Vraag

ziggogo.tv hapert sinds twee maanden op acer R13 chromebook

  • 29 augustus 2019
  • 32 Reacties
  • 1836x Bekeken

Hallo, ik heb al heel veel topics over dit onderwerp gelezen maar heb nog geen oplossing of oorzaak kunnen vinden voor het probleem.
ik heb een acer R13 chromebook en heb altijd goed beeld gehad bij het tv kijken via de browser, de app die werkt (nog) niet op chromebooks.
nu sinds een maand of twee ongeveer is het tv kijken via de browser ook niet meer te doen omdat het beeld en geluid constant hapert of zelfs helemaal stil blijft staan.
wat zou de oorzaak kunnen zijn dat dit probleem sinds kort is opgetreden en wat zou een eventuele oplossing zijn?

32 Reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Als ik het me goed herinner, weet @sojab0on hier meer vanaf.
Hopelijk kan hij je helpen :)

Hij krijgt een berichtje, dus hopelijk komt hij snel langs :)
Of iemand anders natuurlijk!

Groet,
Evert
Reputatie 4
Badge +2
@Evert @Sf.vanscherrenburg als de r13 een arm gebaseerde chromebook is dan klopt het het lijkt een decoding ofsoftware deel te zijn wat daar mist wat een intel gebaseerde chromebook wel heeft

maar welke deel of decoding in de hw dit is ben ik nog niet achter.
@sojab0on helaas nog geen duidelijke oorzaak en dus zeker nog geen oplossing voor het probleem.
ik denk dat het probleem niet aan de chromebook zelf ligt daar het altijd goed heeft gewerkt en ineens niet meer, de hardware is niet veranderd dus het kan hoogstens een software probleem zijn bij of ziggo of Chrome, het moet dus wel op te lossen zijn
Reputatie 4
Badge +2
ligt bij ziggo niet in chrome aangezien intel gebaseerde systemen nergens last van hebben.
de arm versie wel.

ik ben nog steeds codebase aan het bekijken wat voor aanvragen er naar gpu/cpu gestuurd worden en welke codecs er door de webversie en app gebruikt worden.
Reputatie 7
Hallo @Sf.vanscherrenburg jammer zeg dat het niet meer werkt op je Chromebook. Helaas ontwikkelen wij de site en onze app niet voor dat systeem, en is er vanuit Ziggo geen ondersteuning om het weer aan de praat te krijgen. Gelukkig heb je hier onze klant techneuten al goed weten te vinden. Jouw Acer R13 chromebook heeft een ARM processor zie ik. Ik begrijp van sojaboon dat het op jouw apparaat niet meer goed werkt. Het kan zijn dat het na een update van ons platform helaas niet meer goed werkt op jouw systeem, je zal dan een andere oplossing moeten vinden ben ik bang.
@Anne H Ziggo hallo anne, dit is zeer betreurenswaardig om te horen, daar de enige reden is dat ik een chromebook heb om buiten lekker formule 1 te kunnen kijken en af en toe wat internetten.
ik weet zeker dat er vele duizenden ziggo klanten een arm gebaseerde chromebook hebben die hierdoor gedupeerd zijn.
zeker de oplossing die geboden word is niet echt waar ik op hoopte. Koop maar iets anders.
ziggo is degene die adverteerd met tv kijken op elk scherm en overal.
dit is dus helaas in zijn geheel niet waar, jullie slogan zou moeten veranderen in tv kijken op elk scherm behalve een chromebook.
ik hoop dat ziggo toch nog gaat kijken of de software niet aangepast kan worden zodat ook alle chromebook gebruikers gewoon weer tv kunnen kijken net als een paar weken geleden het geval was.
met vriendelijke groet.
Reputatie 4
Badge +2
@Sf.vanscherrenburg het is niet 100% bij ziggo alleen te leggen

een chromebook op arm basis mist ook voor bepaalde streaming diensten ook niet 100% werkt.
ligt puur aam gpu techniek
Het verbaast mij dat op chromebooks de Ziggogoapp niet wil starten maar dat de browser op de R13 dan ook nog eens hapert maakt mij verdrietig. Maar ja. Wie is de schuldige? Acer omdat zij een artikel verkopen dat niet aan de aard en eigenschappen voldoet die je van de R13 mag verwachten? Of Ziggo omdat de app niet wordt aangepast? De KPNITV app werkt namelijk wel gewoon op een R13. Wanneer denkt Ziggo dit op te lossen?
raar maar waar: als je chrome://flags/disable-accelerated-video-decode intypt en op enabled zet (of andersom) werkt de browser nu wel. Eerst hapert het een paar keer maar na een minuutje niet meer. Ik hoop dat het zo blijft. Dit laat onverlet dat de ziggogoapp nog niet werkt. Maar dit is tenminste iets,
Reputatie 7
Badge +26
Probeer de hardware versnelling eens in of uit te schakelen.


https://webwereld.nl/software/103995-5-simpele-tips-om-chrome-te-versnellen

Grafisch veeleisende taken worden standaard door de processor afgehandeld, maar deze taken kunnen inmiddels ook worden doorverwezen naar de GPU, zodat de CPU minder zwaar wordt belast. Met hardwareversnelling heeft je browser meer ademruimte en deze optie kan Chrome dan ook een stuk soepeler maken.
Reputatie 4
Badge +2
de app is nooit gebouwd voor chromeos ditnos is compleet anders gebouwd dan android.

dat er playstore support inzit is vanaf begin bij aangegeven dat lang niet alle apps zullen werken.

plus dat er verschilende socs en gpus gebruikt worden.

en dat een intel based chromebook zonder die flag de site normaal draaid wat mij meer doet denken aan een instructieset die niet aanwezig is bij arm en wel bij intel en ben bang dat dit ligt bij de intel video instructies die al jaren in chrome zitten ivm windows en mac die er van afhankelijk zijn.

de power vr en anderen arm gpus kennen lang niet alle instructie sets en decoding capaciteiten van een intel atom/core i cpu
Reputatie 4
Badge +2
en met die acceleration flag uit zet je dus ook voor anderen sites en zelfs apps versnelling uit wat kan leiden tot problemen bij anderen taken.

ik heb dit ook getest op een mediatek gebaseerde cb van lenovo maar daar werkt het niet goed zal wel device speciviek of die flag werkt
Mijn oplossing was maar van korte duur. Daarna bleef het beeld ook na een paar minuten haperen. T.a.v. SteefB: bedankt maar onder Instellingen, geavanceerd heb ik geen Settings. Ik kon daar dus geen hardwareversnelling aanzetten.
Hallo allemaal. Ik heb sinds kort ook haperend beeld, korte bufferings en videos die ineens stoppen. Dit vooral bij mijn HP CB met Intel Celeron processor.
Reputatie 4
Badge +2
is dit op de site of de app.

voor de site zit ik nog in een code onderzoek om te achterhalen welke codecs of media type er aangevraagd worden die blijkbaar zwaar voor de celeron en arm gebaseerde systemen zijn, gezien het feit is dat de core I cpu cbs de beschikking hebben over de hogere tier Intel HD en uhd GPU’s van Intel .

dit loopt nog de trucjes als acceleration uit of aan zetten helpen ook niet.

maar om dit nu op of de fabrikant van device of app developer af te schuiven is beetje te makkelijk, ligt eerder bij Google die os gemaakt heeft. En net als bij Apple te ver dicht getimmerdheeft.

ziggo heeft de app nooit ontwikkeld met Chrome os in mind maar puur op Android en iOS en deze devices draaien op vaak veel betere soms dan de meeste arm based cbs. Die in de basis lopen op achterhaalde oude mediatek socs met oude power vr GPU’s
Reputatie 4
Badge +2
@Anne H Ziggo en @Serkan Ziggo kunnen jullie enig sinds mee helpen in achter halen welke mediacodecs of types er door de live video’s voor live tv via de app en website gebruikt worden zodat we dit probleem een keer goed kunnen onderbouwen en dit misschien bij de desbetreffende developers kunnen aan kaarten zodat het getackeld word.
Reputatie 4
Badge +2
Het verbaast mij dat op chromebooks de Ziggogoapp niet wil starten maar dat de browser op de R13 dan ook nog eens hapert maakt mij verdrietig. Maar ja. Wie is de schuldige? Acer omdat zij een artikel verkopen dat niet aan de aard en eigenschappen voldoet die je van de R13 mag verwachten? Of Ziggo omdat de app niet wordt aangepast? De KPNITV app werkt namelijk wel gewoon op een R13. Wanneer denkt Ziggo dit op te lossen?
het is die 100% bij 1 partij te leggen en helemaal de bouwer van een device niet, die hebben ook te roeien met de riemen die ze krijgen van google uit ivm chromebook certificeering zijn er vanuit google bepaalde eisen gesteld.

Plus dat de software gewoon niet geoptimaliseerd is om directe gpu toegang te verschaffen, daar lijkt het grootste issue te liggen, dat de kpnitv app wel werkt kan ook zijn omdat de codebase daar heel anders ligt, of omdat het een html5 wrapper is in een app gebouwd en omdat kpn nog niet eens op h264 stream werkt maar voorzover ik kan terug zijn aan het netwerk verkeer van die app en bij kennis thuis die kpn heeft gewoon nog basis mp4 streampjes voor meeste content door duwd.

Daarom kunnen veel devices dit zonder tussen komst en moeite op cpu alleen draaien, mp4 en avi streams zijn niet zo supper zwaar.

HTML5 h264 stream aan de anderen kant zijn voor een mediatek arm soc wel waat pittig en zelfs voor intel celeron met een basis atom intel hd gpu aanboord ook.

ik heb ziggogo.tv op intel core i3 chromebooks wel normaal zien draaien, kan zijn omdat de gpu daar op een anderen meer directe manier gekoppelt is aan de cpu ipv de layer opbouw van een arm soc.

ik heb de vraag al uit staan ik wil de codec media types hebben die de ziggo go tv app en site gebruiken zodat wel een oplossing kunnen bedenken of de developers de vraag kunnen stellen wat is er dan veranderd en waarom kunnen jullie die direct gpu requests voor de h264/h265 decodervan de gpu niet in de code bouwen.

een chrome book indentificeerd ich ook niet als een adroid device, daar ligt ook een deel van het probleem als we dat al ergens kunnen inbakken hebben we al een extra stapje naar voren.

zolang de app en site denken dat je een android device bent worden de streams ook op bassis van een android device aangevoerd en mischien dat het dan wel normaal gaat lopen.

@Anne H Ziggo mocht er een test nodig zijn voor dit soort dingen mag ziggo altijd contact op nemen help daarin graag.

maar voor nu zijn de chromebook gebruikers door een samenloop van dingen toch een beetje in de app gelogeerd.
Reputatie 7
Anne H Ziggo mocht er een test nodig zijn voor dit soort dingen mag ziggo altijd contact op nemen help daarin graag.
maar voor nu zijn de chromebook gebruikers door een samenloop van dingen toch een beetje in de app gelogeerd.

Dank voor het meedenken! Ik zie dat je al in enkele besloten testprogramma's zit voor zaken die ook met nieuwe Ziggo GO ontwikkelingen te maken hebben. De Chromebook gebruikers hebben wel pech inderdaad! Dat is geen opzet natuurlijk. Helaas leveren wij onze Ziggo GO diensten niet op dat platform, dat hebben we ook nooit gedaan. Blijkbaar heeft het wel een tijd goed gewerkt. Wij gaan nu geen Chromebook tests starten, er zit geen support op. Het zit niet inclusief in de diensten die wij aanbieden en die onze klanten afnemen.

Anne H Ziggo en Serkan Ziggo kunnen jullie enig sinds mee helpen in achter halen welke mediacodecs of types er door de live video’s voor live tv via de app en website gebruikt worden zodat we dit probleem een keer goed kunnen onderbouwen en dit misschien bij de desbetreffende developers kunnen aan kaarten zodat het getackeld word.
De browser video codecs kan ik helaas niet geven. Deze kunnen ook op elk moment veranderen, en ik wil niet een vaste standaard suggereren. Wanneer je dit bij de developers van Chrome wil aankaarten dan hebben zij genoeg aan de url. Ik denk dat er in Chrome ook tools zitten om alle functionaliteit en codecs te achterhalen.

hallo anne, dit is zeer betreurenswaardig om te horen, daar de enige reden is dat ik een chromebook heb om buiten lekker formule 1 te kunnen kijken en af en toe wat internetten.
Dat valt dan wel tegen! Ik hoop niet dat je met andere toepassingen in de knel komt, want Chromebook is niet altijd ondersteund. Android tablets meestal wel. Het is een niche product waar je voor hebt gekozen ben ik bang.

jullie slogan zou moeten veranderen in tv kijken op elk scherm behalve een chromebook. ik hoop dat ziggo toch nog gaat kijken of de software niet aangepast kan worden zodat ook alle chromebook gebruikers gewoon weer tv kunnen kijken net als een paar weken geleden het geval was.

Onze slogan is inderdaad mooie marketing. Helaas geld dit niet voor Chromebooks en ook andere apparaten. Die uitzonderingen sommen wij niet op. Op deze pagina staat wat wij wel ondersteunen. Wat er niet tussen staat ondersteunen we niet.

Wanneer denkt Ziggo dit op te lossen?
Helaas gaan wij hiervoor geen onderzoek starten. We leveren de Ziggo GO dienst niet op Chromebooks, dus starten we ook geen traject bij onregelmatigheden. Hier vind je waar Ziggo GO via de browser wel op werkt (klap het 2e onderwerp open).
Reputatie 4
Badge +2
@AndreKrol

Dat een chromebook support heeft voor android apps, wil niet zeggen dat elke app het er ook op doet.

De meeste apps zijn geschreven voor een heel ander soort device, en heel ander soort hardware.

Ziggo heeft dit platform nooit ondersteund, en ben bang met ziggo een hoop anderen ook niet.

Chromebook zijn gebouwd met een specifiek doel browsen en lange accutijd.

Ik merk ook dat zelfs apps van microsoft office vaak raar doen of vast lopen op chromebooks.

ook die bieden geen support foor chromebooks.

En dit ligt jammergenoeg puur aan de onderbouwing van het os.

Android focusia os en elke afstammeling van Android zijn op een heel anderenmanier gebouwd en met een compleet andere doelgroep, doel dan chromeos

chromeos is een os gebouwd rond de browser, dat google de playstore er in het gezet was alleen om mensen over te halen naar chromebooks.


@Anne H Ziggo kunnen we geen stikky opzetten voor deze issues, ik zal er zoveel mogelijk proberen te helpen waar ik kan en zal als ik de juiste stream links heb van veelgebruikte zender en een topic bij google heb lopen die daarin dan ook posten en updaten waneer ik meer info heb.


er worden te veel scatter topics gemaakt voor chromebook issues, met een centraal sticky topic is het voor iedereen direct zichtbaar en vindbaar.
Reputatie 7
Hallo @sojab0on Ik zie dat je al een topic hebt aangemaakt. Wij zetten topics uitsluitend op Sticky wanneer wij merken dat mensen een bepaalde zoekterm veel gebruiken. Dat is met 'Chromebook' niet het geval.

Het bundelen van Chromebook issues willen wij wel faciliteren hier op de Community. Mocht iemand daar een gouden tip hebben dan is dat via een gebundeld topic sneller verspreid. Jij kan mij nu privébericht sturen voor het geval je een verdwaald topic tegenkomt.
Als ik een programma start (dat hapert) en vervolgens op programma opnieuw starten druk, start het programma vanaf het begin maar dan zonder storing. Ik heb het ongeveer een half uur getest en het ging goed. Hopelijk blijft dit zo. En Eurosport hapert trouwens niet.
Update: De browser van Ziggo hapert niet meer! Opgelost?
Oh nee, ik zit nu achter een chromebook met Intelinside. Sorry.
@Anne H Ziggo
Wat slecht dit zeg, ikzelf zit nu met hetzelfde probleem.
De antwoorden van jouw komen hier echt over als: 'ja je bent klant bij ons, ja we adverteren met altijd en overal streamen, maar we gaan je niet helpen omdat we er geen zin in hebben.'

ZiggoGo is echt de enige webbased video player die bij mij niet functioneert op mijn R13, Netflix werkt, HBO werkt, youtube werkt, twitch werkt, maar de ZiggoGo website werkt voor geen meter. Het mag dan misschien zo zijn dat Acer niet de snelste processor in de R13 heeft gestopt, maar youtube maakt ook gewoon gebruik van de h264 techniek en dat werkt perfect.

En het feit dat de chromebook hier als nicheproduct wordt genoemd vind ik echt belachelijk te noemen, genoeg mensen, zeker in het onderwijs, gebruiken een chromebook omdat het een perfect apparaat is voor dagelijkse taken en het niet al te duur is. Puur omdat het gros van de mensen het product niet kent, of in de techwereld: niet wilt kennen, betekent niet dat het dan een reden is om er dan niks mee te doen.

Ik ben zwaar teleurgesteld in ziggo, 'op tablets zou het wel goed moeten werken'. Ja goh, maar ik heb speciaal deze chromebook gekocht omdat hij
  1. even duur is als een fatsoenlijke tablet
  2. als tablet kan worden gebruikt omdat het scherm letterlijk in 'pad' modus kan worden gedraaid.
  3. Het niet alleen de functionaliteiten heeft van een goede tablet, maar ook nog eens zaken biedt die je als student nodig hebt.
Echt ronduit slechte service dit gewoon, de consument met het onopgeloste probleem laten zitten.
Reputatie 7
Hallo @Laurensios natuurlijk is het een vervelend antwoord wanneer je zelf net die Chromebook hebt. Dat begrijp ik goed! Helaas leveren wij onze dienst niet op dat platform. We kunnen vanuit Ziggo geen service leveren op een dienst die we niet leveren, sorry. Ik denk dat wij daar duidelijk in moeten zijn daarom draai ik er ook niet om heen. Ik hoop dat iemand in dit topic een goede tip weet hoe het wel werkend te krijgen is.

Reageer