Beantwoord

Ziggo GO werkt niet op android 4.x


Badge
Het lukt mij niet om op en tablet met android 4.1.1 de ziggo go app werkende te krijgen, er komt maar geen verbinding tot stand. Waarom luktt mij dit niet want de minimale android versie met 4.0 zijn en dat heb ik dus zeker wel.
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 7 augustus 2018, 09:20

Mark Ziggo schreef:

Inmiddels heb ik nieuws. Er is een fix voor dit probleem getest op één van onze servers en de resultaten lijken goed. Ze monitoren de activiteit en als er geen ongewenste bijwerkingen zijn wordt het op alle servers uitgerold.

Nog geen witte rook dus, maar de lucifer brandt al wel.

Witte rook! Inmiddels zijn al onze servers voorzien van de patch en moet de melding "Helaas Ziggo GO doet het even niet..." in de oudere Android versies verholpen zijn.

Bekijk origineel

79 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Edwin,

Wat gaat er precies mis? Krijg je een foutmelding?
Wat in ieder geval vaak helpt is de app verwijderen en opnieuw installeren 🙂
Heb je dat al geprobeerd?

Groet,
Evert
Badge
Ik heb de app al diverse keren verwijderd, h3eb er zelf contact over gehad met e3en ziggo medewerker, die vertelde mij nleuk dat mijn tabl;et verouderd is en ik maar een nieuwe moest kopen 😉 Als ziggo aangeeft dat het op android 4 moet werken dan veracht ik ook dat het gaat werken, ik krijg steeds een melding dat er geen verbinding met aziggo go gemaakt kan worden, ww en username zijn 100% goed ingevuld
Badge
sorry voor de typefouten, ik ben slechtziend en typ weleens naast de juiste letter 😉
Reputatie 7
Badge +9
Geen probleem hoor, ik kan het goed lezen! 👍🏽
Als je via een smartphone Ziggo Go probeert te kijken, lukt het dan wel?
Badge
yep dat lukt perfect, wel nieuwere android versie
Badge
oja en heb op de tablet uiteraard het certificaat geïnstalleerd
Badge
en netjes aangegeven dat ik ziggo certificaat gebruik
Reputatie 7
Badge +9
Die certificaten heb je alleen nodig wanneer je met de WifiSpots verbinden wilt maken.
Kijk je Ziggo Go op de tablet via de WifiSpots of gewoon je eigen wifi netwerk?

Wanneer je op de tablet verbonden bent met een wifi netwerk dat Ziggo heet, zit je op de WifiSpots en dan gaat Ziggo Go niet werken, omdat de snelheid van de WifiSpots te laag is.
Reputatie 7
Badge +11
Evert96 schreef:

Die certificaten heb je alleen nodig wanneer je met de WifiSpots verbinden wilt maken.
Kijk je Ziggo Go op de tablet via de WifiSpots of gewoon je eigen wifi netwerk?

Wanneer je op de tablet verbonden bent met een wifi netwerk dat Ziggo heet, zit je op de WifiSpots en dan gaat Ziggo Go niet werken, omdat de snelheid van de WifiSpots te laag is.


Hallo @Evert96,
Ziggo Go werkt prima met Ziggo wifispots.
Net nog geprobeerd met NPO1
Badge
sorry, ik haal idd 2 dingen door elkaar, ik heb het dus over de ziggo app op de tablet
Badge
ik wil dus kijken via mijn eigen wifi
Reputatie 7
Badge +9
@N.N. Hoe kan dat nou? Een poosje geleden heb je het nog getest en toen zei je dat het met veel horten en stoten ging. Dat is ook logisch omdat de maximale snelheid bij de WifiSpots 3Mbit/s is en voor HD streaming is dat wat weinig.
Reputatie 7
Badge +9
Als je met die tablet (welke tablet is het eigenlijk precies) bij iemand anders bent en daar via de wifi verbindt, kun je dan Ziggo Go wel gebruiken?
Badge
dat ka ik eens gaan proberen ofhet ergens anders wel werkt, je hoort van me
Reputatie 7
Badge +9
Top! Ik ben benieuwd! 🙂 👍🏽
Badge +1
Hier hetzelfde probleem...
Cherry tablet, Android 4.1.1
Ziggo Go app weigert te installeren (lijkt te installeren, downloading..., Installing... maar is vervolgens NIET geinstalleerd, zonder foutmelding.)

Via ziggogo.tv "Het afspelen via deze browser wordt niet ondersteund" (Laatste versie Chrome, Andere browsers onder android 4.1.1 doen het ook niet. Chrome onder android 8 doet het wel! )
Reputatie 6
Vreemd probleem, maar dit zou inderdaad gewoon moeten kunnen volgens onze systeemeisen. Zouden jullie (@Edwin62 @Peter Goderie) het volgende nog kunnen proberen?

- Verwijder (deïnstalleer) Ziggo GO
- Ga naar Instellingen
- Apps (lijst met applicaties)
- Google Play Store
- Opslagruimte
- Gegevens wissen
- Installeer Ziggo GO opnieuw

Mocht dit niet werken wil ik graag de volgende informatie zodat ik dit door kan geven aan de ontwikkelaars van Ziggo GO:

Apparaat: (merk & type)
OS: Android 4.1.1 (of anders?)
Badge +1
@Mark Ziggo:
Playstore gegevens wissen help niet, maar ik ben er wel achter... de ZiggoGo apk is ruim 71MB, maar de Ziggo Go app heeft ruim 270MB nodig om te installeren !! Dus er moet zo'n 350MB vrije ruimte zijn om de Ziggo Go app te kunnen installeren !

Na zo ongeveer alle niet standaard apps van de tablet verwijderd te hebben lukte het uiteindelijk om 'm te installeren. Helaas werkt het voor geen meter.. Vreselijk traag... om de haverklap de melding "Ziggo Go reageert niet"... Haperende video of alleen geluid.... Melding "onstabiel internet".

Echter met de android mediaplayer kan ik zonder probleem HD Video streamen vanaf m'n eigen mediaserver, dus wifi en video processing is op zich is geen probleem.
Blijkbaar is de ziggo app zelf te traag en vreselijk hongerig qua resources. (270MB is bijna net zoveel als heel android 4.1 ! )

Dus ziggo kan wel zeggen dat 't werkt onder android 4.1, maar ze vergeten blijkbaar dat apparaten de op android 4.1 zijn blijven steken waarschijnlijk onvoldoende snelheid en resources hebben om de (grote, logge) ziggo go app te kunnen gebruiken !
Hier zelfde probleem.

Samsung tablet met android 4.2.2
Ziggo Go app en paar keer herinstalleerd. Ook nadat ik bovenstaande tip van het verwijderen van de Playstore gegevens heb gedaan.

6 gb vrije ruimte op de tablet, hij installeert compleet. Maar daarna elke keer melding tijdens inloggen: App doet het niet omdat hij geen verbinding kan maken.

Zowel niet via wifi thuis van Ziggo als via de hotspot van mij telefoon over 4g.

Het lijkt dus dat de lagere android versies het niet meer gaan doen.
Beetje jammer!
Reputatie 6
Hoekbia schreef:

Het lijkt dus dat de lagere android versies het niet meer gaan doen.

Ho ho, zo snel geven we het hier niet op hoor! 🕵🏻

We hebben helaas niets meer van @Edwin62 gehoord, ik weet niet of het hem inmiddels al gelukt is om de app werkend te krijgen?

Staat er ook een foutcode bij de melding? Daarmee kan ik meer informatie vinden over de oorzaak van de melding.
Hoi Mark, bijgaand het screenshot.
Badge
Hallo.Ook bij mij op (samsung tab 2 met android 4.2.2)niet werkend te krijgen.
Ik krijg ook hetzelfde in beeld als op bovenstaande screenshot.
Diverse browsers geprobeerd,app eraf en weer erop meerdere malen,en tablet naar fabrieksinstellingen terug gezet.
Geen oplossing.
Uiteindelijk ziggo gebeld en dit probleem is inmiddels bekend er hebben er meer gebeld(hoe meer er bellen kan geen kwaad lijkt mij).
Ik zou via de mail een bericht krijgen als de oplossing er is.
Reputatie 6
Nietgoed schreef:

Uiteindelijk ziggo gebeld en dit probleem is inmiddels bekend er hebben er meer gebeld(hoe meer er bellen kan geen kwaad lijkt mij).

Correct, naar aanleiding van alle meldingen (ook hiervandaan) is er een ticket geopend voor dit probleem. De oorzaak is nog niet duidelijk en we kunnen alle voorbeelden goed gebruiken om dit sneller op te lossen.

Graag ontvang ik de volgende informatie:

Apparaat: (merk & type)
OS + versie:
Ziggo GO versie:
Speelt de melding zowel via wifi als via 3G/4G?: (ja/nee)
Badge
Hallo Mark.
Bedankt voor de vlotte reactie.
Dan wachten we gewoon even af wat eruit komt.
Maar heb je dan wellicht een idee met welke browser ik/wij op www.ziggogo.tv kan kijken op de tablet?
Met zowel google chrome als firefox werkt dit niet,deze worden niet ondersteunt.
Reputatie 6
@Nietgoed, krijg je in de browser dezelfde foutmelding of een andere (welke dan)?

Op mijn smartphone werkt ziggogo.tv wel in Chrome, maar mijn Android versie is een stuk nieuwer. Weet niet of dat ook invloed heeft op Chrome en bijv. HTML5 ondersteuning, waarschijnlijk wel.

Reageer

    Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics