Beantwoord

Zonder Chromecast apparaat streamt app op mijn tv. Hoe kan dit?

WiFi uitgeschakeld op tv. Tv verbonden met WiFi booster van Ziggo via netwerk kabel. Tv streamt beeld van de Ziggo go app op mijn oude Apple iPhone S4. Hoe is dit mogelijk zonder Chromecast?
icon

Best beantwoord door acoster 16 januari 2019, 15:39

Als jij een netwerkkabel in de TV stopt, heeft de TV op deze manier verbinding met je netwerk. Je telefoon kan hem dan ook op deze manier bereiken, ook al zit je telefoon verbonden via Wifi. Beide zitten op verbonden op hetzelfde netwerk.
Of je hebt 'direct-wifi' aanstaan op de TV, dat het op deze manier communiceert.

Naar mijn idee moet de kwaliteit van het beeld goed zijn, mits je verbinding goed is. Als de verbinding wat minder is, kan het zijn dat de kwaliteit wordt teruggeschroefd.
Je cast vanuit de app, naar de chromecast? Je deelt niet je scherm van de iPhone toevallig? Want dat kan weer anders zijn.

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +22
Heeft uw TV een ingebouwde chromecast? Over welk merk en type gaat uw vraag?
Inmiddels weet ik dat mijn 55OLED903/12 Philips TV een ingebouwde Chromecast heeft.
Wat ik me nog wel afvraag is hoe het komt dat de TV met uitgeschakelde wifi de beelden van de app op mijn Iphone S4 gewoon afspeelt.
De TV is via een netwerkkabel verbonden met de Wifi versterker van Ziggo. Mijn Iphone is via Wifi verbonden met de Wifi versterker.
Moet ik toch de wifi van de TV inschakelen voor een beter beeldresultaat? Het beeld via de app is een beetje flets, het sprankelt niet echt van het scherm af.
Zou het resultaat beter zijn als ik de laatste versie van de Chromecast zou aanschaffen en aan de TV zou koppelen?
Reputatie 5
Badge +6
Omdat je TV nu netwerkverbinding hebt via de netwerkkabel.

Misschien is het goed om eens te omschrijven wat nu het probleem is. Wil je wel of niet casten naar de TV?
Het probleem is dat mijn TV dingen doet die ik niet begrijp en waarvan ik me afvraag of er sprake is van een defect. Ik kies er bewust voor om WIFI uit te schakelen en met kabels te werken zo veel mogelijk. TV is via kabel aangesloten op internet en toch pakt de TV het WIFI signaal van de telefoon App op. Ik wil graag weten of dit normaal is. Nergens in de TV handleiding of op de site van Ziggo wordt dit uitgelegd hetgeen ik als een probleem ervaar als leek.

Ten tweede vraag ik me af of de beeldkwaliteit beter kan op een andere manier dan met de ingebouwde Chromecast. Het beeld is niet echt aantrekkelijk. een Coax kabel heb ik niet liggen in mijn woning en is ook niet eenvoudig aan te leggen vandaar dat ik een andere manier moet zoeken om TV van Ziggo te hebben.

Het zijn geen grote problemen, dat is een feit. Wil gewoon graag begrijpen hoe het allemaal werkt.
Reputatie 5
Badge +6
Als jij een netwerkkabel in de TV stopt, heeft de TV op deze manier verbinding met je netwerk. Je telefoon kan hem dan ook op deze manier bereiken, ook al zit je telefoon verbonden via Wifi. Beide zitten op verbonden op hetzelfde netwerk.
Of je hebt 'direct-wifi' aanstaan op de TV, dat het op deze manier communiceert.

Naar mijn idee moet de kwaliteit van het beeld goed zijn, mits je verbinding goed is. Als de verbinding wat minder is, kan het zijn dat de kwaliteit wordt teruggeschroefd.
Je cast vanuit de app, naar de chromecast? Je deelt niet je scherm van de iPhone toevallig? Want dat kan weer anders zijn.

Reageer