8182 - Wat te doen bij deze foutcode?

  • 27 april 2018
  • 3 reacties
  • 29207 keer bekeken

Reputatie 7

Check eerst of er een bekende storing bij jou in de buurt is.

 

De foutcode 8182 ontstaat wanneer de Mediabox XL géén verbinding krijgt met de On Demand Catalogus.


Oplossingen

  • Check altijd eerst of er een bekende storing in je regio is die de foutcode veroorzaakt.
  • Net een nieuw abonnement of een nieuwe mediabox? Het duurt maximaal 24 uur voordat alle rechten zijn ingeladen. Zijn de 24 uur voorbij? Laat dan hier een reactie achter
  • Schakel de mediabox uit d.m.v. de schakelaar aan de achterzijde. Schakel deze na 1 minuut weer in.
  • Hebben bovenstaande stappen geen effect? Zet dan de Ziggo Mediabox XL terug naar de fabrieksinstellingen. Je leest hier hoe je dit doet.


Kom je er met bovenstaande niet uit, stel gerust je vraag in een reactie hieronder. De Community denkt met je mee!

Gerelateerde onderwerpen:
Ziggo On Demand: retoursignaal
Mediabox XL: veelgestelde vragen
Geen info in de tv gids van de Mediabox XL?


3 Reacties

Badge

Ik heb dezelfde foutcode ( 8182 ). heb alles gedaan wat wordt aangedragen wat Ziggo vraagt, zonder resultaat. Hier op het forum staan ook alleen maar dezelfde “oplossingen” die op de website staan. Deze werken dus blijkbaar niet altijd.

Zojuist contact gehad met klantenservice via de chat, en ook daar zien ze geen structurele storing en raden ze me aan om het gewoon maar te blijven proberen.

Lijkt mij niet dat dit probleem “vanzelf” weg gaat. Wie neemt er nu actie?

Reputatie 7

Hey @C Theune . Het lijkt me inderdaad dat hierop wel actie moet worden ondernomen! 

Gaat het om een nieuw aangesloten mediabox, of had je deze al in gebruikt? Zijn er zaken veranderd in je abonnement? Wat heb je precies allemaal al gedaan om het te proberen op te lossen? We horen graag van je, zodat we je snel verder kunnen helpen :-) 

Badge

Foutcode is na twee dagen “vanzelf” verdwenen zonder dat er iemand actie toonde. Dus topic kan gesloten worden

 

Reageer