RiveN

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo GO werkt nu ook op de Amlogic S905-processor gerelateerde Android mediaboxen

Ik probeerde zomaar eens de laatste update op een mxq 4 pro met de bewuste cpu.
Blijkt dat ziggo je als gebruiker niet in de kou laat staan
Post jullie bevindingen zodat we een beeld krijgen op welke boxjes het nog meer werkt.
De app store geeft nog wel aan dat het niet geschikt is dus je moet even de app via een andere weg downloaden.

Maar heren programmeurs ... topwerk..
Dank je wel
12 Reacties 12
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
De Ziggo App downloaden via andere omwegen zijn niet officieel en daarbij bied Ziggo geen ondersteuning.
Ziggo Go app is beschikbaar voor Mobile Device's en voor erkende media players, Smart TV's en Media Players zoals de MXQ 4 Pro worden niet meer ondersteund.
Huigie

Level 3
  • 122Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
Welke versie heb je geinstalleerd? Hoe hangt het kastje aan je TV? Heb je speciale dingen moeten doen om het werkend te krijgen? Begrijp dat je app opstart maar krijg je ook beeld?
RiveN
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@xGarfieldx-Dave

Onder het mom van de slogan van Ziggo ''Samen weten we meer. Doe je mee?"

Dat het misschien niet ondersteund word kan wezen maar de laastse nieuwste versie Ziggo GO v2.3.17.apk werkt prima.

Ik zie dat je in het testpanel zit dan verbaast me het dat je dit dan nog niet getest hebt.
De ziggo app is complexe programmatuur en er zijn de nodige ingrepen geweest om een en ander te laten werken.
Zover ik weet een aantal bugfixes en de comptabiliteit blijkt daardoor beter

@Huigie

Gebruik de welbekende zoekmachine en download de eerder genoemde app (exact na typen moet lukken)
Zet de app op een sd kaart en gebruik de app installer.. die vindt het automatisch
dan nog even er op klikken en volg de instructies op het scherm.

Niks bijzonders dus.
Veel plezier ermee :wink:
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
RiveN wrote:
@xGarfieldx-Dave

Onder het mom van de slogan van Ziggo ''Samen weten we meer. Doe je mee?"

Dat het misschien niet ondersteund word kan wezen maar de laastse nieuwste versie Ziggo GO v2.3.17.apk werkt prima.

Ik zie dat je in het testpanel zit dan verbaast me het dat je dit dan nog niet getest hebt.
De ziggo app is complexe programmatuur en er zijn de nodige ingrepen geweest om een en ander te laten werken.
Zover ik weet een aantal bugfixes en de comptabiliteit blijkt daardoor beter

@Huigie

Gebruik de welbekende zoekmachine en download de eerder genoemde app (exact na typen moet lukken)
Zet de app op een sd kaart en gebruik de app installer.. die vindt het automatisch
dan nog even er op klikken en volg de instructies op het scherm.

Niks bijzonders dus.
Veel plezier ermee :wink:


Ik heb de Horizon Go app getest met meer mensen en die is later omgezet naar Ziggo Go, wij hebben alleen hoofdzakelijk op app gebeuren getest en niet via de omwegen enzo, tuurlijk altijd handig als je er zelf uit kan komen en kan stoeien met de app, en ben blij dat het gelukt is daarvoor
Chi1980

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Riven, kan je iets gedetailleerder uitleggen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?
Chi1980

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de diverse topics bekeken, maar een duidelijk antwoord nog niet gevonden. Ik heb een MXQ PRO 4K. Welke zover ik weet een S905x processor heeft.

Nu lees is dat deze wel zou moeten werken. Ik heb ziggo go gedownload, kan inloggen maar als ik tv wil kijken krijg ik de melding "helaas is het niet toegestaan om video af te spelen op een ander apparaat".

Iemand een idee?
Slamm

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Himedia H8 en heb hetzelfde probleem. Voor zover ik heb kunnen lezen in de topics lijkt het een rechtskwestie te zijn. Het beeld wordt gewoon op zwart gezet met deze melding. De app van mijn vorige tv provider (Sparql) deed het overigens gewoon prima. Daar doen ze kennelijk minder moeilijk. Ik vind het een vreemde zaak, aangezien we niks illegaals doen, dat het beeld geblokkeerd wordt.
RiveN
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Chi1980

Zoals in de eerdere post uitgelegd herhaal ik de alinea nog even met extra duidelijkheden

Gebruik de welbekende zoekmachine (Google daar zie je een vak waar je het woord "Ziggo GO v2.3.17.apk "kunt intypen) en download de eerder genoemde app (exact na typen moet lukken)
Zet de app (na dit binnengehaald te hebben versleep je het bestand naar je sd kaart)op een sd kaart en gebruik de app installer.. die vindt het automatisch
(appinstaller is een groot rood of blauw icoon met deze naam in je android box.. als je daar op klikt komt er een zwart scherm die je 2 opties geeft
optie 1 scan intern geheugen en optie 2 scan sd kaart .. kies de sd kaart en dubbel klik op het Ziggo GO v2.3.17.apk klik dan op instaleren ....wacht tot dit gereed is dan nog even er op klikken en volg de instructies op het scherm.


Inmiddels is er weer een update geweest dus herhaal de zoekopdracht naar dit item Ziggo GO v2.3.18.apk
Ziggo GO v2.3.17.apk is nergens meer te vinden .
Ziggo GO v2.3.18.apk werkt ook maar is een stuk stroperiger in gebruik
Chi1980

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
RiveN

Ik heb precies gedaan wat je omschrijft, maar krijg continue de melding: dat het helaas niet toegestaan is om te streamen naar het apparaat.

Installatie en inloggen gaat prima, maar kan helaas geen tv kijken. Heb jij verder een idee hoe dit opgelost kan worden?
RiveN
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Welke box gebruik je?

Het helpt natuurlijk wel als je zegt met wat voor hardware je werkt en welke android versie en welke cpu je gebruikt.
Waar ik het op getest heb is een MXQ Pro Android TV Box met de welbekende s905 cpu
en op de s905 cpu werkte het voorheen domweg niet ..( de player startte niet op en verder geen error oid)

Waar jij het over hebt is een ander probleem en kan je je verder ook niet mee helpen
De ziggo app ziet jouw kastje waarschijnlijk als een tablet en op mijn tablet krijg ik ook de melding dat ik het niet mag streamen .. dus ik ben bang dat je pech hebt
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi Chi1980 Zo te zien ben je al in contact met andere gebruikers van de MXQ PRO 4k. Logisch dat je hier meer graag duidelijkheid over wilt hebben. Ik heb de reacties vanuit je andere topic hier geplaatst, zodat je het hier verder over kan hebben. Voor de overzichtelijkheid sluit ik je andere topic.
RiveN
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Marrianne Ziggo

Dank je voor het samen voegen van de andere topics.

Voor de andere lezers:

Dat het een rechten kwestie is kan ik me goed voorstellen.
Maar dat de ge-update ziggo app meer comptabiliteit bied is al heel wat.
Wellicht dat het met een volgende update nog voor meer apparaten gaat werken.
Na wat zoeken op het forum lees ik hier en daar wel meer positieve berichtendat het voor meer mensen blijkt te werken.

Er zijn zat aanbieders van de bewuste hardware die een lijst bijhouden van welke hardware er met de ziggo app werken.
en met een slordige 4 tientjes verder ben je van het probleem verlost.

Alleen met het verschil dat de Ziggo app ineens werkte met de cpu zoals dat het topic aangeeft is dat iets wat toch even wilde melden.

Verder heb ik niks bijzonders gedaan om het te laten werken

Uitgelicht topic