Ron63

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ziggogo.tv Windows 10 hapert bij switchen kanaal

Details: Windows 10 1809 x64, 6 GB RAM, quad core cpu AMD, 200 MB verbinding bekabeld. Bij overschakelen naar ander kanaal wachten tot soms wel 3 minuten. Dit komt zover alleen bij Windows, hoog (100%) HDD activiteit. Computer bevriest tijdens die hoge activiteit. Vreemd genoeg Bij Linux geen problemen, overschakelen gaat heel vlot (+/- 3 a 4 seconden). Wat ik heb geprobeerd: 1. nieuw Windows geïnstalleerd op diverse hdd's. 2. Andere geheugen geprobeert. 3. Windows Ziggo app van store geprobeerd, deze duurt te lang met opstarten tot 5 minuten. Verschillende browsers geprobeerd, Edge, Chrome, Firefox en IE. Linux installeren is geen optie, daar er ook gegamed word op de pc. Weet verder geen oplossing... Misschien dat er hier een oplossing te vinden is, heb gezocht maar niet wat hier van toepassing is... BVD. Ron
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ron63
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Dit probleem deed zich voor bij Windows 1809 x64. Inmiddels zit ik op Windows 10 Pro 1903 build 18362.1 insiders slowring. Met deze build werkt het zonder problemen. Zowel met de Windows app als met diverse browsers. Wat er veranderd is weet ik niet, wel heb ik de Nvidia drivers moeten upgraden dat is het enigste. Dus zo te zien is het opgelost. Zal het verder in de gaten houden. Enigste wat ik heb momenteel is dat de video stopt met de melding " video kan niet worden afgespeeld", maar dat zal aan de kant van Ziggo liggen, denk ik. Heb dit ook vaker gehad bij vorige versies van Windows 10. Kwestie van ff klikken en hij gaat verder ?. Voor bediening gebruik smartphone PC-Remote van Monect .

Bekijk in context

4 Reacties 4
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Ron63, dit probleem herken ik niet direct.

Onze werk-laptops draaien een oudere Windows 10 versie dus ik kan jouw probleem het niet exact nabootsen hier. Onder Win10 1607 ervaar ik in ieder geval geen problemen.

Kun je toelichten hoe je precies zapt van kanaal naar kanaal?
Speelt hetzelfde probleem ook als je eerst teruggaat naar de TV-Gids en vanuit daar een andere zender gaat kijken?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Bij mij draait de Ziggogo.tv wel goed in Windows10 ik heb een Acer Aspire 5750 Intel Icore5 met 2,67 GHz 6GB ram, 1000GB opslag, 2GB Videokaart en de laatste versie
Windows 10 Home 1809 legale software.

Ik ervaar de problemen niet. Kan zijn dat de Browsers misschien een instelling moeten hebben die er niet in staat nog, Flash Player of HTML ondersteuning mist.

Staat je Ethernet/Wifi adapter in Full Duplex
Ron63
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Dit probleem deed zich voor bij Windows 1809 x64. Inmiddels zit ik op Windows 10 Pro 1903 build 18362.1 insiders slowring. Met deze build werkt het zonder problemen. Zowel met de Windows app als met diverse browsers. Wat er veranderd is weet ik niet, wel heb ik de Nvidia drivers moeten upgraden dat is het enigste. Dus zo te zien is het opgelost. Zal het verder in de gaten houden. Enigste wat ik heb momenteel is dat de video stopt met de melding " video kan niet worden afgespeeld", maar dat zal aan de kant van Ziggo liggen, denk ik. Heb dit ook vaker gehad bij vorige versies van Windows 10. Kwestie van ff klikken en hij gaat verder ?. Voor bediening gebruik smartphone PC-Remote van Monect .
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Het zou goed kunnen omdat de Software van Insiders van Windows een beta is en voordat wij deze krijgen, dat dit invloed heeft op de ziggogo.tv en omdat je al aangeeft dat je Nvidia drivers je moet upgrade, zal dat dus ergens wel iets mee te maken hebben.

Meer kan ik er ook niet van maken, misschien Mark Ziggo nog wel.

Uitgelicht topic