Aansluitschem Mediabox XL - Home cinema set - TV

• 27 december 2017
  • 3 Reacties
  • 3620x Bekeken

Heeft iemand een aansluitschema voor de Mediabox XL, een home cinema set (Sony BDV-N5200W) en een televisie zodat we zowel radio (van de kabel kabel) als geluid van programma's en films op de televisie via het surround sound systeem kunnen laten lopen en de mediabox uiteraard kunnen gebruiken het programma-aanbod op de televisie?

Thx,

Paul

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

3 Reacties

Reputatie 2
Badge
Hallo muscapaul,
Ik heb dan een gewone mediabox, heb de home cinema set van Sony de BDV-L600, ik had het zelfde probleem, heb dit als volgt opgelost: 1 HDMI kabel van je mediabox naar de HDMI 1 ingang van je home cinema set, de 2e HDMI kabel vanuit HDMI-out van je home cinema set, naar de ingang HDMI 1 van je tv. Op je home cinemaset HDMI 1 selecteren. Dan kan je ook radio luisteren als de tv uit staat, of gewoon tv kijken. Ik weet natuurlijk niet op welk HDMI menu je mediabox in je tv staat. Hopelijk heb je hier iets aan.
@muscapaul, goed dat je onze Community hebt gevonden. Wees welkom! Er zijn inderdaad meer soortgelijke topics over het aansluiten van je eigen geluidsapparatuur. Kijk bijvoorbeeld eens op dit topic of een ander topic over externe geluidsapparatuur.
Reputatie 7
Badge +19
Dag @muscapaul

hierover lopen al wat topics, dus is het zeker lonend daarop te zoeken. Maar heb je een receiver met HDMI in- en uitgangen, kun je de Mediabox op die manier aansluiten op de receiver en deze vervolgens op de Tv.

Maar ook kun je de Mediabox middels HDMI direct aansluiten op de Tv en middels de optische uitgang op de receiver. Deze uitgang kun je vervolgens instellen op Dolby Digital 5.1.

Maar zoals gezegd, word deze vraag vaak in deze of soortgelijke manier gesteld en lopen daar dus al meerdere topics over met allerlei, vaak uitgebreide antwoorden.