Verwijderd account
Niet van toepassing

Her-invoering back-up-online voor consumenten

Vroeger hadden Ziggo en UPC een service, back-up-online, om je bestanden (automatisch) te back-uppen in "the cloud".
Is het een idee om dat weer in te gaan voeren met verschillende groottes van back-up-pakketten tegen verschillende aantrekkelijke prijzen voor bestaande klanten.
Ook zou het mogelijk moeten zijn om een (automatische) back-up functie te maken voor de bestaande dataruimte die je bij ieder e-mailaccount krijgt (10 Gigabyte per e-mailaccount).
In het laatste geval een stukje software downloaden die de back-up naar je bestaande ruimte kan regelen.
Met de huidige uploadsnelheden hoeft het technisch geen belemmering meer te zijn.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
N.N. wrote:
Hallo Ronald Ziggo,
bestaat er een reële kans dat wij als consumenten (weer) gebruik kunnen maken van back-up-on-line tegen een betaalbaar tarief of moet ik de adviezen van back-up-programma's in het topic ZiggoDrive proberen?


Uitsluiten kan ik het natuurlijk niet maar in alle eerlijkheid acht ik de kans hierop heel erg klein.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Varel

Level 1
  • 331Posts
  • 15Oplossingen
  • 10Likes
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van clouds en gebruik ze dan ook niet.
Ik vertrouw meer op een backup op mijn externe harde schijf, merk wel op dat er ook een backup gemaakt wordt op mijn nas.
Dus 2 backups voor het geval dat.
Neemt niet weg dat het een goed idee is voor degeen die hier gebruik van zouden willen maken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat lijkt me ook een straf plan.
junior

Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Er zijn tegenwoordig zo veel cloud(back-up)diensten dat ik me kan voorstellen dat de Ziggo's van deze wereld afgehaakt zijn. Het levert ze feitelijk helemaal niks op, maar kost wel geld en (support)inzet terwijl de klant tegenwoordig al lang gebruik maakt van de Dropboxen, iClouds en Onedrives van deze wereld die ze ook vanaf de mobiele devices kunnen gebruiken.

Automatisch back-uppen doe ik zelf met de standaard Apple softwareoplossing genaamd 'Time Machine', ...


...die - als 'ie aan staat - ieder uur een incrementele back-up maakt naar een externe schijf (die ook in mijn wireless netwerk hangt). Werkt prima ook het restoren van bestanden/mails. Heb er geen omkijken naar, is simpel in te stellen en heb er al eens veel lol van gehad nadat ik op de vraag "Weet u het zeker?" nog een keer op "Ja" drukte. Nu staat 'ie toevallig even uit, er veranderd weinig dezer dagen. :sunglasses: zo'n stukje software zal er voor de Windozen ook wel te krijgen zijn denk ik, als het niet al standaard meegeleverd wordt.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Voor de zakelijke klanten van Ziggo bestaat het al, Ziggo kan het ook beschikbaar maken voor consumenten.
junior

Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
N.N. wrote:
Voor de zakelijke klanten van Ziggo bestaat het al, Ziggo kan het ook beschikbaar maken voor consumenten.
Denk dat als ze er een consumentenmarkt voor zien, dat ze dat wel doen. Maar die markt is er niet, afgezien van wellicht een paar nerds zoals jij en ik. Hoewel ik er ook geen behoefte aan heb eerlijk gezegd, ik heb genoeg aan een lokale back-up oplossing en aan iCloud...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Deze werkt ook lekker 1000GB gratis: https://www.transip.nl/stack
junior

Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Be rt wrote:
Deze werkt ook lekker 1000MB gratis: https://www.transip.nl/stack
Ik heb in het begin een 'invite' gehad en me toen aangemeld voor een stack. Eigenlijk nog nooit ingericht/gebruikt. Gebruik je het Be rt en zo ja bevalt 't je?

Het ziet er een beetje uit als Dropbox alleen staan de servers - voor zolang het duurt - binnen onze eigen landsgrenzen en dat is, als je daar gevoelig voor bent, wel fijn. Ook lekker veel ruimte én WebDAV. Dat laatste volgens mij wél een echt voordeel tov. veel clouddiensten, omdat je de stack dan dus als netwerkschijf kan gebruiken. Dat maakt back-uppen met standaard software een stuk eenvoudiger.

Persoonlijk wordt ik wel wat zenuwachtig van de term 'gratis', bij zoveel moois. Niets is helemaal gratis in deze wereld en dus ben ik wel benieuwd naar het addertje onder het gras, of houdt die zich nog verborgen totdat ze de klanten geïnlocked hebben?! Of ben ik nu een tikje te achterdochtig... :wink: ja Dropbox is ook gratis, maar die bieden dan ook nét niet genoeg ruimte waardoor je wel genegen bent te gaan betalen als je er eenmaal mee aan de slag bent.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Gratis is de beste reclame en als je meer wil, dan betaal je.
Zo zijn veel Hosting providers en Internet providers ook begonnen.
(b.v. Worldonline 1996, daarom heb destijds 2000 ik nooit aandelen gekocht van hen, want er kwam bijna niets binnen, hun schuld 127.000.000 was even groot als een volledige jaaromzet 127.000.000, stond gewoon in de De Telegraaf en toch kochten mensen aandelen en dan achteraf vreemd vinden dat de aandelen zakten, omdat het bedrijf toch minder waard bleek te zijn.)
Bij DynDNS gebruikte ik in de begintijd gratis 6 van hun domeinnamen en kon ik altijd op afstand bij mijn computers/servers thuis met Extern bureaublad ondanks de dynamische IP adressen van Ziggo.
Nu koste je dit $ 40,00 per jaar. (Ik heb ze nog lang mogen gebruiken nadat er een prijs voor gevraagd werd, oude rechten beleven geldig.)

Er staat niet fysiek 1000 MB klaar bij IPSTACK, maar deze wordt opgebouwd naar gelang je ruimte gebruikt.
Ik heb hem vanaf dag 1 in een test gehad voor eventuele klanten destijds en het werkte prima.
junior

Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Thanks Be rt!
Het is trouwens ('gratis' tot) 1000GB, dat scheelt een klein beetje tov. MB... :sunglasses: had al begrepen dat je krijgt wat je gebruikt c.q. opbouwd naar gelang je gebruikt, zo werken de meesten. En loop je tegen de grens, dan krijg je een aanbieding.

Gratis vind ik lang niet altijd de beste reclame. Maar dat is een hele andere discussie. Mensen zijn best bereid te betalen voor een betrouwbare dienst/product/service is mijn ervaring. Hoewel Nederlanders wel vaak de neiging hebben om voor een duppie op de eerste rij te willen zitten, ... om dan vervolgens te gaan klagen alsof ze de grootste betalende klant zijn. Haha, tja.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het hangt van de achtergrond van het bedrijf af, als je dat niet kunt vinden, dan niet doen.

GB is het, maar ja, als je uit het MB tijdperk komt, wil dit nog wel eens misgaan.:relaxed:
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
Vraag is natuurlijk: Ben je bereid er voor te betalen?
Als je de gratis van TransIP niet vertrouwd, is een abonnement op office365 misschien een oplossing. Daar krijg je ook 1 TB opslagruimte bij (personal account $6.99/maand).
Ik weet alleen niet of ze 'version control' hebben, wel belangrijk bij een backup. Als een bestand verminkt/versleuteld raakt, en daarna wordt je kopie overschreven, heb je er ook niets meer aan.
Tweakers.net: Het Online Backup Topic
junior

Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
kzin, ik ben een van die mensen die best bereid is te betalen voor iets wat ik echt nodig heb. Ik heb ook best wel vertrouwen in TransIP, alleen van de (marketing)term 'gratis' krijg ik soms de kriebels.

Maar goed, het is voor mij verder niet relevant want ik heb geen behoefte aan een back-dienst, maar was wel even nieuwsgierig naar hoe TransIP het tegenwoordig doet tussen alle andere cloudproviders.

Ps Tweakers heeft ook een TransIP Stack topic zag ik net.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Nu s.v.p. weer terug naar mijn basisvraag en graag een reactie van Ziggo via een moderator.
junior

Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
N.N. wrote:
Nu s.v.p. weer terug naar mijn basisvraag en graag een reactie van Ziggo via een moderator.
Excuus, je hebt gelijk. Beetje afgeleid door allerlei (on)mogelijke alternatieven.

Overigens heb ik hierboven al geprobeerd uit te leggen dat er veel alternatieven zijn voor de oude 'backup-online' dienst van UPC/Ziggo. Ziggo gaat het vast niet voor een paar klanten weer helemaal optuigen, lijkt me onrendabel. Dat zal ook de reden zijn dat ze ermee gestopt zijn. Misschien dat ze ooit eens gaan samenwerken met een partij als TransIP, dat zie ik misschien nog wel een keer gebeuren.

Maar het is wel goed als een Ziggo medewerker er ook nog even een plasje over doet. Ben (ook) benieuwd!

Ps dat er verschil zit in het portfolio voor de consumenten- en zakelijke markt vind ik persoonlijk niet zo raar.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Hallo junior
Ik ben niet geïnteresseerd in andere oplossingen, alleen die van Ziggo omdat ik daar klant ben en hen mijn data toevertrouw als back-up-online voor consumenten weer actief wordt. Derden heb ik minder vertrouwen in en als er iets mis gaat in de communicatie heb ik in dit geval slechts met één partij=Ziggo te maken.
Ik back-up nu op een externe harde schrijf die via USB aan mijn pc gekoppeld is, maar wil het tevens 'buiten de deur' onderbrengen voor het geval dat.
Bedankt voor het meedenken.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Hallo Ronald Ziggo,
bestaat er een reële kans dat wij als consumenten (weer) gebruik kunnen maken van back-up-on-line tegen een betaalbaar tarief of moet ik de adviezen van back-up-programma's in het topic ZiggoDrive proberen?
Dirk-JanK

Level 5
  • 156Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Gefeliciteerd met 8600 reacties NN 😉 Iets wat ziggo er uit haald qua ondersteuning, zullen ze niet in de toekomst opeens terug brengen lijkt mij? Vooral omdat er nu veel alternatieven zijn en het grote gross van de mensen die toch blijven gebruiken.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
N.N. wrote:
Hallo Ronald Ziggo,
bestaat er een reële kans dat wij als consumenten (weer) gebruik kunnen maken van back-up-on-line tegen een betaalbaar tarief of moet ik de adviezen van back-up-programma's in het topic ZiggoDrive proberen?


Uitsluiten kan ik het natuurlijk niet maar in alle eerlijkheid acht ik de kans hierop heel erg klein.
junior

Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
junior wrote:
Maar het is wel goed als een Ziggo medewerker er ook nog even een plasje over doet.

Sander Ziggo wrote:
Uitsluiten kan ik het natuurlijk niet maar in alle eerlijkheid acht ik de kans hierop heel erg klein.

Dank je wel voor je plasje Sander Ziggo! :wink:

N.N., hoop dat je toch nog een voor jou acceptabel alternatief kan vinden.

Uitgelicht topic