Beantwoord

Ziggo GO werkt niet op android 4.x

Toon eerste bericht

103 Reacties

Mark,op mijn smartphone ook geen probleem
Maar op mijn Samsung Tab2 met de 4.2.2 android versie werkt het niet.
Bij chrome en firefox beide deze melding:
Niet af te spelen
Het afspelen via deze browser wordt niet ondersteund
Ga verder met de app
Hier ook ziggo GO app niet werkend te krijgen op Galaxy Tab 2 met Android 4.2.2.
Iemand een alternatief?
Site zigogo.nl blijkbaar ook uit de lucht dus in browser kijken lukt ook niet
Hier hetzelfde. Kan geen verbinding, zelfde melding in het scherm.
Samsung Galaxy Tab 3 10.1 GT-P5210 android 4.4.2

Graag met spoed een oplossing hiervoor.
Werkt verder op alles twee telefoons (android), meerdere pc's.

Tablet kan wel gewoon naar internet.
Reputatie 1
Hier ook hetzelfde probleem met de Ziggo Go app;
Plots na de update van vandaag blijft deze aangeven dat er "Geen verbinding" is, op mijn Acer tablet - met Android OS 4.4.4. Voor deze update werkte alles bij mij prima.

Echter heb ik gewoon verbinding met mijn eigen wifi (niet met wifi-spot dus) en alles behalve deze ap werkt gewoon. Ook net via Chrome ingelogd via https://www.ziggogo.tv/nl/ en alles werkt op mijn tablet, kan na inloggen gewoon tv kijken.

Dus waarom Ziggo Go plots niet werkt, graag svp fixen.
Zie details foutmelding het plaatje hier.

Betreft: Acer B1-750, Android 4.4.4.
Reputatie 7
Badge +30
@Forza67, helpt het als je de app verwijderd en weer opnieuw installeert? Het kan zijn dat er tijdens de update even iets fout is gegaan.
Hier hetzelfde sinds gisteren, 2 aug.
Exact dezelfde melding als hierboven gepost.
Herinstallatie, alles geprobeerd.....
Helaas niets helpt,
Ziggo Go lijkt ter ziele.

MvG,
Ria
Reputatie 1
@edwin62, ja app verwijderen/opnieuw installeren werd hier al eerder gesuggereerd om te proberen.

Helaas bij mij geen oplossing. Overigens kom ik nog niet eens in het inlogschrem, ik zie na starten van Ziggo Go app - direct de geen verbinding melding....

@Mark Ziggo

Apparaat: Acer B1-750
OS + versie: Android 4.4.4
Ziggo GO versie: 2.3.34 Prod
Speelt de melding zowel via wifi als via 3G/4G?:
alleen Wifi, ik heb geen 3G/4G module op tablet.
Hoi,
Hier heb ik sinds de laatste update hetzelfde probleem op een tabblet met Android 4.4.2. (geen verbinding of scherm blijft zwart)
In de omschrijving van de app in de Play Store staat dat er minimaal Android 4.3 nodig is, dus dit zou voldoende moeten zijn.
Ook is de tijd goed ingesteld.
Internet werkt verder ook goed.
De laatste versie van de App is geïnstalleerd, verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Wellicht dat iemand van Ziggo het volgende kan nagaan:
Is er in de laatste update iets met de minimale TLS versie veranderd (TLS 1.0 uitgeschakeld?)
Zijn er oude ciphersuites uitgeschakeld?
Is er een nieuw certificaat gebruikt dat niet vertrouwd of niet compatible is met Android 4.4.2?

Gr. Sijb
Reputatie 3
sk010: "In de omschrijving van de app in de Play Store staat dat er minimaal Android 4.3 nodig is, ..."

Dat staat er inderdaad!

Maar op de website van Ziggo zelf staat: Android 4.0 !!!
Quote (voor dat ze het weghalen):
2. Tablet of smartphone
Om optimaal te genieten van Ziggo GO, moet je internetverbinding hebben en je tablet of smartphone minimaal Apple iOS 7.0 of Android 4.0 bevatten.

Link naar de pagina: https://www.ziggo.nl/televisie/online-tv-kijken/

Goed bezig Ziggo, héél goed bezig 😠
Geklooi noem ik het. En maar een hoop reclame maken ... dat het altijd en overal op elk scherm werkt.
Om moedeloos van te worden.
Reputatie 4
Badge +8
Misschien een overbodige vraag, maar wellicht wel een oplossing: hebben jullie geprobeerd om je apparaat te controleren of er een mogelijkheid is voor een software update van de tablet/telefoon zelf? vaak doe je dit door Instellingen > over de telefoon/tablet > software update?
Reputatie 7
Badge +35
***Er is zojuist een update van de app beschikbaar in de stores, misschien lost dit het probleem op.*
Het lukt mij niet om op en tablet met android 4.1.1 de ziggo go app werkende te krijgen, er komt maar geen verbinding tot stand. Waarom luktt mij dit niet want de minimale android versie met 4.0 zijn en dat heb ik dus zeker wel.

Beste Edwin62 ik ben zelf ziggo monteur probeer eens de codering van je modem aan te passen, Android toestellen hebben moeite met WPA-PSK, waaronder je wel internet hebt maar applicaties traag of niet werken, zet deze codering op WPA-psk/WPA2-psk.

Hieronder vind je een link met stappen : https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wachtwoord-wijzigen/#Technicolor Selecteer uw modem en volg de stappen
Reputatie 1
@Mark Ziggo
@remcohuismann

Ik vraag me ondertussen af wat de reden is dat men hier in probeert een ieder naar modem-router instellingen te laten kijken? En als dan nog blijkt dat er een issue is, bij andere wifi punten die niet van jou zijn, kan je die instellingen toch ook niet nagaan?

Bij mijn tablet is het probleem dan ook begonnen sinds deze update onlangs van de Ziggo Go app: 2.3.34 Prod

Ik heb een Samsung S8 telefoon, met Android 8 en inderdaad daar werkt deze via dezelfde wifi prima.

Volgens mij zit het in de wijzigingen die zijn doorgevoerd in de huidige Ziggo Go app versie met problemen van Android 4.xxx en niets anders. Nu wordt er wel veel energie ergens ingestoken wat niets oplevert.

Apparaat: Acer B1-750
OS + versie: Android 4.4.4
Ziggo GO versie: 2.3.34 Prod
Speelt de melding zowel via wifi als via 3G/4G?:
alleen Wifi, ik heb geen 3G/4G module op tablet.

Geprobeerd:
app verwijderen/opnieuw installeren geeft geen resultaat.
in tablet Chrome ingelogd via https://www.ziggogo.tv/nl/ en alles werkt op mijn tablet, kan na inloggen gewoon tv kijken. bewijst volgens mij dat er niets met mijn wifi of tablet is.
Sluit mij aan in de rij van klagers over de Go app.
Werkt ook bij mij niet meer op Samsung tablet, android 4.2.2.. Krijg dezelfde melding als mede lotgenoten, geen verbinding met internet/wifi. Verschillende keren app verwijderd en geinstalleerd, helpt niet.
Werkt nog wel gewoon op smartphone en laptop.
Kan hier een oplossing voor komen?
Reputatie 3
@Forza67
“Ik vraag me ondertussen af wat de reden is dat men hier in probeert een ieder naar modem-router instellingen te laten kijken?”

Goedbedoelde non-informatie noem ik dit soort zaken.
Wie er in trapt krijgt misschien nog wel meer problemen dan die al had.

Ik noem het ‘goedbedoeld’ omdat het op zichzelf wel te waarderen is als medewerkers van Ziggo hier hun steentje proberen bij te dragen. Helaas helpt het vaak niet. Net zo min als het helpt om met dit soort problemen naar de helpdesk te bellen. De ‘goedbedoelde’ bagger die daar soms vandaan komt …

Het probleem is inmiddels al lang glashelder: Sinds de laatste update van Ziggo Go (versie 2.3.34 Prod) werkt deze app niet meer op Android 4.x.x.

@Mark Ziggo heeft op 30 juli gemeld dat er een ‘ticket’ is aangemaakt, dus het probleem is ook al enige tijd bij Ziggo bekend.

Dat geeft helaas geen garantie. Ziggo is altijd zeer gesloten naar de ‘buitenwereld’ (inclusief de eigen klanten) als het gaat om het erkennen van problemen.
Ik heb overigens de indruk dat dit bij andere providers helaas niet anders is.

De ervaring leert dat Ziggo pas officieel naar buiten komt met dit probleem zodra ze ook een oplossing hebben. De dag voorafgaand aan de oplossing (of pas op de dag zelf) laten ze weten dat er een storing is. Daar wordt dan snel een oplossing voor gegeven en zie … de hele wereld kan zien dat Ziggo storingen in no-time oplost.
Dat ze in de tussentijd een heleboel klanten hebben laten ‘zwemmen’, daar heeft Ziggo geen boodschap aan.

Let wel: ik kan alle begrip tonen voor storingen van welke aard dan ook. Maar dat de problemen niet duidelijk van officiële zijde erkend worden … daar heb ik ‘schurft’ aan. (Sorry voor de uitdrukking.)

Groet en fijn weekend
Reputatie 1
Heel leuk Ziggo.... wat hebben jullie gedaan???? Ik heb een HP Slate 21 met Android 4.4.2 en ook hier doet 2.3.34 het niet meer.... Ga ik terug naar versie 2.3.32 die tot 2 dagen geleden nog perfect werkte na een periode van erge buggie updates!!! Guess what...?????? Doet deze het ook niet meer.!!!!! zelfs na een complete fabrieksinstelling.... wat een gekloot zeg... wanneer testen jullie eens een app door en door... zit nu al 2 dagen zonder TV lekker weer.... en al meer dan 24 uur aan het klote ermee! Bedankt weer Ziggo dat jullie m'n weekend hebben verpest!
Hallo,

Sony xperia telefoon. android versie 4.4.4. Krijg precies de zelfde melding als hierboven. Twee dagen geleden werkte het prima.
ASUS MODEL K010
ANDROID 4.4.2
ZiggoGo 2.3.34
heb 2 tablets,
Op Huawei model T1 7.0 (cadeautje van Ziggo!!!) met android 4.4.2 werkt Ziggo Go niet

op Huawei Mediapad 10 LINK met android 4.1.2 werk Ziggo Go vooralsnog prima.
@Mark Ziggo
@remcohuismann

Geprobeerd:
app verwijderen/opnieuw installeren geeft geen resultaat.
in tablet Chrome ingelogd via https://www.ziggogo.tv/nl/ en alles werkt op mijn tablet, kan na inloggen gewoon tv kijken. bewijst volgens mij dat er niets met mijn wifi of tablet is.

Werkt voor mij!!!!!! Dankdankdank
Samsung galaxy tab 4
android versie 4.4.2

app verwijderd, gegevens van play store verwijderd, hielp beide niet..
Reputatie 4
Badge +8
En werkt de tip van Forza76 voor de rest wel? dus inloggen via ziggogo.tv op je telefoon/tablet? Dan is er in ieder geval een alternatief en is het weekend van @Quiet_Wildcard minder verpest.
Reputatie 1
Ik kan melden, dat ik na opstarten van de app - kan inloggen en ik kan weer tv kijken via de app. Geen idee waarom het plots werkt, ben er nu wel blij mee.
Ook bij mij werkt de Ziggo Go app niet meer sinds de lastste update van 3 augustus...
Ik krijg ook de melding dat ik geen verbinding kan maken.

Bij deze mijn gegevens in de hoop dat er snel een oplossing komt.
Ziggo Go versie: 2.3.34
Update: 3 augustus
Type apparaat: Samsung Tab 3 (GT-P5210)
Android versie: 4.4.2
Was gisteren ook zo dom om te updaten, android versie 4.4.2 huawei tablet van de actie, altijd gedaan, ben in staat om alles op te zeggen, waarom geen check vooraf voor de androidversie? Kan dit niet begrijpen..
En is er al wat bekend voor een oplossing? Voordat ik ga bellen en 15 min in de wacht sta..

Reageer