Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

6010 - Wat te doen bij deze foutcode?

Foutcode 6010
Foutcode 6010 geeft aan dat de Ziggo Mediabox XL geen verbinding maakt met het netwerk van Ziggo. Grote kans dat je een groot aantal zenders wel kunt zien, maar ook een aantal zenders niet. Daarnaast werken je interactieve diensten niet en kan je dus geen gebruik maken van Ziggo Replay, Ziggo on Demand, opnemen en live pauzeren.

Verschillende oorzaken
Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom je Mediabox geen verbinding met ons netwerk maakt. We zetten ze even op een rijtje:

  • De mediabox is nog maar net 'wakker'. Zet je je mediabox net aan, dan kan het zijn dat hij heel even de tijd nodig heeft om goed op te starten. Hoe snel dit gaat is afhankelijk van de instelling "energieverbruik in stand-by". ("ECO" duurt het langst, "HOOG" gaat het snelst)
  • De mediabox is vastgelopen.
  • De mediabox heeft een verstoord retoursignaal. Hierdoor ontvangt de mediabox wel signaal waarmee je tv kunt kijken, maar is de mediabox niet in staat signaal naar het netwerk van Ziggo terug te sturen. Dit heeft invloed op je interactieve diensten.



De oplossingen
Er zijn meerdere oorzaken te vinden, dus uiteraard ook verschillende oplossingen. Loop deze punten bij langs, om snel weer voor de buis te kunnen!

  • Wacht een paar minuten na het opstarten van de Ziggo Mediabox XL om te kijken of de foutmelding verdwijnt. Pas eventueel de instelling "energieverbruik in stand-by" aan. Dit doe je in het menu, onder het kopje 'voorkeursinstellingen'.
  • Heb je een paar minuten gewacht, de instelling aangepast naar "HOOG" maar werkt het nog niet? Haal de stekker van de mediabox dan even uit het stopcontact en sluit deze na een minuut terug aan. Wacht een aantal minuten tot de mediabox volledig is opgestart en test hoe het gaat.
  • Nog geen succes? Het kan zijn dat je retoursignaal verstoord is. Gelukkig kan je dit makkelijk zelf oplossen. Lees hier hoe.



Kom je er met bovenstaande niet uit, stel dan je vraag in een reactie hieronder. Samen met de hulp van de Community, lossen we het zeker op!

Gerelateerde onderwerpen:
Ziggo On Demand: retoursignaal
Foutcode 2020: zo los je het op


5 Reacties 5
Schmm

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sinds enkele maanden heb ik een extra mediabox. Echter geeft deze regelmatig problemen dat hij bij het inschakelen op de bewegende balk blijft hangen en dan met een foutcode oa. 6010 komt dat hij de mediabox xl niet kan vinden.

Er zijn ook dagen bij dat hij direct goed werkt. Maar meestal moet ik de extra mediabox een powercycle (of soms wel 2 of 3 keer) geven voordat hij werkt.

iemand bekend hiermee en wat kan ik er aan doen?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Schmm,

Heb je misschien wat aan dit topic?
In aanvulling daarop, als je op de Extra Mediabox XL de foutmelding 6010 hebt, staat er dan op het display van de hoofdbox offline?

Hoe heb je de Extra Mediabox XL verbonden? Via coax, netwerkkabel of via wifi?

Groet,
Evert
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Goedemiddag Schmm, ik heb je topic even verplaatst naar het algemene 6010-topic. Wil je nog antwoord geven op de vragen van Evert? Dan kunnen we aan de slag.
Schmm

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hij is aangesloten via coax.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ok. Neem ook even dit topic door en de andere vragen die ik gesteld had.

Uitgelicht topic