Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

TV pakket aanbod Ziggo

Persoonlijk vind ik het aanbod van de pakketten erg rommelig.
Je betaald nu voor zenders die je bijna niet kijkt.

Ik zou liever meer pakketten zien, wat het in mijn ogen overzichtelijker maakt, zoals bv:
Kinderprogramma’s (Ziggo Kids uitbreiden),
wetenschap en cultuur,
muziek,
lifestyle,
nieuws,
crime,
buitenlandse zenders,
Movies en Series.

Maak het aanbod van TV standaard kleiner en goedkoper en biedt de extra pakketten tegen een schappelijke prijs aan. Dan kan een ieder echt kiezen.
24 Reacties 24
Classics

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Helemaal mee een. Wij zouden graag voor onze zoon Nick Jr erin houden. Dat is nu onderdeel van movies & series XL. Wij kijken alleen geen movies & series. 11.95 voor dit pakket is belachelijk. Nick Jr heeft niets met movies en series te maken. Ik betaal al 62 euro en nu zou er voor 1 zender nog eens 20% op moeten? De pakketten lijken bewust onlogisch samengesteld waardoor je voor een leuk pluspakket altijd aan meer dan 1 zenderpakket vast zit.
Dat deze zender niet meer aangeboden wordt (was blijkbaar op proef) in ons pakket is echt een reden om naar alternatieven te zoeken. 80 euro in de maand wordt me echt te gortig.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Beeblebrox. Bedankt voor je idee! Ik weet dat dergelijke ideeën wel vaker zijn geopperd. Nu is het zo dat de zenders uit dit abonnement "altijd" al gekoppeld waren, in TV Royaal. Vorig jaar is dat zenderpakket gekoppeld met het oude Myprime (Movies en Series) en het oude HBO en is het het "Ziggo Movies en Series XL" abonnement geworden.

Ik ga je verzoek/suggestie om het abonnement op te delen in meerdere abonnementen doorzetten. Wie weet komt er in de toekomst verandering in!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Lycke Ziggo,

hier is nog een b. Kijk zelf maar even waar die hoort ... :wink:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Willem-A wrote:
Dag Lycke Ziggo,

hier is nog een b. Kijk zelf maar even waar die hoort ... :wink:


Ben ik even blij dat ik mijn berichten gewoon kan aanpassen ;-).
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Hahaha. Je wist precies waar ie thuis hoorde ook zie ik ... :grin:
kranghand20

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hoop dat er in de toekomst kleine tv pakketen zullen komen. Of dat je zelf een pakket tv zenders kan samenstellen. Mijn 2 favoriete zender zijn ci kanaal 122 en cbs reality kanaal 132. deze zitten in de Ziggo Movies en Series XL van 11,95. .m.vr gr anja
W.K.K. Hofman

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ik zou graag het tv kanaal 'SyFy' terug willen zien, desnoods in het Ziggo Movies en Series XL pakket, ik vind dit kanaal die 11,95 per maand zeker waard, mis het dan ook erg Ziggo. Wanneer dit kanaal zou worden toegevoegd, neem ik dat pakket ook af.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Helaas kan en kon Ziggo niets aan het verdwijnen van SyFy doen: NBC Universal stopte op 1 juli 2016 met de distributie van de zender via alle Nederlandse en Vlaamse tv-aanbieders.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
kranghand20 In 2016 kondigde Knippr groots aan dat je bij hun zelf je zenderpakket kon samenstellen (naast een minimaal basispakket voor nog geen 11 Euro per maand). Zenders kon je per stuk "bijbestellen" voor één of meerdere euro per zender per maand. Er werd veel verwacht en geroepen dat veel kijkers zouden overstappen van de reguliere providers. Je had geen kabel nodig en kijken deed je op al je apparaten via internet.
Nu, amper 2 jaar verder, is de stekker eruit getrokken omdat er zo weinig animo was voor een dergelijk format, dat het te duur werd om nog door te gaan.

Dus kennelijk is er toch maar weinig interesse in het zelf samenstellen van tv pakketten, dus in die zin denk ik niet dat Ziggo of een andere provider zich hier snel aan zal wagen.


Hier nog even het originele reclamefilmpje 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=yF5TgJnMKJM
freekvandael

Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helemaal eens met Beeblebox.
Zelf zou ik een keuze willen maken op zenderniveau: dat lijkt me technisch gezien geen probleem
Alleen betalen (en dat wil ik best) voor datgene waar je naar kijkt of kijken wil: dat is de toekomst en de wens van heeeeeel veeeeel klanten.

Greettzz,
FW
freekvandael

Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
In aanvulling op mijn vorige reactie:

Ik ga steeds meer tv kijken met ziggo-go app omdat de huidige apparatuur van ziggo niet echt geweldig is.
Heb de beste coax kabel aangeschaft en een monteur is langs geweest om alles te checken, maar het blijft huilen met de klep op.
TV kijken via internet (ziggo go app) is de toekomst. Gebruiker hoeft dan alleen een kleine investering te doen in bv een Google chromecast: zeer stabiel en beeld en geluidskwaliteit zijn beter als bij de ziggo apparatuur.
Greettzz,
FW
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
freekvandael wrote:

Alleen betalen (en dat wil ik best) voor datgene waar je naar kijkt of kijken wil: dat is de toekomst en de wens van heeeeeel veeeeel klanten.



Kennelijk is het niet de wens van heeeel veeeel klanten, anders waren al die klanten wel naar Knippr gegaan en was daar niet binnen 2 jaar alweer de stekker uitgetrokken wegens gebrek aan belangstelling.
freekvandael

Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Nick999,

Bedankt voor je reactie, maar onderschat de wensen van klanten niet. Ook bij Knippr gaf niet de mogelijkheid om per zender te kiezen, Ook zij boden standaard pakketten (met meerdere zenders) aan met de mogelijkheid voor aparte zenders.

En ik wil geen standaard pakketten meer, maar de mogelijkheid te kiezen voor elke zender: dus geen pakket meer voor de meest gangbare zenders aangevuld met losse zenders.

Gewoon kiezen per zender!


FW
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
freekvandael Dat is een keer uitgezocht meen ik me te herinneren en moet hier een systeem voor opgetuigd worden wat je niet wilt betalen als klant.
Het zou mooi zijn als dit kan, maar helaas wil waarschijnlijk niemand de extra kosten betalen.
Je hebt dan eerst de verbinding die als basis betaald moet worden en dan voor iedere klant een persoonlijk systeem wat aan en uit moet geven voor ieder kanaal en door jezelf te wijzigen is.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
freekvandael Providers zijn volgens de mediawet verplicht om een bepaald minimum zenderpakket aan te bieden. Ook Knippr. Daar ga je dus nooit aan ontkomen. En als je dan de kosten van losse zenders gaat rekenen (die liggen afhankelijk van de zender tussen de 1 en 3 euro per maand) dan loopt het snel op.

Daar komt bij dat veel zenders betaald willen worden door de (kabel)maatschappijen om ze te mogen doorgeven en dat is alleen interessant als er genoeg mensen kijken. Stel dat je Discovery leuk vind, maar dat er in totaal te weinig mensen interesse hebben, dan wordt deze gewoon niet meer aangeboden. Ook Knippr bood niet alle bestaande zenders aan, maar alleen een deel.

En zover ik weet heeft Ziggo ook destijds aangegeven dat een dergelijk systeem van losse zenders er niet gaat komen vanwege de kosten en haalbaarheid, zoals Be rt ook aangeeft.

En als het zelfs een bedrijf als Knippr (= T-Mobile) al niet lukt om iets dergelijks van de grond te krijgen dan zal het met de interesse toch wel meevallen (of beter gezegd tegenvallen)
freekvandael

Level 1
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Nick999 en Bert,

Daarom doet de politiek ook voorstellen om de verouderde mediawet aan te passen naar de huidige en toekomstige eisen van gebruikers.
Vwb de eisen van zenders: ook zij zullen moeten gaan bewegen met hun wensen en eisen.
Laten we eerlijk wezen: er wordt in medialand megaveel betaald voor wat......: reclame? Daar worden mensen zo onderhand toch ziek van? Of ze zijn het al.............
En wat Knippr betreft: zij hebben m.i. gekozen voor het verkeerde concept. Anders was ik onmiddelijk overgestapt.

Dat de kosten voor een ander systeem hoog zijn: kan ik me voorstellen. Maar zo is dat nu.

Hoe de toekomst er uit gaat zien? Ik wacht wel af, maar ik ga in ieder geval van de humax boxen af.

Overigens is het internet van Ziggo top hoor: stabiel en snel en daarom blijf ik voorlopig bij Ziggo.

Maar mijn wensen, die blijven bestaan.
Greettzz,
FW
donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes
Nick999 Dat Knippr niet meer bestaat is meer te danken dat je geen internet zonder TV kan nemen.. als ik ergens TV wil hebben.. dan MOET ik VERPLICHT het internetdeel erbij nemen.
Je kan bijvoorbeeld ook geen internet via Ziggo en TV via bijvoorbeeld KPN/T-MObile Thuis etc.
donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes
freekvandael In Amerika zijn de cable cutters grote spelers omdat je daar internet zonder TV kan nemen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo donnerd,
als ik ergens TV wil hebben.. dan MOET ik VERPLICHT het internetdeel erbij nemen.

Je bedoelt waarschijnlijk dat als je internet wilt nemen bij een kabelboer je verplicht een tv-abo af moet nemen. Dat gegeven is inherent aan de kabeltechniek.

Uitgelicht topic