Vraag

Ziggogo bufferen, haperen en uitval

• 7 september 2019
  • 22 Reacties
  • 1199x Bekeken

Hoi, ik heb sinds enkele weken problemen met ZiggoGo.
Ik kijk tv via browser op een MacBook Pro van 8 jaar oud. Bij veel programma's die ik wil terugkijken, maakt niet uit welke zender, gaat het programma bufferen, haperen en valt dan uit met de melding dat het programma helaas niet afgespeeld kan worden. Als ik de pagina herlaad, komt het ook regelmatig voor dat het programma dan op precies dezelfde speelminuut weer uitvalt.
Ik heb chrome en firefox al geprobeerd, via safari wil ZiggoGo niet meer afspelen omdat die niet de juiste plugins meer heeft.
Ik kan geen app vinden die ik kan downloaden.
Ik kijk via WiFi en heb met iedere verbinding problemen, waar ik ook probeer te kijken, met welke WiFi spot dan ook. In mijn woning zit ik tegen de router aan en ben ik de enige die de verbinding gebruikt.
Cookies, geschiedenis en websitegegevens heb ik al meermaals verwijderd en helpt niks.
Wat kan het probleem zijn?

22 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Dat is een lastige, Macbook is niet mijn kennisgebied, gelukkig wel van @EnergieBoy , hij zal langskomen als hij online is, hij heeft door hem te noemen al een berichtje gehad.
Dat is een lastige, Macbook is niet mijn kennisgebied, gelukkig wel van @EnergieBoy , hij zal langskomen als hij online is, hij heeft door hem te noemen al een berichtje gehad.

Oh super Bert! Dankjewel!
Reputatie 5
Badge +7
Voor het geval @EnergieBoy het te druk heeft om snel te reageren hier alvast een eerste voorzet.

Zoals je zelf al aangeeft kun je Ziggo Go niet bekijken in Safari. Het werkt alleen in Firefox of Chrome. Er is ook geen app voor de Mac beschikbaar.

Mijn eerste vraag is of de problemen recent zijn en of het kijken naar Ziggo Go in het verleden wel goed gewerkt heeft. Als het in verleden wel gewerkt heeft en nu niet meer dan is er iets anders aan de hand dan wanneer het nooit goed gewerkt heeft.

Een MacBook Pro van zo'n 8 jaar oud zit in de gevarenzone of allerlei nieuwe toepassingen nog wel gaan werken. Zeker wanneer het besturingssysteem niet is bijgewerkt naar de hoogste versie die voor de Mac beschikbaar is. Een MacBook Pro uit 2011 is tegenwoordig al "vintage". Zie deze informatie van MacTracker:

Ook het model dat vanaf oktober 2011 tot februari 2012 in de handel is geweest is al "vintage".

Waarschijnlijk is OS 10.6.6 of 10.6.7 geïnstalleerd geweest bij aanschaf. In de loop der jaren zijn er nieuwere versies van het OS uitgekomen. Maar de allernieuwste versie is op een machine uit 2011 niet te installeren. Op deze Mac zal het niet verder gaan dan 10.13.6. Ik zou allereerst controleren of de Mac 10.13.6 draait en wanneer dat niet het geval is de Mac updaten. macOS 10.13.6 is ook bekend als High Sierra.

Voor zover ik weet draaien de nieuwste versies van Firefox en Chrome ook onder 10.13.6. Het zou mij niet verbazen wanneer je dan gewoon naar Ziggo Go kunt kijken.
Reputatie 7
Ik zat aan hetzelfde te denken als @iMark. Een oude MacBook en software willen niet meewerken als ze oude software hebben.

Kan je eens aangeven welke versie je op je MacBook hebt staan. Zowel browser versie als Apple versie.

Jammer genoeg is er geen Apple MacBook app 😞
Reputatie 5
Badge +7
Ik heb laatst iemand geholpen die problemen had met de website van LinkedIn. Ze had sinds ze de computer had gekocht nog nooit een nieuwe versie van het OS geïnstalleerd. Na het installeren van de nieuwste versie van het OS waren ook nieuwe versies van de browsers beschikbaar en werkte de website zonder problemen.

Het is voor veel mensen erg lastig dat een apparaat dat het prima deed toen ze het kochten zonder software-updates de nieuwste ontwikkelingen niet aankan. De hardware is vaak het probleem niet eens.
Ik heb laatst iemand geholpen die problemen had met de website van LinkedIn. Ze had sinds ze de computer had gekocht nog nooit een nieuwe versie van het OS geïnstalleerd. Na het installeren van de nieuwste versie van het OS waren ook nieuwe versies van de browsers beschikbaar en werkte de website zonder problemen.

Het is voor veel mensen erg lastig dat een apparaat dat het prima deed toen ze het kochten zonder software-updates de nieuwste ontwikkelingen niet aankan. De hardware is vaak het probleem niet eens.Ik zat aan hetzelfde te denken als @iMark. Een oude MacBook en software willen niet meewerken als ze oude software hebben.

Kan je eens aangeven welke versie je op je MacBook hebt staan. Zowel browser versie als Apple versie.

Jammer genoeg is er geen Apple MacBook app :(

Bedankt voor jullie antwoorden allebei!
  • Het systeem dat op de laptop staat is MacOS Sierra, versie 10.12.6. Er zijn geen nieuwe systeemupdates beschikbaar.
  • Bij mijn Google Chrome informatie staat dit: Google Chrome is up-to-date, Versie 76.0.3809.132 (Officiële build) (64-bits)
  • Bij mijn Firefox informatie staat dit: 69.0 (64-bit)
Reputatie 5
Badge +7
Je kunt je de Mac echt updaten naar 10.13.6, High Sierra. Iedere Mac die Sierra (10.12.6) kan draaien kan ook 10.13.6 aan. Ik raad aan om de pagina https://support.apple.com/nl-nl/HT208969 even door te lezen. Daar wordt ook beschreven hoe je High Sierra kunt installeren.
Goedemiddag @Lonneke21,

Welkom op Ziggo Community 😃 Hier zitten zoals je hierboven leest een hoop knappe koppen die je op weg kunnen helpen 💪 Hoe gaat het nu na alle tips die je hebt gekregen?
Ook bij ons doet sinds enkele maanden de Ziggo Go app het niet lekker. Op de laptop krijg ik continu “buffering” te zien als we replay tv willen kijken en via de IPad pro krijg ik blokkering beeld en uitval van geluid. Soms blijft het beeld hangen en loopt daarna het geluid niet meer synchroon. Ook casten via internet naar tv is hopeloos. Verder heb ik, als ik via de Pace ontvanger on demand (rode knop) iets terug wil krijgen, krijg ik het bericht dat dit niet beschikbaar is. Wat is er allemaal aan de hand bij jullie? Heb hier alleen bij Ziggo last van.
Reputatie 7
Badge +35
@Mimi1968 Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Ik heb van Ziggo alleen een Pace kastje. Internet heb ik van een andere provider. Met Netflix streamen naar een Chromecast of direct kijken op mijn Ipad heb ik geen probleem. Ik kan je vanavond wel even de up-en download snelheden doorgeven, maar denk niet dat het daar aan ligt. Denk eerder dat het Ziggo kastje weer aan het overlijden is...
Reputatie 7
Badge +35
@Mimi1968 Het gaat niet om de up-en download snelheden, het ging mij om de Upstream en downstream gegevens die het signaal op je modem krijgen.
Maar dat gaat niet op voor een andere provider, dat werkt anders.

Het is een lastige om nu te vinden waar het fout gaat, de rode knop gaat via internet en dus een andere provider en de Ziggo Go app gaat ook via internet via een andere provider.
Dan wordt het lastig zoeken waar het foutgaat.
We hebben dit in het verleden vaak meegemaakt met de UPC Ziggo kastjes. Meestal geven ze aan dat het de bekabeling is maar alle keren bleek het kastje gewoon de boosdoener te zijn. Dit kastje wordt ook weer super heet, dus denk dat er een nieuwe moet komen. Neemt de problemen van de haperingen op de Ipad mer replay tv niet weg...
Ik heb inmiddels de hele middag het Pace kastje ontkoppelt, zodat het goed kon afkoelen en nu doet On Demand het ook weer...ligt dus duidelijk aan het kastje. Zal even bellen om hem om te laten wisselen.
Heeft iemand nog een idee wat te doen op de Ipad om het haperen van de Ziggo app tegen te gaan en het bufferen op de computer/laptop bij replay tv ? Dit probleem kom ik vaak op het forum tegen, maar nog niet echt de oplossing gezien....
ik heb het zelfde probleem met mijn iMac 27” uit 2009.
Het antwoord hij is vintage (of te wel koop een nieuwe) wil ik niet horen. Met een Microsoft computer had je hem al lang weg kunnen gooien inderdaad. Maar deze ouwe 27” i7 iMac (destijds een van de beste computers) doet het perfect, behalve met ziggo!

eerst werkte alles prima, maar de laatste tijd is het gewoon k**. Ik heb alles ge-update en bij het terugkijken bij Chrome slaat alles vast. Telkens op de zelfde stukken. Je moet hier dan maar proberen omheen te spoelen. Maar pas op voor de volgende mijnen. GEWOON K**!! Bij Firefox loopt hij wel door maar hier blijft het beeld hangen als er iets beweegt (zodat Max bijvoorbeeld door Vettel heen rijd). OOK K** DUS!!

Toen ziggo nog op Safari draaide liep alles top.

Ik erger me hier nu al heel lang aan en ik denk dat ik niet de enigen ben als ik dat hier zo lees.

Waarom word er niet gekeken naar een oplossing!?!
Om bijvoorbeeld een ziggo app te maken voor Mac of om het weer draaiend te krijgen op safari! Maak bijvoorbeeld een plug-in voor safari zodat hij het weer doet. Er moeten bij ziggo tot wel mensen zitten die dit kunnen oplossen! Het moet tot niet de consument zijn probleem zijn, dat als er software veranderingen worden door gevoerd het opeens alles *** loopt. Eerst deed alles het prima. Nu is het maar de vraag of je iets kunt terugkijken de ja of te nee. Eergisteren deed hij het sinds lange tijd een keertje prima, maar nee hoor dit was van korte duur en hij loopt weer vast.

** Aangepast door moderator (Mark) **
Schuttingtaal aangepast.
Reputatie 7
Beste @Rutger92
Een beetje op je taal letten aub. Het heeft geen zin om hier met geslachtsdelen te gaan roepen, zal het echt niet beter van worden. Daarnaast is het niet waardig!

Ziggo GO tv werkt prima onder Chrome, Firefox en Edge voor Mac. Werk daar zelf ook mee, er zijn geen problemen. Dat het niet werkt onder Safari, helemaal mee eens dat het vervelend is. Maar dit heeft niet alleen met Ziggo te maken, ook Apple zit soms een beetje dwars met allemaal beveiligingen.

Maar goed, er zijn andere mogelijkheden en let volgende x een beetje aan hoe je iets schrijft. Bedankt!
Ik probeer de wedstrijd van Barca te kijken op mijn nieuwe macbook met 300 mbit verbinding, lukt niet. Blijft bufferen. Kijk ik via de app op mijn telefoon geen probleem (iphone XR) Andere programma's geen probleem.. Wie helpt
@Ziggo: Ik heb dezelfde problemen en ben door jullie naar dit forum verwezen. Ik kom hier ook geen oplossing tegen. Volgens mij is het heel simpel op te lossen als jullie een app voor Mac ter beschikking stellen. Dus kom maar door please!

Bedankt alvast.
Ook ik heb last van bufferen stoppen en opnieuw moeten beginnen bij kanalen die vooruit spoelen niet ondersteunen.

Ik heb ene gloednieuwe Macbook Pro

Download zal het ook niet zijn
Ping ms13
Download Mbps 253.30
Upload Mbps 25.47

Wat wel duidelijk is dat de download van ziggogo.tv fluctueert.
en inzakt onder de 100 kbps. terwijl bij 400+ kbps er geen problemen zijn.

Er lijkt een relatie te zijn met een evenement.
Zodra bijvoorbeeld Formule 1, of een voetbalwedstijd start begint het probleem.
Dit kan ook te maken hebben met de compressie, meer beweging is meer verschil in beeld is ook meer data te versturen.

Ziggo heeft een tijd geleden de maximum bitrate aangepast
Bijvoorbeeld een 5 inch mobiel apparaat krijgt maximaal een bitrate van 1,6 Mbit/s dus je begrijpt wel dat 100 kbps gewoon te weinig is om fatsoenlijk te kijken op een 15 inch scherm.

BTW Op mijn iPhone en oude Asus met Windows is er geen probleem.

Het wordt tijd dat Ziggo eens een goede app op OSX regelt.
Of op zijn minst er voor zorgt dat je niet vanaf start moet beginnen met kijken als het weer eens hangt.

C.heers
Reputatie 7
Hi @Tricae
Bedankt voor de informatie die je hebt geschreven, mooi en duidelijk veel info! Daar kan Ziggo wel iets mee en ben het met deze zin helemaal eens: Het wordt tijd dat Ziggo eens een goede app op OSX regelt.

Er mag zeker wel iets komen voor Mac computers want het is altijd aanklooien :(
Laten we hopen dat Ziggo hier gehoor aan geeft. En dat het probleem Ziggo / Apple ook eens beter kan worden.
@Tricae en @EnergieBoy:
Ik ben nieuw hier, dus weet niet hoe het werk. Maar er hebben nu 3 mensen in korte tijd een oproep aan Ziggo gedaan. Lezen zij mee of moet er een verzoek aan Ziggo worden gedaan?

Hoor graag. Alvast bedankt!
Reputatie 7
Hoi @MacD
Ja hoor, Ziggo leest mee.

Reageer