PocoLoco

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo stream geen videos op Chromebook?

Ik kan de app installeren, dus hij is door Ziggo bedoeld om op een Chromebook te gebruiken. Start netjes op, kan netjes video kiezen maar dan speelt hij nooit af.

Wordt dit nog eens gefixed?
Zo niet, waarom niet? Hier betaal ik toch voor!

Note: ook vanuit de browser werkt de videostream niet! Netflix werkt op dezelfde chromebook wel vanuit de browser en de Netflix app.

Er zit ergens een technische fout aan de Ziggo kant.

Ik hoop dat Ziggo niet zich net zoals anders van de domme houdt deze keer.
20 Reacties 20
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4146Likes
PocoLoco De ziggo go app wordt niet ondersteunt op een chrome book. tip:https://www.ziggogo.tv/nl.html

Verder kan je inderdaad in de store div apps downloaden, echter de store houd geen rekening dat evt apparatuur een app ondersteunt ja of te nee helaas
Nielus87

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bekend probleem! Erg frustrerend want de chromebook is juist zo'n fantastisch ding. Helaas draait ziggo go op silverlight wat chrome niet ondersteund. Dit is tevens het geval bij film1 go dus handig om te weten mocht je dit nog overwegen te nemen. Ik geloof dat google wel bezig is om de onderhand prehistorische silverlight plug in draaiend te krijgen. Hopelijk snel!
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4146Likes
Nielus87 Nee https://www.ziggogo.tv/nl.html draait nu ook op een htlm player. Dit ook al een tijd...
Nielus87

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
robbo je hebt gelijk! Ik ondervond het probleem zelf een tijd terug maar dit is kennelijk verholpen. Helaas doet de app het dan nog niet maar ik gebruik wel meer apps niet op mijn chromebook gezien die op de webbrowser beter draaien (zoals netflix)
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4146Likes
Veel kijk plezier alsnog :relaxed:
PocoLoco
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@robbo in the chrome browser heb ik hetzelfde probleem als in de app. In firefox krijg ik direct de melding dat die browser niet ondersteund wordt.

Dus ze gebruiken echt geen html native standaarden om videos te streamen.
PocoLoco
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@robbo in de chrome browser doet de streaming het nu wel ineens... maar met hele slechte beeld kwaliteit, blokjes, en haperend beeld en met het geluid niet in sync met het beeld en ook dat haperend.

De gebruikelijke Ziggo kwaliteit zal ik maar zeggen. En niet bruikbaar vooralsnog.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4146Likes
*tekst verwijderd deze was niet van toepassing*
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4146Likes
PocoLoco Ok Ik ben vandaag even druk. zal wel even meedenken hoe en wat. Hopende dat ook andere even mee kunnen denken.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4146Likes
Even een aanvulling: Het hoe en waarom dat het streamen nu wel lukt? Door html .geen idee eigenlijk waarom zo slecht. Ik heb zelf geen chromebook. dus kan ook niet even testen. Ik neem aan alle internet mogelijkheden ok? oa wifi etc...
PocoLoco
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wifi werkt gewoon. Andere apparaten werken ook gewoon. Andere apps op de chromebook werken ook gewoon. Ik denk dat ZIggo gewoon dit moet testen op een chromebook zodat ze het kunnen fixen. Maar ik heb al andere meerdere meldingen van dit issue intussen gevonden... ik geloof niet dat Ziggo dit interesseert.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4146Likes
Dan ben ik ook even uitgedacht. Wellicht dat een van de moderators kan reageren als men deze topic leest.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo guys,

Een Chromebook gebruikt ook gewoon de laatste Chrome versie in de Chrome browser neem ik aan? Dus dan zou dit net zo moeten werken als elke andere pc met Chrome. Ik heb geen Chromebook, hier of thuis, dus zelf testen wordt lastig, maar welke versie van Chrome heb je daarop?

Gr,
Sjaqie

Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes
PocoLoco kijk eens op dit topic
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/acer-chromebook-ziggo-tv-via-browser-geeft-blokkerig-beeld-opgelost-33487

Misschien de oplossing ?
PocoLoco
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alles weer geupdate op mijn chromebook. Niks werkt nu meer van Ziggo. Zowel in de browser blijft het opstarten van programma's hangen als in de app. Ook mert de setting vauit de andere thread die mij werd aangeraden te lezen.
PocoLoco
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
NOS app maar eens geinstalleerd om te kijken of ik een programma terug kan kijken... GEEN probleem.

Ziggo... fix it!!!!!!!!
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Vreemd, helaas blijft het punt wel dat we Chromebook's niet ondersteunen. De ene werkt wel met de browser, de andere niet.
Ik heb hier nog wat nagevraagd en de enige andere optie was je instellingen van de Chrome browser resetten en weer proberen.
Maar een garantie kan ik dus niet geven.

Gr,
PocoLoco
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok. Duidelijk antwoord. Ziggo is het enige streaming netwerk dat hier problemen mee heeft. Helder.
Jesse1280

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Op mijn Chromebook werkt Ziggo Go ook niet meer.
Ik zie wel links in beeld de menustructuur (Home, TV, Movies & Series, Mijn Video's, Instellingen).
Als ik op een van de knoppen klik, zie ik meteen de paginatitel veranderen naar 404. Gaat hier nog een fix voor komen? Voorheen werkte het wel altijd!

Uitgelicht topic