Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

8182 - Wat te doen bij deze foutcode?

 

Check eerst of er een bekende storing bij jou in de buurt is.

 

De foutcode 8182 ontstaat wanneer de Mediabox XL géén verbinding krijgt met de On Demand Catalogus.


Oplossingen

  • Check altijd eerst of er een bekende storing in je regio is die de foutcode veroorzaakt.
  • Net een nieuw abonnement of een nieuwe mediabox? Het duurt maximaal 24 uur voordat alle rechten zijn ingeladen. Zijn de 24 uur voorbij? Laat dan hier een reactie achter.
  • Schakel de mediabox uit d.m.v. de schakelaar aan de achterzijde. Schakel deze na 1 minuut weer in.
  • Hebben bovenstaande stappen geen effect? Zet dan de Ziggo Mediabox XL terug naar de fabrieksinstellingen. Je leest hier hoe je dit doet.


Kom je er met bovenstaande niet uit, stel gerust je vraag in een reactie hieronder. De Community denkt met je mee!

Gerelateerde onderwerpen:
Ziggo On Demand: retoursignaal
Mediabox XL: veelgestelde vragen
Geen info in de tv gids van de Mediabox XL?

5 Reacties 5
C Theune

Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dezelfde foutcode ( 8182 ). heb alles gedaan wat wordt aangedragen wat Ziggo vraagt, zonder resultaat. Hier op het forum staan ook alleen maar dezelfde “oplossingen” die op de website staan. Deze werken dus blijkbaar niet altijd.

Zojuist contact gehad met klantenservice via de chat, en ook daar zien ze geen structurele storing en raden ze me aan om het gewoon maar te blijven proberen.

Lijkt mij niet dat dit probleem “vanzelf” weg gaat. Wie neemt er nu actie?

Lycke
Community Moderator Topicstarter
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @C Theune . Het lijkt me inderdaad dat hierop wel actie moet worden ondernomen! 

Gaat het om een nieuw aangesloten mediabox, of had je deze al in gebruikt? Zijn er zaken veranderd in je abonnement? Wat heb je precies allemaal al gedaan om het te proberen op te lossen? We horen graag van je, zodat we je snel verder kunnen helpen 🙂 

C Theune

Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Foutcode is na twee dagen “vanzelf” verdwenen zonder dat er iemand actie toonde. Dus topic kan gesloten worden

 

Suus46

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jezus wat een ellende elke keer met dat ziggo!!! Foutcode 8182 kan niks meer terug kijken on demand kan ik niet kijken en blijven betalen! Bij doet alles het meer niet dan wel!!!!! Ik heb alles gedaan maar niets werkt tegen deze foutmelding!!!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @Suus46 
Afgelopen zaterdag (12 september) was er een storing gaande, waardoor een groot deel van de klanten met een Mediabox XL geen toegang hadden tot Replay TV en On Demand. Deze storing is later die dag verholpen. Kun je mij laten weten of de foutcode bij jou ook weer tot het verleden behoort?

Uitgelicht topic