Floris

Level 3
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo Safe online XL firewall

Sinds de prachtige aanbiedingen van Ziggo icm met Vodafone kun je het Ziggo Safe Online XL pakket gratis gebruiken. Echter ik las iets dat Safe Online geen eigen Firewall gebruikt, maar dat ze de Windows Defender Firewall gebruiken? Dat zou ik wel echt een groot nadeel vinden! Die is namelijk lang niet zo goed dan wanneer ze een eigen Firewall van F-Secure bijvoorbeeld.
Gaat dit nog aangepast worden in toekomst?
Verder lijkt me Safe Online een prima pakket, en goede service dat je die gratis mag gebruiken op meerdere apparaten. Zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ik weet niet zoveel over firewalls.
Kun je uitleggen waarom Windows Defender Firewall een groot nadeel is?
Alfons Verbiest

Level 9
  • 265Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes
De Firewall van Windows staat sinds Windows 8 bekend alszijnde een goede Firewall. Zoek maar eens rond via Google. Dit is dus niet de Windows Defender Firewall, maar de Windows Firewall. Verder weet ik er eerlijk gezegd ook niet veel van. Maar ik lees veel.:wink:
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste Floris,

Ziggo Safe Online is een branded versie van F-Secure Safe, F-Secure zal waarschijnlijk in de nabije toekomst geen eigen firewall gaan ontwikkelen voor dit pakket, sinds 2012 hebben zij hen eigen firewall in consumenten software gedumpt.

Windows Firewall is tegenwoordig een goede firewall voor de meeste gebruikers, de simpele modus blokkeert vooral binnenkomend verkeer, echter is het in de geavanceerde modus zowel mogelijkheid om binnenkomend als uitgaand verkeer te blokkeren.

F-Secure Safe voegt een aantal slimme additionele beveiliging features toe "Advanced Network Protection" en "Deep Guard". Beide zorgen ervoor dat er geen connecties worden op gezet welke kwaad aardig kunnen zijn, echter komt het soms ook voor dat deze functie veilige data/websites/streams blokkeert, er is helaas geen whitelist.

Heeft u behoeft aan veel meer geavanceerde functies en controle dan kunt u beter kijken naar andere beveiliging pakketten; bijv. Bitdefender of Kaspersky

Het is ook mogelijk om een 3rd party firewall te gebruiken icm F-Secure Safe; bijv. ZoneAlarm, Comodo Firewall of TinyWall. het is hierbij wel belangrijk dat er goed gekeken wordt naar welke additionele functies waar aan moeten staan. Zo kunnen andere firewalls vergelijkbare features hebben als "Advanced Network Protection" en "Deep Guard".

MVG

Uitgelicht topic