Vraag

Ziggogo.tv vaak vol bugs en deprecated javascript functies

• 5 augustus 2019
  • 4 Reacties
  • 193x Bekeken

Reputatie 1
Badge
Na 3 jaar ellende (en blijkbaar incident meldingen bij het verkeerde loket) toch maar weer een poging hier.

Periodiek steken de volgende problemen op ziggogo.tv de kop op.
Volgens mij puur omdat Ziggo haar codebase niet op orde heeft, noch de monitoring op haar dienstverlening.
Deze post is na 3 jaar worstelen met Ziggo mijn laatste poging tot verbetering van de kwaliteit van service aan de zijde van Ziggo.

De problemen die elkaar afwisselen en elke keer maar terug komen:
  • Stream gestopt en bij herstart begint van vooraf aan (echt super irritant op een commerciele zender en 0 garantie dat ie niet op hetzelfde punt opnieuw eruit knalt, van de films die ik afgelopen wilde kijken was dit 75% keer raak na ca 30-60 minuten!)
  • Audio en video lopen niet synchroon vanaf het begin danwel geleidelijk aan terwijl je kijkt
  • Pauzeren / hervatten werkt niet
  • Interferentie tussen de ziggogo.tv browser en de ziggogo app (waren jullie zo niet snugger om data in dezelfde web session storage te zetten?), blijkbaar is hier geen strikte scheiding tussen en als je een stream op de app hebt gepauzeerd en de app sluit en verder wilt kijken via web -> vergeet het maar
  • Login problemen omdat de authenticatie servers/gateways weer eens onbereikbaar is (doorgaans in het weekend en is gelukkig al weer even geleden)
  • Capacitieve problemen waarbij Ziggo onvoldoende capaciteit heeft om de vraag in te kunnen vullen (ook deze wordt overigens wel beter, grote sportevenementen zoals WK voetbal dames en Formule 1 helaas nog wel)
In dit licht vindt ik het volgende gegeven stuitend en doet mij vermoeden dat Ziggo geen prioriteit of geen zin heeft om een fatsoenlijke kwaliteit van dienstverlening te gaan leveren:
In 2016 had ik Ziggo getipt om analytics in hun producten op te nemen.
Dan kan Ziggo zelf zien wanneer er iets niet goed gaat en daar kan Ziggo dan ook meteen alle technische details bij vermelden. Dit is het beste wat je als dienstverlener momenteel kan doen om grip te krijgen op de online dienstverlening en deze verbeteren.
Veel lof van Ziggo ontvangen, maar als ik vraag of het er al in zit dan blijft het stil...

En dan natuurlijk nog de servicedesk kanalen die zich verschuilen achter uitspraken als, goh ik zie daar geen meldingen van, dan is het vast een lokaal probleem.
Of kunt u het ook even zus en me zo proberen (met gemiddeld 2 incidenten per week -> NEE)

Onder een greep uit de issues vandaag (api's die niet meer worden ondersteund sinds maart, kom op jongens ga jullie schamen!):

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

4 Reacties

Reputatie 1
Badge
Oh ja en nog zo één:
  • streams die worden afgebroken omdat ziggogo.tv denkt (volgens de programmering) dat het is afgelopen. Soms heb je dan nog de mazzel als je het volgende programma gaat terug kijken, dat dan het laatste deel van de uitzending nog wel kan worden uitgekeken, maar vaak ook niet! Die voortgangsbalk onder in het afspeel venster is niet zuiver (loopt ook door als je uit een stream bent gegooid)
Reputatie 1
Badge
oh en nog één die nog steeds van toepassing is (en er zijn er vast nog meer die ik uit oogpunt van frustratie eigenlijk niet wil onthouden):
  • notificaties bij het afspelen dat er een nieuw programma is gestart en dat de programmering is bijgewerkt -> dit terwijl je aan het terugkijken bent?!?
het bovenstaande lijkt er zelfs toe te kunnen leiden dat een stream wordt gestopt....
So wie so is dit een onzinnige feature waar ik als gebruiker helemaal niet op zit te wachten, ik wil het programma zien en geen irritante popups (die soms niet weggaan) terwijl ik kijk.
Reputatie 7
Badge +35
@all @Pimz heeft hier ook een topic met informatie, graag in één topic reageren om misverstanden en dezelfde vragen en antwoorden te voorkomen.
https://community.ziggo.nl/over-onze-community-210/waar-moet-je-als-klant-zijn-voor-adequate-ondersteuning-43781
Reputatie 1
Badge
@Ziggo Community is er al iets bekend over terugkijken en de problematiek omtrent (a) audio/video synchronisatie en (b) streams die abrupt stoppen en op geen enkele mogelijke manier kunnen worden hervat?