Beantwoord

Ziggo GO werkt niet op android 4.x

Reputatie 1
Het lukt mij niet om op en tablet met android 4.1.1 de ziggo go app werkende te krijgen, er komt maar geen verbinding tot stand. Waarom luktt mij dit niet want de minimale android versie met 4.0 zijn en dat heb ik dus zeker wel.
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 4 oktober 2019, 12:31

Ps De Ziggo-go app is dan vast gelopen. Wil niet meer afsluiten.
(Gaat dan via Taakbeheer gedwongen stoppen.)

Ah, hij crasht dus wel degelijk. 😅

De oplossing wordt in een toekomstige update van de app uitgerold, helaas kan ik dit niet hier terugkoppelen omdat ik geen melding krijg wanneer deze wordt uitgerold. Houd de update notes in de PlayStore in de gaten.
Bekijk origineel

103 Reacties

Reputatie 3
@Forza67
“Ik vraag me ondertussen af wat de reden is dat men hier in probeert een ieder naar modem-router instellingen te laten kijken?”

Goedbedoelde non-informatie noem ik dit soort zaken.
Wie er in trapt krijgt misschien nog wel meer problemen dan die al had.

Ik noem het ‘goedbedoeld’ omdat het op zichzelf wel te waarderen is als medewerkers van Ziggo hier hun steentje proberen bij te dragen. Helaas helpt het vaak niet. Net zo min als het helpt om met dit soort problemen naar de helpdesk te bellen. De ‘goedbedoelde’ bagger die daar soms vandaan komt …

Het probleem is inmiddels al lang glashelder: Sinds de laatste update van Ziggo Go (versie 2.3.34 Prod) werkt deze app niet meer op Android 4.x.x.

@Mark Ziggo heeft op 30 juli gemeld dat er een ‘ticket’ is aangemaakt, dus het probleem is ook al enige tijd bij Ziggo bekend.

Dat geeft helaas geen garantie. Ziggo is altijd zeer gesloten naar de ‘buitenwereld’ (inclusief de eigen klanten) als het gaat om het erkennen van problemen.
Ik heb overigens de indruk dat dit bij andere providers helaas niet anders is.

De ervaring leert dat Ziggo pas officieel naar buiten komt met dit probleem zodra ze ook een oplossing hebben. De dag voorafgaand aan de oplossing (of pas op de dag zelf) laten ze weten dat er een storing is. Daar wordt dan snel een oplossing voor gegeven en zie … de hele wereld kan zien dat Ziggo storingen in no-time oplost.
Dat ze in de tussentijd een heleboel klanten hebben laten ‘zwemmen’, daar heeft Ziggo geen boodschap aan.

Let wel: ik kan alle begrip tonen voor storingen van welke aard dan ook. Maar dat de problemen niet duidelijk van officiële zijde erkend worden … daar heb ik ‘schurft’ aan. (Sorry voor de uitdrukking.)

Groet en fijn weekend
Reputatie 7
Inmiddels heb ik nieuws. Er is een fix voor dit probleem getest op één van onze servers en de resultaten lijken goed. Ze monitoren de activiteit en als er geen ongewenste bijwerkingen zijn wordt het op alle servers uitgerold.

Nog geen witte rook dus, maar de lucifer brandt al wel.
Witte rook! Inmiddels zijn al onze servers voorzien van de patch en moet de melding "Helaas Ziggo GO doet het even niet..." in de oudere Android versies verholpen zijn.
Net de versie ervoor eraf gegooid, en de nieuwe er weer op en ja hij doet het!

Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem hoor, ik kan het goed lezen! 👍🏽
Als je via een smartphone Ziggo Go probeert te kijken, lukt het dan wel?
Reputatie 1
yep dat lukt perfect, wel nieuwere android versie
Reputatie 7
Uiteindelijk ziggo gebeld en dit probleem is inmiddels bekend er hebben er meer gebeld(hoe meer er bellen kan geen kwaad lijkt mij).Correct, naar aanleiding van alle meldingen (ook hiervandaan) is er een ticket geopend voor dit probleem. De oorzaak is nog niet duidelijk en we kunnen alle voorbeelden goed gebruiken om dit sneller op te lossen.

Graag ontvang ik de volgende informatie:

Apparaat: (merk & type)
OS + versie:
Ziggo GO versie:
Speelt de melding zowel via wifi als via 3G/4G?: (ja/nee)
Reputatie 1
Hier ook hetzelfde probleem met de Ziggo Go app;
Plots na de update van vandaag blijft deze aangeven dat er "Geen verbinding" is, op mijn Acer tablet - met Android OS 4.4.4. Voor deze update werkte alles bij mij prima.

Echter heb ik gewoon verbinding met mijn eigen wifi (niet met wifi-spot dus) en alles behalve deze ap werkt gewoon. Ook net via Chrome ingelogd via https://www.ziggogo.tv/nl/ en alles werkt op mijn tablet, kan na inloggen gewoon tv kijken.

Dus waarom Ziggo Go plots niet werkt, graag svp fixen.
Zie details foutmelding het plaatje hier.

Betreft: Acer B1-750, Android 4.4.4.
Reputatie 1
@Mark Ziggo
@remcohuismann

Ik vraag me ondertussen af wat de reden is dat men hier in probeert een ieder naar modem-router instellingen te laten kijken? En als dan nog blijkt dat er een issue is, bij andere wifi punten die niet van jou zijn, kan je die instellingen toch ook niet nagaan?

Bij mijn tablet is het probleem dan ook begonnen sinds deze update onlangs van de Ziggo Go app: 2.3.34 Prod

Ik heb een Samsung S8 telefoon, met Android 8 en inderdaad daar werkt deze via dezelfde wifi prima.

Volgens mij zit het in de wijzigingen die zijn doorgevoerd in de huidige Ziggo Go app versie met problemen van Android 4.xxx en niets anders. Nu wordt er wel veel energie ergens ingestoken wat niets oplevert.

Apparaat: Acer B1-750
OS + versie: Android 4.4.4
Ziggo GO versie: 2.3.34 Prod
Speelt de melding zowel via wifi als via 3G/4G?:
alleen Wifi, ik heb geen 3G/4G module op tablet.

Geprobeerd:
app verwijderen/opnieuw installeren geeft geen resultaat.
in tablet Chrome ingelogd via https://www.ziggogo.tv/nl/ en alles werkt op mijn tablet, kan na inloggen gewoon tv kijken. bewijst volgens mij dat er niets met mijn wifi of tablet is.
Reputatie 4
Badge +8
En werkt de tip van Forza76 voor de rest wel? dus inloggen via ziggogo.tv op je telefoon/tablet? Dan is er in ieder geval een alternatief en is het weekend van @Quiet_Wildcard minder verpest.
Ik heb een paar oudere versies geprobeerd willekeurig, maar ok deze werken niet. Kun je aangeven welke jij hebt geïnstalleerd?

versie 2.3.44
Reputatie 3
@Mark Ziggo

Ik kan dit bevestigen. Bij mij werkt het weer goed.
Apparaat: Samsung tablet SM-T520
Ziggo Go : 2.3.34 Prod

Groet,
Reputatie 7
Ik heb een storingsticket gevonden wat hierop lijkt, maar niet 100% overeenkomt. Er loopt namelijk een ticket over Ziggo GO die crasht op verschillende android tablets sinds de laatste update (2.3.44), terwijl de vorige versie wel werkte. Nu crasht de app bij jullie niet, maar omdat het zo specifiek op android tablets is gericht en sinds de laatste update optreedt vermoed ik dat jullie meldingen hier wel onder vallen.

Jullie voorbeelden zijn hierbij aangemeld, hopelijk kan er snel een oplossing gevonden worden door onze app ontwikkelaars.
Reputatie 3
Beste @AppieSan
Geen idee op basis waarvan je aanneemt dat ik een 'Next abbo' heb.
Het is niet zo. Sterker nog ... ik weet niet eens wat dat is 😂.

Zoals gezegd, ik ben geen intensieve gebruiker en bij mij lijkt alles te functioneren zoals het bedoeld is.
Ik vind het bizar om te constateren dat er met al dat digitale spul aan de lopende band zoveel problemen zijn. Kennelijk mag je er als klant in deze branche niet vanuit gaan dat wat je aanschaft ook echt werkt. Het schier ontelbaar aantal berichten dat in deze community gepost wordt ... daar moet toch een hele wereld aan diepe ellende en frustratie achter schuil gaan lijkt mij.
Bij andere providers is dat overigens niet anders hoor, Ziggo is geen uitzondering.

Sorry voor deze uitweiding die feitelijk niet van specifiek belang is voor dit onderwerp.
Hallo,

Ik heb ook een Galaxy Tab 3 en hier werkt de Ziggo-Go app ook plotseling niet meer.
Geeft aan dat er geen verbinding met Ziggo gemaakt kan worden. Maar de Wifi werkt perfect.
Heb de App al opnieuw geïnstalleerd en Cache etc. geleegd, maar helpt niks.
Voordat ik app opnieuw heb geinstalleed gaf hij aan: programma word gestart, en verder gebeurde er niks.
Oke bedankt @Mark Ziggo. Wachten het af.

Reputatie 7

Ah, hij crasht dus wel degelijk. 😅

De oplossing wordt in een toekomstige update van de app uitgerold, helaas kan ik dit niet hier terugkoppelen omdat ik geen melding krijg wanneer deze wordt uitgerold. Houd de update notes in de PlayStore in de gaten.
Reputatie 7
Okay, hier kan ik nog geen algemeen probleem uithalen. Jullie ervaren allemaal een ander probleem of geen problemen met vrijwel dezelfde apparatuur...

Wilco heeft een Galaxy Tab 3, daar werkt de app alleen kan hij niets afspelen (geen Next abonnement)
Appie heeft een Galaxy Tab Pro (SM-T520), die kan niet inloggen omdat de app geen verbinding kan maken (wel een Next abonnement)
En onze ridder (Ni!) heeft ook een Galaxy Tab Pro (SM-T520) en hij ervaart geen enkel probleem (geen Next abonnement* dat is dus een abonnement mét of zonder een Mediabox Next)

Schiet mij maar lek. 😥

@Wilco_Boer - wat jij ervaart komt me niet direct bekend voor. Ik stuur je een privébericht om wat te testen.
@AppieSan - kun jij eens je Mijn Ziggo Wachtwoord wijzigen? Misschien zorgt dat ervoor dat Ziggo GO ook weer kan inloggen. Zie ook je privéberichten.
Reputatie 3
Badge
Hoi @Sjaakie68, klinkt als hetzelfde probleem als dat ik nu heb. Ook van alles geprobeerd,
Onder andere wachtwoord aangepast, maar dat helpt niet, sterker nog mijn telefoon waar de app wel werkt vraagt tot nu toe nog steeds niet om een nieuw wachtwoord.....
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Edwin,

Wat gaat er precies mis? Krijg je een foutmelding?
Wat in ieder geval vaak helpt is de app verwijderen en opnieuw installeren :)
Heb je dat al geprobeerd?

Groet,
Evert
Ik heb een Samsung Tablet SM T560, android versie 4.4.4 en ook daarop krijg ik geen verbinding via de Ziggo Go. Alle "oplossingen" zoals vermeld al geprobeerd. Wifi werkt prima, internet gaat snel. Maar helaas geen TV kijken via de app. Wanneer komt de oplossing, want een duidelijke heb ik hier nog niet gevonden? Alleen het bericht dat er een nieuwe versie aan komt. Maar wanneer dan? Ik hoop van snel aangezien er velen zijn met dit probleem.
Reputatie 1
Ik heb de app al diverse keren verwijderd, h3eb er zelf contact over gehad met e3en ziggo medewerker, die vertelde mij nleuk dat mijn tabl;et verouderd is en ik maar een nieuwe moest kopen 😉 Als ziggo aangeeft dat het op android 4 moet werken dan veracht ik ook dat het gaat werken, ik krijg steeds een melding dat er geen verbinding met aziggo go gemaakt kan worden, ww en username zijn 100% goed ingevuld
Reputatie 1
sorry voor de typefouten, ik ben slechtziend en typ weleens naast de juiste letter 😉
@Mark Ziggo zou je mij ook op de hoogte kunnen houden. Ik heb hetzelfde probleem.
Tab 3 P5210 met 4.4.2
Ook app start wel op, matrix ververst wel maar als ik een programma kies dan "wordt gestart" en verder niets meer.
Reputatie 1
oja en heb op de tablet uiteraard het certificaat geïnstalleerd
Reputatie 1
en netjes aangegeven dat ik ziggo certificaat gebruik

Reageer