LexBoe

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ZiggoGo-app werkt opeens niet meer op MacBook Pro

Ik werk al tijden met de ZiggoGo-app op mijn MacBook Pro. Maar sinds kort heb ik een probleem: de ZiggoGO-app werkt nog wel op mijn iPhone telefoon, maar opeens niet meer op mijn MacBook. Ik kan de app wel opstarten en naar de overzichten TV en Replay of Movies en Series gaan, maar als ik dan iets selecteer en op Kijken druk dan krijg ik alleen maar het welbekende draaiende rondje en de mededeling dat het programma wordt gestart. Na een aantal seconden komt er geen beeld, en krijg ik de mededeling dat de video is gestopt (?). Ik kan dus niet naar het gekozen programma kijken.
Hoe kan dit?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Er is inmiddels een update van macOS naar 10.14.6. Ik zou de update installeren. Waarschijnlijk werkt het dan weer.

Ik zou ook even controleren of de nieuwste versie van Chrome (76.0.3809.100) is geïnstalleerd.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi,

Voor zover ik weet is er geen officiële app voor een MacBook. Het kan zijn dat ik er naast zit hoor, maar ik dacht dat er alleen een app is voor Android smartphones, Windows 10 en iPhones.
Bedoel je niet dat je in de browser gaat naar ziggogo.tv?

EnergieBoy weet jij hier meer over? 🙂

Groet,
Evert
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
De Ziggo Go app Link > https://www.ziggogo.tv/nl.html? werkt inderdaad niet met Safari webbrowser omdat deze de plugin niet ondersteunt. Maar in Chrome/Firefox/Opera kan je deze wel gewoon afspelen, misschien is dat een optie.

Ik heb zelf een Macbook Air en IphoneXR en Ipad Air en geen problemen.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Precies zoals de vorige schrijvers aangeven is er helemaal geen app voor de Mac. Dave- beschrijft precies hoe je op de Mac naar Ziggo Go op de webpagina kunt kijken.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hi LexBoe
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Als eerst bedankt Evert voor het melden. Nu kan ik ook wel weer gaan zeggen dat er geen officiële app is voor de Mac. Alleen voor iPhone en iPad, maar geen Mac. Dus als je die wel gebruikt dan heb je iets gedownload wat niet klopt en ook nog eens buiten de Apple store en dan zou ik dit programma er snel afhalen!!

Je kan via de Mac kijken naar Ziggo Go via www.ziggogo.tv en dan NIET via safari maar via een andere browser zoals Chrome.

Misschien is het handig om anders nog even te reageren en te melden wat je nu hebt gebruikt. Daar leren we ook weer wat van.
LexBoe
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Yep, jullie hebben helemaal gelijk: op mijn MacBook log ik via Chrome (niet Safari) in op Ziggo (https://www.ziggogo.tv/nl/tv/channel-asset.html). Daar kom ik sinds kort niet meer verder dan het draaiende rondje. Ik werk onder MacOS Mojave, versie 10.14.5.
Op mijn iPhone werk ik wel met de Ziggo-app en daar gaat het allemaal probleemloos.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Er is inmiddels een update van macOS naar 10.14.6. Ik zou de update installeren. Waarschijnlijk werkt het dan weer.

Ik zou ook even controleren of de nieuwste versie van Chrome (76.0.3809.100) is geïnstalleerd.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Ik zie dat je inmiddels al veel hulp hebt dus dan houd ik me even verder op de achtergrond. Succes en het is zeker aan te bevelen om je Mac even een update te geven en anders ook even een andere browser te gebruiken 🙂
LexBoe
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Aan allen, dank voor alle reacties. Ik heb de meest recente versie van Firefox (68.0.2) geïnstalleerd en alles draait nu weer als een zonnetje.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
LexBoe Als je toch bezig bent dan zou ik meteen de update van macOS (10.14.6) installeren. Er zitten behoorlijk wat kleine verbeteringen in.
LexBoe
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ja, dat zou ik wel willen, maar we zeilen hier rond in de buurt van Gibraltar. De verbindingen zijn hier niet al te best, dus ik wacht even met die update van MacOS tot we weer in NL zijn in oktober.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ok, duidelijk!

Goede reis en behouden thuiskomst.
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hoi LexBoe , welkom hier op de Community!

Het is natuurlijk ontzettend balen wanneer je ineens niet meer op je Mac kunt genieten van Ziggo GO. Daar zit je dan in Spanje, zonder dat je op het grotere scherm van je Mac kunt kijken. Gelukkig word je hier warm onthaald door iedereen en denken ze direct met je mee naar de mogelijkheden! Dat heeft erin geresulteerd dat je weer lekker kunt genieten van Ziggo GO via www.ziggogo.tv :smile:

Dank aan iMark , Dave- , EnergieBoy en Evert voor de goede informatie en zorgen.

Ik wens je weer veel kijkplezier en fijn verblijf in Spanje!
LexBoe
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Zo is het maar net! Bedankt allemaal

Uitgelicht topic