit bij mij niet. Alles gedaan zoals hierboven. De mediabox schakelt wel uit maar gaat dan niet meer aan. Hiervoor moet ik dan de afstandsbediening van ziggo pakken.
JoanB

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Likicl wrote:
helaas lukt dit bij mij niet. Alles gedaan zoals hierboven. De mediabox schakelt wel uit maar gaat dan niet meer aan. Hiervoor moet ik dan de afstandsbediening van ziggo pakken.Hallo allemaal ik heb een bose 5 soundbar gekocht met een mooie uitgebreide afstand bediening. Zou ik die ook kunnen koppelen aan de media box xl van ziggo zodat ik daar de basis functies mee kan uit oefenen.Hallo allemaal ik heb een bose 5 soundbar gekocht met een mooie uitgebreide afstand bediening. Zou ik die ook kunnen koppelen aan de media box xl van ziggo zodat ik daar de basis functies mee kan uit oefenen.Dit is een klanten helpen klanten forum.

Staat er iets in de handleiding, of moeten wij dat voor je uitzoeken?Dit is een klanten helpen klanten forum.

Staat er iets in de handleiding, of moeten wij dat voor je uitzoeken?Dit is een klanten helpen klanten forum.

Staat er iets in de handleiding, of moeten wij dat voor je uitzoeken?
JoanB

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gevolg stappenplan
Start Alle apparaten staat UIT
Stap 1 Alle apparaten aanzetten, begin bij voorkeur met een ‘schoon’ afstandsbedieningsgeheugen
Stap 2 ‘Reset’ de Remote Controle met code 981. Hoe?
1-Kies één van de bronknoppen en houdt deze vast tot ALLE bronknoppen oplichten,
2-Laat dan los, de gekozen bronknop blijft oplichten.
3-Voer in: 981. Let op: de gekozen bronknop knippert 1x.
Opmerking: De geheugenruimte onder ALLE bronknoppen wordt gewist
(het maakt dus niet uit met welke bronknop is begonnen).
Stap 3 Kies TV icoon en houdt deze knop vast tot ALLE bronknoppen oplichten, laat los en de TV icoon bronknop blijft oplichten.
Het TV menu wordt getoond (niet de TV gids).
Bevestig de code met knop EXIT.
Stap 4 Kies KABEL icoon en houdt deze vast tot ALLE bronknoppen oplichten, laat los en de
KABEL icoon bronknop blijft oplichten.
Voer in: 07754, daarna op knop VOL+ gevolgd door knop MENU (NIET knop GUIDE ).
Wordt géén HORIZON media box XL menu getoond, dan nog twee of drie keer op knop VOL+
klikken steeds gevolgd door knop MENU. Na twee (of drie keer) wordt het HORIZON media box
XL menu getoond, bevestig de gekozen code (07754) met knop EXIT.
maar heeft als bijverschijnsel om de HORIZON mediabox XL in ‘stand by’ te krijgen, het
ding ‘zodanig’ in ‘stand by’ schiet dat de doorvoer van het kabel signaal naar een ‘child’ media
box (SL) ook wordt geblokkeerd; een situatie die je niet wilt als ook TV wordt gekeken op een
tweede plek.

Als alles UIT staat: volgorde op alles AAN te krijgen
1) TV icoon en daarna bron-(AAN/UIT)-knop: INGESCHAKELD worden
Ø > TV
Ø > Soundbar
NIET DE HORIZONBOX deze blijft stand-by!
2) KABEL icoon en daarna bron-(AAN/UIT)-knop:INGESCHAKELD wordt
Ø HORIZONBOX

Ben je de weg kwijt? Kies een bronknop (één van de grijze knoppen op tweede rij van boven) en van daaruit de draad weer oppakken!
JoanB

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
JoanB wrote:
Gevolgd stappenplan om de Bose ST 300 afstandbediening te koppelen

Start Alle apparaten staat UIT
Stap 1 Alle apparaten aanzetten, begin bij voorkeur met een ‘schoon’ afstandsbedieningsgeheugen
Stap 2 ‘Reset’ de Remote Controle met code 981. Hoe?
1-Kies één van de bronknoppen en houdt deze vast tot ALLE bronknoppen oplichten,
2-Laat dan los, de gekozen bronknop blijft oplichten.
3-Voer in: 981. Let op: de gekozen bronknop knippert 1x.
Opmerking: De geheugenruimte onder ALLE bronknoppen wordt gewist
(het maakt dus niet uit met welke bronknop is begonnen).
Stap 3 Kies TV icoon en houdt deze knop vast tot ALLE bronknoppen oplichten, laat los en de TV icoon bronknop blijft oplichten.
Het TV menu wordt getoond (niet de TV gids).
Bevestig de code met knop EXIT.
Stap 4 Kies KABEL icoon en houdt deze vast tot ALLE bronknoppen oplichten, laat los en de
KABEL icoon bronknop blijft oplichten.
Voer in: 07754, daarna op knop VOL+ gevolgd door knop MENU (NIET knop GUIDE ).
Wordt géén HORIZON media box XL menu getoond, dan nog twee of drie keer op knop VOL+
klikken steeds gevolgd door knop MENU. Na twee (of drie keer) wordt het HORIZON media box
XL menu getoond, bevestig de gekozen code (07754) met knop EXIT.
maar heeft als bijverschijnsel om de HORIZON mediabox XL in ‘stand by’ te krijgen, het
ding ‘zodanig’ in ‘stand by’ schiet dat de doorvoer van het kabel signaal naar een ‘child’ media
box (SL) ook wordt geblokkeerd; een situatie die je niet wilt als ook TV wordt gekeken op een
tweede plek.

Als alles UIT staat: volgorde op alles AAN te krijgen
1) TV icoon en daarna bron-(AAN/UIT)-knop: INGESCHAKELD worden
Ø > TV
Ø > Soundbar
NIET DE HORIZONBOX deze blijft stand-by!
2) KABEL icoon en daarna bron-(AAN/UIT)-knop:INGESCHAKELD wordt
Ø HORIZONBOX

Ben je de weg kwijt? Kies een bronknop (één van de grijze knoppen op tweede rij van boven) en van daaruit de draad weer oppakken!
JoanB

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
https://www.bose.nl/nl_nl/support/article/programming-your-remote-solo-15-ii.html
JoanB

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
https://www.bose.nl/nl_nl/support/article/programming-your-remote-solo-15-ii.html

Uitgelicht topic