tajvdz

Level 6
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

Chromecast ondersteuning bij Ziggo Replay

Ik zou het handig vinden als je in de Ziggo Go app behalve bij live tv kijken ook bij replay tv kan streamen naar de Chromecast. Of een andere optie dat je op de Mediabox XL een programma wat je kijkt op de Ziggo Go app via replay tv op dezelfde manier kunt hervatten op de tv als je onderweg wat kijkt en thuis thuis komt. Zoals dat eigenlijk ook werkt als je de app op meerdere telefoon / tablets gebruikt. Stop ik op de telefoon met kijken en pak ik de tablet dan kan ik daar verder kijken op hetzelfde punt. Zou handig zijn als de Mediabox XL dat ook kan. Als dat lastig is dan zou de chromecast misschien een oplossing zijn. Dan kun je thuis namelijk toch verder kijken via de tv door te casten!
5 Reacties 5
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi tajvdz,
Goede vraag en het antwoord is dat het niet mogelijk is.
Replay TV is door de netbeheerders niet toegestaan om via Ziggo Go app via Chromecast en/of Apple TV te streamen. Live beelden is wel mogelijk maar via Replay TV kan/mag dit gewoon niet.

Misschien dat Ziggo daar ooit nog in de toekomst mee gaat doen, maar dat weet je nooit. Ze zouden het zelf ook wel willen maar het ligt echt aan de netbeheerders en die willen dit niet.

Hopende dat ik je vraag hiermee heb kunnen beantwoorden. Goed weekend!
tajvdz
Topicstarter
Level 6
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes
Ik weet dat het nu niet kan maar daar is dit een ideeenbus voor toch om aan te geven dat ik het graag wil!

Een artikel in Totaal TV suggereert echter dat het wel kan en ook de Canal Digitaal app kan streamen via replay tv. Alleen dat functioneert niet omdat het beeld telkens blijft hangen. Dus ja netwerkbeheerders is dan wel een beetje selectief, de ene aanbieder wel en de andere niet.

Het is een pure onzinnige beperking omdat terugkijken gratis kan via de website van de aanbieder en live tv kijken via de commerciele niet. Dus ja ik snap hier helemaal niets van.

Maar goed dan is mijn 2e optie misschien handig om via de Mediabox verder te kunnen kijken waar je op de app gebleven bent!
Bart_NL

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Technisch is het geen enkel probleem om Replay tv te laten werken met een Chromecast. Het werkt tenslotte al gewoon op tablets en telefoons. Maar zoals al gezegd is zijn het de netbeheerders (wie dat ook mogen zijn) die het niet toestaan. Zoals ik het begrijp is het dus geen Ziggo regeltje of beperking maar zal dit waarschijnlijk bij geen enkele provider mogelijk zijn.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hi Bart_NL,
Je hebt het helemaal goed! Het is misschien wel mogelijk maar de Netbeheerders willen het niet en dan gebeurd het ook niet. Ziggo heeft zich ook aan regeltjes te houden en alle andere Providers ook. Best jammer natuurlijk.

Netbeheerders zijn eigenlijk de TV bazen van Nederland. Zoals SBS6 en/of RTL en/of NPO. Die bepalen dat ze het niet willen dat je via een omweg kijkt naar Replay TV. Dat kan dus niet en daarom kan Ziggo het ook niet aanbieden. Via hun eigen website wil het soms wel lukken, maar daar zijn ze eigen baas over.
tajvdz
Topicstarter
Level 6
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes
Ik heb inmiddels een oplossing gevonden.
Via de ziggo go website kun je ook op hetzelfde punt verder kijken waar je in de app bent gebleven. Ik heb een pc op de tv aangesloten dus kan thuis dus via de tv verder kijken!

Technisch gezien werkt dit dus maar heb al wel een paar keer gehad dat de video opeens stopt vanwege een fout. Je krijgt dan de vraag om de video opnieuw te starten. Doe dit niet want dan ben je je markeringspunt kwijt en begint hij bij het begin. Via de app lukt het dan weer wel en zodra die weer loopt doet de website het ook weer.

Uitgelicht topic