laurali

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

On demand, laatst bekeken?

Is het mogelijk om bij On Demand te laten zien wat je het laatst bekeken hebt? Zodat je bijvoorbeeld bij een serie meteen verder kan gaan kijken met de volgende aflevering? Nu moet ik eerst weer door heel het menu om die serie te vinden en moet ik ook nog onthouden bij welke aflevering ik was gebleven. Voordat ik de horizon box had was dit wel mogelijk namelijk. Ook bij Netflix staat duidelijk wat je aan het kijken bent, als dit ook verdwijnt bij de Netflix app dan zal ik die niet gebruiken iig.
Met vriendelijke groet,
Laura
34 Reacties 34
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Laura,

Ik weet niet of dat bij de Horizon mogelijk is, maar als ik op de Humax een programma afsluit bij ITV, kan ik dat de volgende dag zo verder kijken. Ik zie dan ook meteen de optie 'verder kijken' . Het ijkt mij dat dit bij de Horizon toch ook mogelijk moet zijn.

Lukt het dus ook niet aks je het programma stopzet en dan ITV verlaat, en daar later naar terug keert?

Mvg. Willem
laurali
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Klopt, bij de humax was dat wel. Bij Horizon niet, en dan moet je het helemaal gaan opzoeken, dus als je een film of serie kijkt en je wilt de volgende dag verder kijken moet je 'm eerst helemaal opzoeken, niet handig....
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik hoop dat er nog iemand reageert, die de Horizon gebruikt. Ik werk n.l. zelf altijd met Humax apparaten, maar het lijkt me dat de Horizon deze optie toch ook wel moet ondersteunen.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax
T.Bessems

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja erg irritant dat er niet word aangegeven waar je gebleven bent, gebeurt regelmatig dat ik denk van hier ben ik gebleven om er later achter te komen dat ik gewoon een aantal afleveringen overgeslagen heb. Ik hoop dat er nog een update komt die daar verandering in brengt. Maar ik zie dat deze topick al in oktober is aangemaakt en dat er totaal geen reactie is gegeven vanziggo, dus ik denk eerlijk gezegd niet dat er snel iets gaat veranderen.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Horizon Media box heeft die optie wel degelijk. Als ik een film of serie kijk via On demand en dan stop en later verder wil kijken staat er 'verder kijken waar je gebleven was' Raar dat het bij jullie niet werkt.
laurali
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ja, dat is idd wel als je al op de betreffende film hebt geklikt. Maar als je naar on demand gaat staat daar niet al meteen 'verder kijken' Je moet eerst naar die film. Vooral bij series is dit erg vervelend, omdat je niet meteen ziet bij welke aflevering je bent gebleven.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
laurali wrote:
Ja, dat is idd wel als je al op de betreffende film hebt geklikt. Maar als je naar on demand gaat staat daar niet al meteen 'verder kijken' Je moet eerst naar die film. Vooral bij series is dit erg vervelend, omdat je niet meteen ziet bij welke aflevering je bent gebleven.
Oké snap nu wat je bedoeld. CI+ heeft die optie ook, 'Laatst bekeken'
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
Willem-A wrote:
Ik hoop dat er nog iemand reageert, die de Horizon gebruikt. Ik werk n.l. zelf altijd met Humax apparaten, maar het lijkt me dat de Horizon deze optie toch ook wel moet ondersteunen.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax

Ik kijk in ieder geval series terug via de on-demand van de Humax. Ik zie dan keurig een vinkje achter de afleveringen die ik al heb gezien. Bovendien kan ik zoeken in Films & Series, en kan ik een kijklijst aanmaken voor series die ik volg.
Bij de horizonbox moet ik eerst bladeren naar de serie, en vervolgens zelf de volgende aflevering opzoeken, waarbij ik inderdaad moet onthouden dat ik tot seizoen 3, aflevering 8 ben gekomen.

Nee, ik heb het geprobeerd op de horixonbox, maar on-demand werkt het beste op de Humax.
Wim58

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Bij de Horizon Box is dat inderdaad waardeloos. Het enige waar je het aan kunt zien is een oogje achteraan op de regel onder de titel.
Het zou echt veel fijner zijn als je op het hoofdmenu meteen ziet bij welke aflevering je bent gebleven en daar direct weer start. Zo had ik het "vroeger" op mijn cisco.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
kzin wrote:
Willem-A wrote:
Ik hoop dat er nog iemand reageert, die de Horizon gebruikt. Ik werk n.l. zelf altijd met Humax apparaten, maar het lijkt me dat de Horizon deze optie toch ook wel moet ondersteunen.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax

Ik kijk in ieder geval series terug via de on-demand van de Humax. Ik zie dan keurig een vinkje achter de afleveringen die ik al heb gezien. Bovendien kan ik zoeken in Films & Series, en kan ik een kijklijst aanmaken voor series die ik volg.
Bij de horizonbox moet ik eerst bladeren naar de serie, en vervolgens zelf de volgende aflevering opzoeken, waarbij ik inderdaad moet onthouden dat ik tot seizoen 3, aflevering 8 ben gekomen.

Nee, ik heb het geprobeerd op de horixonbox, maar on-demand werkt het beste op de Humax.


Ik ga nu ook steeds meer gebruik maken van de Humax TV+H3. Daar ben ik nog veel mee aan het testen, maar deze mediaspeler biedt, zeker nu er ook Netflix op zit, veel mogelijkheden. Voor Tv gemist etc. dus zeer aan te raden.

Mvg Willem
Ondersteuning Humax
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
@Willem-A,

On Demand op de horizon laat hier wel zien welke afleveringen er al bekeken zijn maar niet altijd dat is het rare. Films die al bekeken zijn worden ook hier niet vermeld.
Jos
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Sparco,

een apart verhaal dit. Misschien toch iets om een apart topic over te maken. Wellicht kan men als gebruiker van de Horizon een antwoord, liefst een oplossing geven, of kan Ziggo hier eens over buigen.

Mvg. Willem
HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes
Ja, idd irritant om steeds de serie op te moeten zoeken. Na al dat zoeken kan je, als je bent aangekomen bij de serie, wel zien waar je bent. (met een oogje achter de aflevering die je al hebt bekeken)
Dat is bij de Humax inderdaad beter.
Aliceb

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik vind het ook heel irritant dat hij niet onthoudt waar je gebleven bent of wat je al gezien hebt . Zou ook superhandig zijn als je een lijst zou kunnen maken met series en film die je nog wilt kijken nu moet je iedere keer alles langs gaan kan hier iets aan worden gedaan
Ert11_11

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vreemde is dat het bij de ziggo ga app wel geregeld is, de ‘mijn lijst’ opties.
Helaas is deze niet terug te vinden in de horizonbox
Lvanbeek70

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, ook hier vinden we dit bijzonder irritant. Sinds een paar maanden geabonneerd op Ziggo en nu begonnen met de serie Criminal Minds. Iedere keer weer het hele menu door. 😞
Waarom geen favorieten lijst of laatst bekeken in het menu? Is er iemand van Ziggo die hier antwoord op kan geven?
Het verbaast ons enorm dat dit niet in het menu aanwezig is.

Grt Linda
Ert11_11

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
De Ziggo horizon box ligt inmiddels werkeloos onderin de kast, het “onhandige gedoe” met het terug vinden van je programma’s, maar ook het hoge energie verbruik / warm worden is klaar.
Hierdoor kwam ik er wel toevallig achter dat onze “oude” humax 5200c wél gewoon ziggo on demand kan afspelen mét afspeel lijst en laatst bekeken lijst. Helaas is tv gemist niet helemaal mogelijk, maar goed dat kan op de ipad. Misschien ook een oplossing voor anderen? (De humax) groet Erik
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Ert11_11

Mensen die de Horizon box of de XL hebben, zullen niet snel weer naar de Humax grijpen, daar de XL een stuk uitgebreider is en veel meer mogelijkheden bied.

Daarnaast kun je geen losse smartcards meer kopen. En vind je deze wel, dan zal Ziggo deze niet meer activeren. Je moet dus een CI module of Humax 5300c huren waar een smartcard word bijgevoegd welke je dan kan gebruiken in de Humax 5200 of 5400. De 5300 is prima, maar niet geschikt als je wat meer wilt opnemen. Deze is zeer karig uitgevoerd.

En let op! Dit kan ook alleen maar in fZiggo gebied! In fUPC gebied is de Humax wel bruikbaar, maar alleen voor de vrije zenders. Je krijgt in dat gebied geen smartcard van Ziggo! Daarom stelt Ziggo zelfs dat je de Humax modellen niet kan inzetten in UPC gebied.

En dus zullen deze mensen doorgaans sowieso gebruik maken van de XL of eventueel de Pace.

Zo eenvoudig ligt het dus niet en Humax verliest dus helaas terrein...

Maar wellicht kan Thijs Ziggo , Ronald Ziggo of Serkan Ziggo eens kijken of dit alsnog kan worden aangepast op de XL en Horizon.

Dank alvast heren moderators!
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Deze staat zeker op de wensen lijst, maar meer dan die informatie is er helaas nog niet.

Gr,

Uitgelicht topic