Beantwoord

Ziggo GO werkt niet op android 4.x

• 15 juli 2018
  • 127 reacties
  • 24659 keer bekeken

Toon eerste bericht

127 Reacties

Apparaat: Minix neo x8
OS + versie: 4.4.2
Ziggo GO versie: Versie 2.3.44 Prod
Probleem: De app logt niet aan. Melding "de app kan geen verbinding met ons maken". Als het via niet inloggen probeert, kun je daarna wel inloggen maar blijft hij oneindig wachten bij het afspelen. Ook eerdere versies geprobeerd waar het soepel draaide. Werken ook niet. Dit is dus zeer zeker een server side probleem...

Ook ik heb al geruime tijd last van een niet goed werkende app en zo te zien ben ik niet de enige wanneer denkt Ziggo dit op te kunnen lossen of met een compensatie te komen

Apparaat: Samsung Galaxy Tab 3
OS + versie: Android 4.4.2
Ziggo GO versie: Versie 2.3.44 Prod
Mediabox Next?: Nee
Probleem: App start wel op, maar kan niets afspelen. "Wordt gestart" blijft in beeld staan

Hallo Mark.
Bedankt voor de vlotte reactie.
Dan wachten we gewoon even af wat eruit komt.
Maar heb je dan wellicht een idee met welke browser ik/wij op www.ziggogo.tv kan kijken op de tablet?
Met zowel google chrome als firefox werkt dit niet,deze worden niet ondersteunt.

Bij mij lukt dat wel op Chrome, idd geen Ziggo Go-app 😟

Gr. Mart

Minix X8H pus kitkat 4.4.2

mediabox next

De ziggo app werkt niet meer! Na invullen inloggegevens Melding:Service niet beschikbaar. Helaas Ziggo GO doet het beperkt of even niet omdat de app geen verbinding met ons kan maken. Deze werkte voorheen flawless! met goed beeld. Minix geuptdate naar lollipop 5.1.1 app werkt nu wel maar beeld vd tv zenders is om te huilen, vertraging in beeld rafelig en onscherp. Vraag; de app ondersteunt Android 4.3+ waarom niet op deze mediabox met besturing 4.4.2 die voorheen een prachtig beeld gaf en die ik moest upgraden naar lollipop 5.1.1 om uberhaupt te kunnen kijken? @Liberty Global Please sort this out! Netflix Youtube apps works flawless with this device, your app should do the same don't make it less performe then before!

samsung galaxy tab3

android 4.4.2 Kernel 3.4.34-559218

Zelfde probleem. Programma wordt gestart melding, maar er komt geen beeld.

ziggo go v2.3.44 prod.

geen mediabox next

Apparaat: HP slate 21

Android 4.4.2

Ziggo go versie: 

Heb je een mediabox next?: ja/

Probleemomschrijving:

Geen ziggo go meer!

Reputatie 7

Probleemomschrijving:

Geen ziggo go meer!

Hi @Resel, die omschrijving is erg onduidelijk. Welke melding zie je precies en wanneer?

Probleemomschrijving:

Geen ziggo go meer!

Hi@Resel, die omschrijving is erg onduidelijk. Welke melding zie je precies en wanneer?

Apparaat: (merk en type) HP slate 21

Os + versie: (bijv: android 4.4.2) 

Ziggo go versie: 

Heb je een mediabox next?: ja 

Probleemomschrijving: kan geen verbinding maken bla bla bla ,als je internet verbinding goed is ligt het aan ons! Heeft feilloos gewerkt! Wanneer wordt het opgelost?

Reputatie 7

Apparaat: (merk en type) HP slate 21

Os + versie: (bijv: android 4.4.2) 

Ziggo go versie: 

Probleemomschrijving: kan geen verbinding maken bla bla bla ,als je internet verbinding goed is ligt het aan ons! Heeft feilloos gewerkt! Wanneer wordt het opgelost?

Thx! Helaas is het nog niet bekend wanneer de bewuste update gaat plaatsvinden, maar er wordt aan gewerkt.

Reputatie 2
Badge

Zelde probleem sinds medio oktober op de ‘kodibox’ van mijn zoon in Belgie (Brussel).

Tot ergens in oktober probleemloos en ineend een paar weken geleden niet meer. Kodi box thuis (Heerlen) aangesloten. Zelfde resultaat. Kan Geen Verbinding met de Server maken.

Op naar een test. Google Chrome, de web app. inloggen lukt probleemloos, maar Chrome speelt niets af. Zal aan Flash player liggen, denk ik.

In Brussel zit mijn zoon bij voo.be als provider.

Ik snap het dus niet!

Hoop toch dat er snel een keer een oplossing komt. Zit nu al maanden zonder Ziggo-go op mijn tablet. Ook het inloggen op ziggo-go op de PC en laptop wil niet meer. Zegt dat email adres of wachtwoord niet goed is terwijl ik wel gewoon op Mijn Ziggo kan inloggen met zelfde email adres en wachtwoord. 

Dat word aan gewerkt is makkelijk zeggen steeds. Stuur maar een tablet waarop het wel werkt in bruikleen. Of de mediamarkt overstap naar alles in 1 bon van 200€. Ben al jaren op alles in 1 en zie nooit een bon. Is het probleem van de tablet voor mij morgen opgelost. [Ben door ziekte even aangewezen op de tablet en word zo langzamerhand erg vervelend dat ook dit niet meer kan.]

Reputatie 2
Badge

Het meest opvallend is dat het thuis, in NL gewoon werkt.

in Brussel dus niet. Niet op de ‘Kodi box’ met android, maar ook niet in de gewone internet browser!

De ontwikkelaar moet haast wel iets aangpast hebben in de laatste update t.o.v. De versie daarvoor.

En ontwikkelaar hoort bij te houden wat hij gewijzigd heeft en hoort de ongewijzigde versie ten alle tijde ter beschikking te hebbeb, juist om dit soort zaken te kunnen traceren en aan te passen.

Ziggo zelf beweert dat ze de voorgaande versie niet meer hebben. Dat vind ik heel raar!

Reputatie 4
Badge +2

Na de update van september (v2.3.44 prod.) werkte de Ziggo Go app op mijn Lenovo Yoga Tab (Android 6.1) niet meer. Na veel zoeken en proberen uiteindelijk de oudere versie (v2.3.43 prod) van de Ziggo Go app gevonden die WEL werkt.

Jammer dat Ziggo de oude versies niet als download aanbiedt en je nu naar obscure sites moet om de oude versies te vinden. Dat geeft meteen een beveiligingsrisico.

Hoop toch dat er snel een keer een oplossing komt. Zit nu al maanden zonder Ziggo-go op mijn tablet. Ook het inloggen op ziggo-go op de PC en laptop wil niet meer. Zegt dat email adres of wachtwoord niet goed is terwijl ik wel gewoon op Mijn Ziggo kan inloggen met zelfde email adres en wachtwoord. 

Dat word aan gewerkt is makkelijk zeggen steeds. Stuur maar een tablet waarop het wel werkt in bruikleen. Of de mediamarkt overstap naar alles in 1 bon van 200€. Ben al jaren op alles in 1 en zie nooit een bon. Is het probleem van de tablet voor mij morgen opgelost. [Ben door ziekte even aangewezen op de tablet en word zo langzamerhand erg vervelend dat ook dit niet meer kan.]

Ik had dezelfde problemen toen er voor het inloggen van gebruikersnaam naar e-mailadres werd geswitched. Heb in Mijn Ziggo het wachtwoord veranderd (eerst naar wat anders, toen weer naar het oude) en daarna werkte het weer op al mijn apparaten.

Je kunt volgens mij wel van een € 39,99 voor 3 maanden actie gebruik maken wanneer je je abonnement met 1 jaar verlengt. Dat moet je telefonisch doen (afdeling opzeggingen) en mededelen dat je overweegt over te stappen naar een andere provider.
Het is jammer dat trouwe betalende klanten niet automatisch beloond worden en in feite op moeten draaien voor de acties van nieuwe klanten. https://www.totaaltv.nl/nieuws/gemor-onder-trouwe-klanten-ziggo-en-kpn-luider/

Ik vind het een pervers systeem en heb een klacht bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten neergelegd. Kost me € 50,- maar als ik in het gelijk gesteld wordt, krijg ik die terug.

Reputatie 7

Probeer eens op deze site eerdere versies van de Ziggo Go app te installeren, en dan Update uitschakelen.

Ziggo Go APK Site voor Android

Reputatie 4
Badge +2

Zoals ik al zei, had ik versie (v2.3.43 prod) al gevonden op een andere site. Deze draait probleemloos op de Lenovo Yoga tablet, ook het streamen naar en bedienen van de Next. Eerder had ik ook al Aptoide geprobeerd, zonder succes.

Het vreemde is dat op de tablet alleen de laatste Ziggo Go app (v2.3.44 prod) problemen geeft terwijl andere videostreaming toepassingen zoals Netflix, Amazon Prime, IPTV Pro, F1TV en Ziggo Sport gewoon draaien.

Maar ja, de laatste Ziggo Go versie werkt weer wel voor Samsung Galaxy 10 gebruikers, dus een Roll back is ook geen optie voor de ontwikkelaars van de Ziggo Go app.

Reputatie 3
Badge +2

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/stilstaand-beeld-geluid-loopt-wel-door-op-samsung-sm-t560-39173

Bovenstaande topic loopt dus al een tijdje op de Samsung tablet SM-T560
- Android versie 4.4.4

Bedankt voor het meedenken. 

Zal het veranderen van het wachtwoord ook proberen. Heb de horizon app ook al geprobeerd, maar daar kon ik ook niet inloggen. Dus ga ook maar op zoek naar oudere versie van de Ziggo go app.

Triest allemaal dat het zo moet en zo lang duurt voor een oplossing.

Bedankt voor het meedenken. 

Zal het veranderen van het wachtwoord ook proberen. Heb de horizon app ook al geprobeerd, maar daar kon ik ook niet inloggen. Dus ga ook maar op zoek naar oudere versie van de Ziggo go app.

Triest allemaal dat het zo moet en zo lang duurt voor een oplossing.

Update: heb het wachtwoord veranderd, en kan nu weer inloggen op pc.

Inloggen in de horizon-go app werk niet. Hier zegt hij ook dat er geen verbinding is met Ziggo.

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb net de ziggo v2.3.43 prod ( 18800) apk gedownload en geïnstalleerd op mijn Samsung tablet maar helaas zelfde klachten.

Wel geluid maar stilstand beeld, met replay tv dan weer wel beeld en geluid ????

Helaas dus deze tip werkt dus niet.

Apparaat: Samung T560

Os + versie: Android 4.4.4

Ziggo go versie: 

Probleemomschrijving: Sinds 2 weken doet ziggo go het opeens niet meer. Heb zelfs mijn tablet helemaal terug gezet naar de fabrieksinstellingen en alles opnieuw geinstalleerd. Krijg steeds de melding kan geen verbinding maken met internet. dit terwijl op mijn telefoon de app goed werkt. Klantenservice gebeld en die konden mij ook niet verder  helpen. Kreeg als antwoord misschien het apparaat wel verouderd, kan gebeuren als er steeds opnieuw word geupdate. 

Apparaat: (merk en type) Emui T1 7.0

Os + versie: (bijv: android 4.4.2) Android 4.4.2

Ziggo go versie: 2.3.44

Heb je een mediabox next?: nee 

Probleemomschrijving: Wel geluid, stilstaand beeld

Reputatie 2
Badge

Apparaat: (Huawei T1 7.0

Os + versie: android 4.4.2

Ziggo go versie: 

Probleemomschrijving: zie bovenstaande meldingen

Hallo @Mark Ziggo ,

Is er al eens een keer wat nieuws over het probleem met de ziggo-go app?

Of is het nog steeds: we zijn er druk mee bezig.

We zijn intussen ongeveer een half jaar verder, en kunnen nog steeds de app niet gebruiken, en informatie komt er ook niet.

Hoe moeilijk kan het zijn om informatie te geven over hoe we bv. de vorige versie van de app kunnen installeren die wel werkte. Of doet ziggo er niks aan en laat deze groep stikken. Het zal toch bekend  zijn wat er in de update veranderd is zodat met weet waar het probleem ligt.

Ik hoop dat ziggo snel met een oplossing komt.

Met vriendelijke groet.

Reputatie 7

Is er al eens een keer wat nieuws over het probleem met de ziggo-go app?

Of is het nog steeds: we zijn er druk mee bezig.

We zijn intussen ongeveer een half jaar verder, en kunnen nog steeds de app niet gebruiken, en informatie komt er ook niet.

Hi @Sjaakie68, ik vrees dat ik nog geen witte rook zie. De gedane inspanningen om deze problemen met Android 4.x tablets te verhelpen worden misschien ingehaald door de tijd.

Vele factoren spelen een rol in de ontwikkeling van tablets, smartphones en apps. Het is niet altijd te voorkomen dat bepaalde apparaten uiteindelijk niet meer ondersteund worden. Android 4.4 is een wat oudere Android versie waarvoor de ondersteuning op termijn zal komen te vervallen.

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/stilstaand-beeld-geluid-loopt-wel-door-op-samsung-sm-t560-39173?postid=561602

Helaas, het lijkt erop dat de tijd ons heeft ingehaald. De nieuwste versie van Ziggo GO vereist android 5.1 of hoger. Android 4 apparaten worden niet langer ondersteund.

Reageer