1
Vraag
2
Reacties
Mukimi

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo GO live werkt niet meer met Chromecast

De oplossing is meestal dichterbij dan je denkt:
“Een 10 sec harde reset van de Google Chromecast naar fabriek instellingen..... en opnieuw instellingen doorlopen.
Ik kan weer live kijken in het buitenland.”

Ziggo go live heeft tot 3 dagen geleden goed gewerkt op de tv. Het heeft zowiezo een jaar goed gewerkt. Toen kwam het bericht op de tv dat ik opnieuw verbinding moest maken met de chromecast. Tussen het goed werken en het niet goed werken heb ik de samsung tablet niet aangeraakt of instellingen veranderd. Films op tablet naar tv streamen gaat prima.
Google home verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Ziggo go opnieuw geinstalleerd.
Nog steeds geen verbinding.
Canal Digital zenders live streamen naar tv gaat wel.
Andere tablet Samsung, geen verbetering.
Apple mobiel met ziggo go streamen naar tv gaat niet. Kan wel op mobiel kijken.
Ik zie wel een oranje lichtje in de chrome cast branden wat wit wordt als ik de fout melding krijg.
Hoe krijg ik dit weer aan de gang?
Koos

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mukimi
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mark, bedankt voor je reactie.
Kijk maar even mijn chat gegevens na van 27/9, dan kan je zelf lezen dat dit mij verteld werd. Het werd beaamt op de achtergrond. De Ziggo chatter was dus niet de enige die er zo over dacht.
Het ontvangen van een 20 pagina's Ziggo contract overeenkomst zou het mij nog meer duidelijk moeten maken.....

Ik zocht naar een oplossing en geen "sprookjes".

De oplossing is meestal dichterbij dan je denkt:
een 10 sec harde reset van de Google Chromecast naar fabriek instellingen..... en opnieuw instellingen doorlopen.
Ik kan weer live kijken in het buitenland.


Case closed!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes
Mukimi Wat vreemd dat je ineens niet meer Ziggo GO meer gebruiken met je Chromecast! Je hebt al heel wat uitgeprobeerd om het weer werkend te krijgen, jammer dat het nog steeds niet lukt. Kun je me vertellen wat er precies gebeurt zodra je wilt casten? Zie je wel het cast logo verschijnen en wat is de exacte foutmelding die je te zien krijgt?
Mukimi
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Rikst fijn van je reactie
Eigenlijk gaat er helemaal niets anders in het proces, alleen de laatste stap, de verbinding wordt niet gemaakt.
Ik gebruik op tablets "Cast naar tv-XCast" met het oranje icoontje. Deze activeer ik en tik op het icoontje dat voor mijn tv staat. De tv staat dan al aan en de hdmi voor de CC start met de mooie afbeeldingen op het tv scherm.
Dan start ik ziggo go en zoek de zender, die speelt dan op de tablet met geluid. Op het moment dat ik rechts boven in tablet op stream icoontje klik, veranderd het scherm van de tv naar ziggo go (oranje) en met 3 sec wordt het zwart met de text "Helaas er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je Chromecast-dongel en probeer het opnieuw".
Ik zie wel in hetzelfde beeld welke zender ik had willen afspelen.
Ik heb proces al tig keer herhaald zonder succes.
Ik heb glasvezel met een door mij gemeten snelheid van 100 Mb.
Ik heb ook een canaal digitaal abonnement en dat werkt perfect met dezelfde Cast naar TV.
HDMI kabel gekocht om F1 toch op tv te krijgen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes
Dank voor je uitgebreide uitleg. Wat ik me afvraag, het lijkt alsof je dubbel cast. Uit je verhaal begrijp ik dat je het scherm van je tablet al cast voordat je Ziggo GO hebt opgestart. Wil je die stap eens overslaan en alleen rechtstreeks vanuit de Ziggo GO app casten? Wil je me laten weten of het dan wel lukt?
Mukimi
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Spanning af van tv voor 2 min, tv aan, gaat naar google foto.
En tablet power off en na 2 min weer aan.
Start ziggo go en selecteer kanaal. Tv Kanaal speelt met geluid op tablet. Ik zie nu wel het stream icoontje in rechter bovenhoek. Dat was er nooit. Daarom moest ik altijd eerst de streaming app starten. Ok nu dus niet meer.
Tab op streaming icoon rechts boven op tablet, hij vraagt "Casten naar". Ik heb maar 1 tv, dus ik tab naar tv.
Oranje Ziggo scherm start en wordt zwart, van het kanaal dat ik wil afspelen komt wel de tekst op het scherm "Formule 1 GP...." in beeld met de start en eindtijd.
'Helaas, er is iets fout gegaa...... opnieuw"
Na denk 60 sec komt de foto van google weer op het tv scherm

Ook de tablet gaat op zwart met dezelfde mededeling, " Helaas is er iets fout gegaan,....."
en die blijft zo. Hij spring niet terug naar het tv kanaal
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes
Jammer! Wil je de Chromecast eens opnieuw toevoegen aan het thuisnetwerk?
Mukimi
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Gedaan, geen verschil, zelfde melding.......

Risk bedankt voor je inzet, hulp en tijd.

Ik denk dat het bij Ziggo zit.
Als ik wil streamen met canaal digitaal gaat alles perfect.
Ik wacht het antwoord van ziggo maandag af.

Formule 1 via de hdmi kabel en streamen met CDigitaal.
Jereon

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb het probleem ook op me iphone IOS13.. Het cast button/logo is weg. Youtube app of Netflix werkt het wel.
Mukimi
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Na een week nog steeds geen reactie van Ziggo
Dan nog maar een keer gechat 27/9 met Ziggo. En ze zijn eruit........

Ziggo Go heeft geen rechten meer om de tv kanalen van Ziggo Go via een Chromecast naar een tv te streamen.

Dan is het probleem meteen opgelost. Ik kon het niet verzinnen.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kan hier eens een moderator naar kijken?
En op reageren ?



Ziggo Go heeft geen rechten meer om de tv kanalen van Ziggo Go via een Chromecast naar een tv te streamen.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Mukimi wrote:
Ziggo Go heeft geen rechten meer om de tv kanalen van Ziggo Go via een Chromecast naar een tv te streamen.

Dat is sowieso onjuist. Op kantoor kan ik met mijn telefoon ook prima Ziggo GO casten naar de Chromecast die aan onze tv hangt. Geen enkel probleem!
Maar bij jou blijkbaar niet en het wordt me niet direct duidelijk waar dat nu aan ligt...
Mukimi
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mark, bedankt voor je reactie.
Kijk maar even mijn chat gegevens na van 27/9, dan kan je zelf lezen dat dit mij verteld werd. Het werd beaamt op de achtergrond. De Ziggo chatter was dus niet de enige die er zo over dacht.
Het ontvangen van een 20 pagina's Ziggo contract overeenkomst zou het mij nog meer duidelijk moeten maken.....

Ik zocht naar een oplossing en geen "sprookjes".

De oplossing is meestal dichterbij dan je denkt:
een 10 sec harde reset van de Google Chromecast naar fabriek instellingen..... en opnieuw instellingen doorlopen.
Ik kan weer live kijken in het buitenland.


Case closed!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic