8182 - Wat te doen bij deze foutcode?


Reputatie 7
Foutcodes, we hebben allemaal wel eens een foutcode gezien. Leuk zijn ze niet, maar ze zijn handiger dan je denkt! Zo kan je aan de foutcode zien wat er aan de hand is en hoe je het oplost. In dit topic gaan we in op foutcode 8182. Wat betekent deze foutcode en wat kan je doen zodat je weer snel van je On Demand diensten kunt genieten?

Foutcode 8182
Foutcode 8182 komt voor op de Ziggo Mediabox XL (Horizon). Je ziet deze foutcode wanneer de mediabox geen verbinding krijgt met de On Demand catalogus. Met je signaal is dus niets aan de hand, maar de koppeling tussen je mediabox en onze server loopt niet helemaal lekker.

Oplossingen
Er zijn verschillende oorzaken en dus ook verschillende oplossingen voor deze foutcode. We zetten ze hier op een rijtje:
  • Check altijd eerst of er een bekende storing in je regio is die de foutcode veroorzaakt.
  • Heb je net een nieuw abonnement en/of een nieuwe mediabox geïnstalleerd? Het kan zijn dat je mediabox nog niet alle rechten ingeladen heeft. Dit duurt maximaal 24 uur. Werkt het hierna nog niet, laat dan hier een reactie achter zodat we voor je aan de slag kunnen.
  • Start je mediabox opnieuw op door de stekker een minuut uit het contact te halen, of de aan/uit-schakelaar op de achterkant van de mediabox een minuut op uit te zetten.
  • Heeft bovenstaande geen effect, zet dan de Ziggo Mediabox XL eens terug naar de fabrieksinstellingen. Je leest hier hoe je dit doet.

Kom je er met bovenstaande niet uit, stel gerust je vraag in een reactie hieronder. Samen met de Community is het vast en zeker snel opgelost!

Gerelateerde onderwerpen:
Ziggo On Demand: retoursignaal
Mediabox XL: veelgestelde vragen
Geen info in de tv gids van de Mediabox XL?

Nog geen reactie

Help dit topic op gang

Reageer