Peterbrouwee

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go via Apple TV

Ik gebruik een ipad én de ziggo go app én een appletv voor weergave op een scherm. 
na verbinding is er uitsluitend geluid. Op het tv-scherm staat dan “Helaas, Airplay is in deze weergave niet mogelijk. Wil je Airplay gebruiken? Maak verbinding via het wifinetwerk, zet de optie “sychroon” (mitotong) uit en start de Airplay vanaf de Ziggo-Go opnieuw op. 
hier kan ik helaas niets mee. Ik zou niet weten wat ik hoe en op welk toestel zou moeten doen ? Heeft iemand een aanwijzing voor mij ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @Peterbrouwee 
Airplay is zo ie zo al een probleem. Het geluid bij Ziggo GO TV app via Apple TV is niet te gebruiken met Airplay (het geluid). Dus dat is best lastig en ik verwacht dat je geluid gebruikt via speakers? 

Als je gewoon Ziggo GO app op je Apple TV installeert dan kan je gewoon TV kijken via die app, en wat je er nog meer mee kan, behalve dan Airplay (geluid). Zie dit filmpje: 



Of stream vanuit je iPhone of iPad naar je Apple TV of de Next. Maar het gebruik van de Apple TV app is al een hele vooruitgang, als ik eerlijk moet zijn. Lees ook deze topic: https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/vanaf-nu-beschikbaar-ziggo-go-beta-app-voor-apple-tv-android-...

Bekijk in context

15 Reacties 15
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @Peterbrouwee 
Airplay is zo ie zo al een probleem. Het geluid bij Ziggo GO TV app via Apple TV is niet te gebruiken met Airplay (het geluid). Dus dat is best lastig en ik verwacht dat je geluid gebruikt via speakers? 

Als je gewoon Ziggo GO app op je Apple TV installeert dan kan je gewoon TV kijken via die app, en wat je er nog meer mee kan, behalve dan Airplay (geluid). Zie dit filmpje: 



Of stream vanuit je iPhone of iPad naar je Apple TV of de Next. Maar het gebruik van de Apple TV app is al een hele vooruitgang, als ik eerlijk moet zijn. Lees ook deze topic: https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/vanaf-nu-beschikbaar-ziggo-go-beta-app-voor-apple-tv-android-...

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

Heb je de app 'Ziggo Go TV' (link: App Store ) op de Apple TV geïnstalleerd?

 

Op de iPhone/iPad installeer je de gewone 'Ziggo Go' app, mocht je op deze apparaten willen kijken. 

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

Wat @EnergieBoy zegt dus ?

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Peterbrouwee en welkom op de Community,

Zoals je ziet zijn hier genoeg experts aanwezig die je kunnen helpen bij al je vragen. Wat @EnergieBoy aangeeft klopt, sinds kort kun je de gratis Ziggo Go app ook op je Apple TV installeren. 
Dan kun je via je Apple TV gelijk online tv kijken en hoef je dus niet te streamen via Airplay. Op deze pagina lees je hierover meer. 

Laat het maar weten als je nog vragen hebt. We helpen je hier graag verder. 

jantjebee

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

super blij met met de Apple TV app voor Ziggo Go! hoera!

Werkt heel fijn. Maar ik BLIJF een error hebben tijdens het kijken.

welke error?

 

maximaal aantal schermen waarop je kunt kijken bereikt (sluit een van de schermen etc)

 

heel merkwaardig. al mijn apps (iPad/iPhone) en de mediabox staan uit.

soms blijft het geluid WEL doorspelen.

 

Ik had dit probleem al eerder met het streamen van mijn iOS devices via airplay naar de Apple TV 4e gen.

Dan was het wisselen van zender de oplossing. maar dat is nu ook niet het geval.

 

De Apple TV zit aan een ethernetdraadje. Dus het kan niet liggen aan een uitvallende en weer opbouwende wifi.

 

hoe kunnen we nou checken wat er hier mis gaat?

mlouage

Level 5
  • 51Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes
jantjebee wrote:

super blij met met de Apple TV app voor Ziggo Go! hoera!

Werkt heel fijn. Maar ik BLIJF een error hebben tijdens het kijken.

welke error?

 

maximaal aantal schermen waarop je kunt kijken bereikt (sluit een van de schermen etc)

 

heel merkwaardig. al mijn apps (iPad/iPhone) en de mediabox staan uit.

soms blijft het geluid WEL doorspelen.

 

Ik had dit probleem al eerder met het streamen van mijn iOS devices via airplay naar de Apple TV 4e gen.

Dan was het wisselen van zender de oplossing. maar dat is nu ook niet het geval.

 

De Apple TV zit aan een ethernetdraadje. Dus het kan niet liggen aan een uitvallende en weer opbouwende wifi.

 

hoe kunnen we nou checken wat er hier mis gaat?


Ja dit herken ik. Ik heb dit altijd als ik een programma uitgesteld kijk. Ik kan zo nooit het journaal volledig uitkijken. Het beeld valt weg (na +/- 20min) met de melding die je geeft maar de audio blijft wel doorlopen. Opnieuw starten van de uitzending begint weer bij het begin en niet waar het was onderbroken. Doorspoelen kan ook niet, dan geef je snel op.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Goedemorgen @jantjebee en @mlouage

Het probleem wat jullie ervaren met Ziggo Go is bij ons bekend en er wordt gewerkt aan de oplossing! Check daarvoor dit topic.

jantjebee

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ah, kijk aan. Dat is goed nieuws
nemen jullie hetzelfde ‘teveel schermen-probleem” bij de ios app in combinatie met airplay dan ook mee?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Zeker @jantjebee! Ook dit ligt onder de aandacht!

Constant67

Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb de boel op de apple4 gezet. Maar zodra ik bij instellingen bij mijn zenders zit kan ik niet meer terug naar het home scherm. .

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9653Likes

Hoi @Constant67 , dat is apart! Ik heb het hier net even getest, maar als ik op de menu-knop van de Apple TV afstandsbediening druk dan gaat die bij mij wel één scherm weer terug. Heb je er nog last van?

Constant67

Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Anne B Ziggo wrote:

Hoi @Constant67 , dat is apart! Ik heb het hier net even getest, maar als ik op de menu-knop van de Apple TV afstandsbediening druk dan gaat die bij mij wel één scherm weer terug. Heb je er nog last van?


Ik heb het opnieuw geïnstalleerd. Maar blijf het probleem houden.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Constant67,

Vreemd dat het bij jou nog voorkomt. Graag controleer ik met je welke stappen je precies volgt zodat we die bij ons ook kunnen testen.
Ik heb het als volgt getest:

  • Ga naar instellingen (tandwiel)
  • Kies Profielen
  • Kies Beheer je favoriete zenders
  • Hier heb ik zowel Kies Zenders als Wijzig de zendervolgorde getest.
  • In beide gevallen kan ik op de Menu toets van de Apple TV afstandsbediening drukken om terug te gaan naar het hoofdmenu

Dit lukt bij jou niet begrijp ik? Zou je anders eens een filmpje kunnen maken met de stappen welke jij uitvoert? 

jantjebee

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik merk met enige regelmaat dat bij het kijken van opnieuw gestarte programma’s de stream wordt onderbroken en dat ik dan weer in de livestream terecht kom… hebben meer mensen dit?

jantjebee

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Het herstarten van uitzendingen werkt ook niet altijd… helaas. Het wieltje blijft draaien maar er gebeurt niets

 

net nog getest, lijkt vooral te gebeuren bij de commerciële zenders

Uitgelicht topic