Edwin62

Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo GO werkt niet op android 4.x

Het lukt mij niet om op en tablet met android 4.1.1 de ziggo go app werkende te krijgen, er komt maar geen verbinding tot stand. Waarom luktt mij dit niet want de minimale android versie met 4.0 zijn en dat heb ik dus zeker wel.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/stilstaand-beeld-geluid-loopt-wel-door-op-samsung-sm-t560-391...

  

Mark Ziggo wrote:

Helaas, het lijkt erop dat de tijd ons heeft ingehaald. De nieuwste versie van Ziggo GO vereist android 5.1 of hoger. Android 4 apparaten worden niet langer ondersteund.

 

Bekijk in context

127 Reacties 127
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Edwin,

Wat gaat er precies mis? Krijg je een foutmelding?
Wat in ieder geval vaak helpt is de app verwijderen en opnieuw installeren 🙂
Heb je dat al geprobeerd?

Groet,
Evert
Edwin62
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb de app al diverse keren verwijderd, h3eb er zelf contact over gehad met e3en ziggo medewerker, die vertelde mij nleuk dat mijn tabl;et verouderd is en ik maar een nieuwe moest kopen 😉 Als ziggo aangeeft dat het op android 4 moet werken dan veracht ik ook dat het gaat werken, ik krijg steeds een melding dat er geen verbinding met aziggo go gemaakt kan worden, ww en username zijn 100% goed ingevuld
Edwin62
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
sorry voor de typefouten, ik ben slechtziend en typ weleens naast de juiste letter 😉
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Geen probleem hoor, ik kan het goed lezen! :thumbsup_tone3:
Als je via een smartphone Ziggo Go probeert te kijken, lukt het dan wel?
Edwin62
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
yep dat lukt perfect, wel nieuwere android versie
Edwin62
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
oja en heb op de tablet uiteraard het certificaat geïnstalleerd
Edwin62
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
en netjes aangegeven dat ik ziggo certificaat gebruik
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Die certificaten heb je alleen nodig wanneer je met de WifiSpots verbinden wilt maken.
Kijk je Ziggo Go op de tablet via de WifiSpots of gewoon je eigen wifi netwerk?

Wanneer je op de tablet verbonden bent met een wifi netwerk dat Ziggo heet, zit je op de WifiSpots en dan gaat Ziggo Go niet werken, omdat de snelheid van de WifiSpots te laag is.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Evert96 wrote:
Die certificaten heb je alleen nodig wanneer je met de WifiSpots verbinden wilt maken.
Kijk je Ziggo Go op de tablet via de WifiSpots of gewoon je eigen wifi netwerk?

Wanneer je op de tablet verbonden bent met een wifi netwerk dat Ziggo heet, zit je op de WifiSpots en dan gaat Ziggo Go niet werken, omdat de snelheid van de WifiSpots te laag is.

Hallo Evert96,
Ziggo Go werkt prima met Ziggo wifispots.
Net nog geprobeerd met NPO1
Edwin62
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
sorry, ik haal idd 2 dingen door elkaar, ik heb het dus over de ziggo app op de tablet
Edwin62
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
ik wil dus kijken via mijn eigen wifi
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
N.N. Hoe kan dat nou? Een poosje geleden heb je het nog getest en toen zei je dat het met veel horten en stoten ging. Dat is ook logisch omdat de maximale snelheid bij de WifiSpots 3Mbit/s is en voor HD streaming is dat wat weinig.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Als je met die tablet (welke tablet is het eigenlijk precies) bij iemand anders bent en daar via de wifi verbindt, kun je dan Ziggo Go wel gebruiken?
Edwin62
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
dat ka ik eens gaan proberen ofhet ergens anders wel werkt, je hoort van me
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Top! Ik ben benieuwd! 🙂 :thumbsup_tone3:
Peter Goderie

Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hier hetzelfde probleem...
Cherry tablet, Android 4.1.1
Ziggo Go app weigert te installeren (lijkt te installeren, downloading..., Installing... maar is vervolgens NIET geinstalleerd, zonder foutmelding.)

Via ziggogo.tv "Het afspelen via deze browser wordt niet ondersteund" (Laatste versie Chrome, Andere browsers onder android 4.1.1 doen het ook niet. Chrome onder android 8 doet het wel! )
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Vreemd probleem, maar dit zou inderdaad gewoon moeten kunnen volgens onze systeemeisen. Zouden jullie (Edwin62 Peter Goderie) het volgende nog kunnen proberen?

- Verwijder (deïnstalleer) Ziggo GO
- Ga naar Instellingen
- Apps (lijst met applicaties)
- Google Play Store
- Opslagruimte
- Gegevens wissen
- Installeer Ziggo GO opnieuw

Mocht dit niet werken wil ik graag de volgende informatie zodat ik dit door kan geven aan de ontwikkelaars van Ziggo GO:

Apparaat: (merk & type)
OS: Android 4.1.1 (of anders?)
Peter Goderie

Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mark Ziggo:
Playstore gegevens wissen help niet, maar ik ben er wel achter... de ZiggoGo apk is ruim 71MB, maar de Ziggo Go app heeft ruim 270MB nodig om te installeren !! Dus er moet zo'n 350MB vrije ruimte zijn om de Ziggo Go app te kunnen installeren !

Na zo ongeveer alle niet standaard apps van de tablet verwijderd te hebben lukte het uiteindelijk om 'm te installeren. Helaas werkt het voor geen meter.. Vreselijk traag... om de haverklap de melding "Ziggo Go reageert niet"... Haperende video of alleen geluid.... Melding "onstabiel internet".

Echter met de android mediaplayer kan ik zonder probleem HD Video streamen vanaf m'n eigen mediaserver, dus wifi en video processing is op zich is geen probleem.
Blijkbaar is de ziggo app zelf te traag en vreselijk hongerig qua resources. (270MB is bijna net zoveel als heel android 4.1 ! )

Dus ziggo kan wel zeggen dat 't werkt onder android 4.1, maar ze vergeten blijkbaar dat apparaten de op android 4.1 zijn blijven steken waarschijnlijk onvoldoende snelheid en resources hebben om de (grote, logge) ziggo go app te kunnen gebruiken !
Hoekbia

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier zelfde probleem.

Samsung tablet met android 4.2.2
Ziggo Go app en paar keer herinstalleerd. Ook nadat ik bovenstaande tip van het verwijderen van de Playstore gegevens heb gedaan.

6 gb vrije ruimte op de tablet, hij installeert compleet. Maar daarna elke keer melding tijdens inloggen: App doet het niet omdat hij geen verbinding kan maken.

Zowel niet via wifi thuis van Ziggo als via de hotspot van mij telefoon over 4g.

Het lijkt dus dat de lagere android versies het niet meer gaan doen.
Beetje jammer!

Uitgelicht topic