Ziggo Go verliest verbinding met server na overstap naar de Mediabox Next

• 31 juli 2019
  • 15 Reacties
  • 308x Bekeken

Sinds de next box ben ik diverse rare problemen tegengekomen met ziggo go.

31 juli: Op alle zenders van 20:15-21:30 kunnen programma's niet doorgespoeld worden ook al zijn deze opgenomen. in deze tijd periode wilde ziggo go geen of heel slecht programma's starten. dit geldt vooral voor replay en opgenomen programma's.

23 juli: Klapt rond 21:00 uur in de avond heel ziggo go uit zowel op app als de ziggogo.tv website. ziggo go en de servers communiceren niet met elkaar de volgende dag geen enkel probleem meer.

Sinds de next box worden programma's soms niet of gedeeltelijk opgenomen. Voorbeeld: Discovery Channels Expedition unknown: Megalodon om 23:30-00:30. De eerste 30 minuten zijn normaal maar daarna valt het geluid weg en na 15 minuten spoelt hij automatisch door na het volgende programma. Dit gebeurd bij replay en als je hem opgenomen hebt.

Daarnaast hebben vaak opgenomen programma's van BBC blokken of strepen in het beeld. Valt het geluid weg of stopt het beeld voor een paar seconden en vervolgd weer normaal.

15 Reacties

Hoi @Frank Ouwerkerk, goedemiddag!

Wat frapant zeg! Vooral dat je juist deze problemen met Ziggo Go ervaart nadat je bent overgestapt naar de Mediabox Next. Waar ik stiekem nog wel benieuwd naar ben is of je de Ziggo Go App al even opnieuw hebt geïnstalleerd. Zo niet, dan raad ik je aan om dat allereerst te doen. Dan weten we zeker dat dit up to date is. Check daarnaast ook of de software van je device up to date is.

Blijven de problemen dan aanhouden? Dan is het noodzakelijk om zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Ik ben dan o.a. benieuwd of je deze problemen ervaart op verschillende devices en of dit zowel via de Ziggo Go App als via ziggogo.tv speelt.

Wat betreft de beeldkwaliteit van het bekijken van de opnames via Ziggo Go. De beeldkwaliteit is afhankelijk van de internetverbinding waarop je bent aangesloten om tv te kijken. Kijk je tv met 3G, 4G of wifi via een andere provider, dan kan het beeld slechter zijn dan je gewend bent. Je verbinding valt soms ook weg op het moment dat je van één type verbinding (bijvoorbeeld wifi) naar een andere gaat (bijvoorbeeld 3G of 4G). Voor dit probleem wil ik je aanraden om te kijken of je hierin ook onderscheid merkt qua type internetverbinding.

Al jouw uitkomsten zien wij met smart tegemoet! Hoe meer informatie we ontvangen, hoe concreter we het probleem kunnen maken. 😊
Hallo Cecilia.
Het probleem doet zich vooral voor op de pc. Heb het ook geprobeerd op mijn smartphone en daar krijg ik hetzelfde resultaat. Persoonlijk kijk ik altijd op de pc via ziggogo.tv op Chrome, maar voor dit probleem heb ik ook de windows 10 ziggo app getest met hetzelfde resultaat als mobiel. Als ik tv kijk met pc is dit via vaste verbinding. Kijk ik op mobiel is het vooral wifi en heel soms 4G+. Overigens heeft de normale tv ook last van opname problemen die ik beschreven heb.
Ziggo go doet weer raar. 3 augustus: Formule 1 kwalificatie Hongarije kan de uitzending niet opnieuw starten tot 15:15 en dan is de uitzending niet gebufferd op server dus kan je niet doorspoelen.
Update ziggo go. Bij alle zenders is het op 3 augustus niet mogelijk om live uitzending opnieuw te starten als je bijvoorbeeld het begin hebt gemist. Doorspoelen is alleen mogelijk als stuk van de uitzending gebufferd is anders weigert ziggo go om door te spoelen.
vergeten toe te voegen.
ik heb op ziggogo.tv pagina inspecteren aangezet als ik een live uitzending opnieuw wil starten dan komt er een error. Namelijk "server failed to load resource 404 not found".

*** Mod edit: toevoeging 8 augustus (dubbel topic): ***
Bij ziggo go zowel in de app als de web versie is het voor mij al een tijdje niet mogelijk om live uitzendingen opnieuw te starten . Ziggo go laadt de uitzending niet omdat de server weigert. Als deze uitzending ook opgenomen wordt kan je niet bij het begin beginnen zolang de uitzending bezig is. Als de uitzending afgelopen is kan je hem wel bekijken in replay tv en als opname, maar dan moet je opnieuw inloggen anders blijft ziggo go laden. Uitzending waarbij je dit probleem ben tegengekomen is niet gebufferd dat gebeurt pas als je de uitzending terugkijkt. Dus je kan niet spoelen behalve als je de uitzending laat doorlopen en terug spoelt naar het begin. Als je probeert meer door te spelen dan er gebufferd is gaat oranje dot terug naar waar tot er gebufferd is en moet je hem eerst weer laten doorlopen totdat je weer kan spoelen.

De normale tv heeft hiervan geen last alleen apparaten die verbonden zijn met ziggo go servers.
Reputatie 7
Hallo Frank,

Sorry voor het lange wachten!
Ik lees hier problemen met meerdere systemen en programma's. Dus laten we op elk punt dieper in gaan.

Zoals je zelf al aangeeft werken de Next en Ziggo Go niet met opnames op het device, maar allemaal via server opnames. Dat zou betekenen dat de opnames zelf, of je verbinding een issue heeft. Maar gezien het aantal issues op meerdere device's en verbindingen lijkt me de verbinding ook niet het probleem. Nu heb ik zelf net een aantal zenders op zowel PC (win10 app) als Android Go app getest, maar heb van alle pogingen nog maar 1 foutmelding gehad dat de server niet kon laden bij kijken van het begin. Bij een tweede poging ging deze wel door. Dit betrof NPO2 met het NOS Journaal met doven tolk. Verder ondervond ik geen issues op RTL 5 en SBS 6 en BBC first.
Op BBC first heb ik ook getest een opname te starten en terug te kijken vanaf het begin, dit werkt bij mij op beide apparaten.

Om ook het technische team mee te laten kijken en zodat ik zelf meer kan testen:
  • Kan je me aangeven met welk apparaat en met welke OS versie je het probleem van Ziggo Go en opnieuw starten van live uitzendingen hebt?
  • Hoe vaak komt dit voor (is het echt op alles?) en op welke zenders/programma's en op welke tijdstippen probeer je te kijken?
  • Op welke programma's/zenders ondervind je het probleem met opnemen en dan niet kunnen starten vanaf het begin en op welke tijdstippen is dit?
En dan de opnames gedeeltelijk of met blokken en strepen, omdat je op meerdere devices dezelfde problemen ervaart lijkt het me handig dat ik mee ga testen op de opgenomen programma's of tijden dat je dit zelf probeert te doen.
Welke programma's zou ik kunnen testen om de hoogste kans van slagen te hebben? (Ik heb voor nu de volgende uitzending van Discovery Channels Expedition unknown op opnemen staan)
  • Bv, welke programma's van BBC kan ik proberen en keek je deze op bepaalde tijden in de avond terug?
  • Welke zenders en met welk programma heb je nog meer getest?

Gr,
Op de Next box komen deze problemen niet voor behalve heel soms dat bij opgenomen programma's van BBC die al een maand of meer oud zijn blokken, strepen en soms een interruptie van geluid plaatsvind op tv. Dit vond plaats met terugkijken op verschillende tijdstippen tussen 19:00-23:00 uur. De problemen lijken minder te worden voor BBC 1,2,3 en 4 programma's.

Live uitzending probleem komt voor op mijn pc met win 10 pro
Vooral prime time en op alle zenders.
Discovery Channel: Deadliest Catch 21:30-22:30 elke woensdag
NPO 2: de slimste mens elke doordeweekse dag
Veronica: Veronica Inside ma en vrij om 20:30 en live voetbal
NPO 1: Eredivisie samenvattingen op vrijdag, zaterdag en zondag
Ziggo sport F1 kwalificaties, F1 races en formule 1 café

Ongeveer 3 a 4 weken geleden is Ziggo go er helemaal uitgeklapt sinds dien ervaar ik deze problemen. Het gebeurde 30 minuten in heen wedstijd Champions league PSV-FC Basel op Veronica.

Internet verbinding op pc is vast en met 250 down en 25 up.
De eerste sharkweek opname van Discovery Channel was niet goed opgenomen omdat hij 20 minuten van het programma automatisch doorspoelde naar het einde de rest van de sharkweek programma's waren wel goed opgenomen.
BBC first hebben problemen bij BBC programma's niet omdat deze zender uit Nederland komt geloof ik.
Reputatie 7
Dank je, dan heb ik wat om te testen.
Maar je ervaart dit op ziggogo.tv tegelijk als de apps he?
Ik zou namelijk verwachten bij dit soort problemen dat er wel meer mensen zich melden.

Dan maak ik nog weer een verdiepingsslag, want het is nog niet zo makkelijk te specificeren zo. Ik focus op de blijvende problemen. Mocht er in mijn probleem definitie een fout zitten, dan hoor ik het ook graag. Wees zo specifiek en onderscheiden mogelijk als dat kan :)

Probleem 1
Live tv + opnemen, via de app of browser: Je kan niet naar het begin van de uitzending zolang de uitzending bezig is.
  • Is dit probleem van toepassing op alle uitzendingen die je probeert en los van prime time?
Probleem 2
Gedeeltelijk of niet opgenomen programma's.
  • Deze plan je in via de Next de app of de web based ziggogo.tv?
  • En vervolgens kijk je deze terug op prime time? of ook op andere tijden? (zou je dit anders willen proberen)
  • Zit er dan een verschil in de kwaliteit als je deze op prime time of andere tijden bekijkt?
Probleem 3
Opnames: Beeld kwaliteit, blokken, strepen en en wegvallend geluid.
  • Heb je deze problemen alleen op de Next of ook op de app en ziggogo.tv?
  • Deze heb je uitsluitend op hele oude opnames van BBC?
  • Kijk je deze dan ook op primé time? (en zou je anders ook op een andere tijd kunnen kijken?)
  • dan ben ik daar ook benieuwd of er een verschil zit tussen de tijden.
Gr,
Probleem 1: ja, bijvoorbeeld om 2 uur in de middag en ook 11 uur in de avond.

Probleem 2: In kwaliteit en tijdstip terugkijken zit geen verschil. Is voorlopig maar 1x voorgekomen. Sinds kort een nieuw probleem tegen gekomen. Next probeert voordat de uitzending wordt uitgezonden het programma al op te nemen wat resulteert in niet opgenomen programma. Je moet je opname handmatig verwijderen van de opname planning en er weer opzetten anders wordt programma niet opgenomen.

Probleem 3: Mijn vader kijkt vooral oude BBC opnames en het tijd stip maakt niet uit er lijkt wat mis te gaan bij verplaatsing van de opname bij jullie servers. recente opgenomen BBC opnames hebben geen problemen alleen oudere maar dat gebeurd tegenwoordig bijna niet meer. Probleem 3 komt eigenlijk bijna niet meer voor dus deze mag als opgelost worden beschouwd.
Toevoeging probleem 1: Als programma geen replay button heeft kan je deze wel starten als de uitzending nog bezig is, maar niet doorspoelen omdat de server ook hier niet gebufferd heeft.
Nog een toevoeging probleem 1: Live kan ik wel kijken ook als ik de opname start, maar niet vanaf het begin omdat de server dan denkt dat de uitzending niet bestaat.
Reputatie 7
Hey Frank,

Ik heb zelf de afgelopen dagen ook getest op een aantal van de programma's, ik ben echter maar 1 probleem tegengekomen en dat is het niet goed laden van replay op een net uitgezonden NOS uitzending.
Deze werkte wel via de Chrome browser en mijn Android telefoon, alleen de Win10 GO app deed het niet. Deze had blijkbaar hier langer nodig. Dit probleem kon ik niet verder reproduceren.

Toevoeging probleem 1: Als programma geen replay button heeft kan je deze wel starten als de uitzending nog bezig is, maar niet doorspoelen omdat de server ook hier niet gebufferd heeft.
Dat lijkt me geen probleem maar logisch? De uitzending is namelijk nog bezig.

Dan blijft probleem 1 volgens mij nog de grootste vervelende die ik niet kan vinden.
Is dit alleen op Win 10 met de App? of ook via Chrome.
Want zover kan ik alleen sporadisch met de GO app van win 10 je probleem reproduceren. Alleen heb ik het gevoel dat jij er veel vaker last van hebt.
Of mis ik nu nog iets?

Gr,
Ik heb contact gezocht met klantenservice en daar is waarschijnlijk oorzaak voor probleem 1 gevonden. Mijn pc heeft win 10 pro en de laatste geüpdatet versie hiervan werkt niet goed samen met ziggo go. Het probleem is dat de ziggo go server windows 10 pro niet vertrouwd via ziggo go web versie. Ik krijg blokkades als ik een programma wil terug zien. De ziggo go server vertrouwt de geïnstalleerde app op windows 10 meer dus hierop kan ik wel replay tv kijken in live uitzending.

Windows 10 pro is ontwikkelaars versie van Microsoft, dus als er problemen of oplossingen zich voordoen dan worden die opgelost of erin gezet voor normale windows 10 versies met een nieuwe update.

Dit specifiek probleem wat ik tegen ben gekomen wordt pas opgelost voor mij als de technische mensen van ziggo een update uitbrengen voor iedereen.
Reputatie 7
Ah, dat is best wel belangrijke informatie in dit geheel dus :)
Nu heb ik dan het issue wat ik zelf tegen kwam wel doorgezet, maar dan is daarmee eerst de kous af denk ik?
Mocht er nog wel iets zijn om mee te testen dan hoor ik het graag. Het doel is in ieder geval de kwaliteit positief en stabiel te maken.

Gr,

Reageer