Ubentteduur

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go update 2.3.50 crasht op beide telefoons

Ziggo Go update 2.3.50 crasht op mijn beide Nokia telefoons. De Nokia’s zijn volledig up to date.

Het moet aan 2.3.50 liggen, want Go op de ene Nokia werkte nog wel toen ‘ie de update nog niet had, maar meteen na de update crashte Go ook op de tweede.

Na het CNN terugkijkprobleem van enkele weken geleden is dit wederom een zeer grote teleurstelling.

Ik hoop dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost.

7 Reacties 7
Ubentteduur
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan inmiddels weer tv kijken op een van de Nokia's (de andere blijft thuis liggen en kan ik nu niet testen). Draaien en zender wisselen werkt nu, terwijl dat tot een uur terug meteen een crash gaf.

Er is dus een kans dat dit ook te maken heeft (gehad) met iets server-side gerelateerds. Laten we het hopen.

Mocht ik later meer/ weer crashes zien, meld ik het.

 

Ubentteduur
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Thuis crasht de app weer continu.

Dus het originele probleem blijft: De app crasht, en dat is zeer vervelend.

Nogmaals: Ik hoop dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost.

Ubentteduur
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het volgende ontdekt:

- App starten in landscape mode crasht *altijd* 

- App starten in portrait gaat nu vooralsnog goed. Draaien naar landscape gaat ook goed, zolang je op dezelfde zender blijft.

- Kanaal wisselen terwijl je in landscape bent crasht ook weer.

 

Het lijkt er dus op dat de crash gebeurt als een nieuw kanaal *niet* start als portrait.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Goedemiddag @Ubentteduur

Super bedankt voor je bericht en ook de updates over je ervaring met de Ziggo Go app. We moeten dit uitzoeken want op deze manier is het geen doen om online tv te kijken. Krijg je op zo'n moment dat deze crasht helemaal niets te zien en sluit de app zich helemaal af? Of zie je een zwart beeld en/of een foutmelding? Ook hoor ik graag van je welk type Nokia je in gebruik hebt. 

Ubentteduur
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de reactie, ik had het al bijna niet meer verwacht 🙂

Antwoord op je vragen (ik probeer het meteen nog even as we speak op de telefoon):

(1) Ik leg de telefoon in landscape (om te crash te “forceren”), het openingsscherm is natuurlijk zoals altijd in portrait. Ik klik een zender aan, die start in landscape, maar crasht na een seconde. Ik krijg de normale Android melding (“Ziggo GO is gestopt” - App info - App sluiten - Feedback verzenden.

(2) TV Kijken doe ik meestal op mijn Nokia 1.

 

Hierbij herhaal ik ook nog even mijn eerder genoemde tests, zoals ik al zei kan ik nu wel TV kijken en de crash omzeilen, maar dit is natuurlijk niet een ideale situatie, en dit probleem heb ik nooi eerder gehad, en vermoed dus een fout sinds de laatste update. Bovendien betaal ik een vermogen aan abonnement dus verwacht wel dat het goed werkt. Maar ik ben nu dus al heel blij met je reactie. Hier nogmaals de tests:

(1) Telefoon in portrait, start app, kies zender, tv kijken werkt goed, ook zender wisselen is OK, zolang de telefoon in portrait blijft.

(2) **Eenmalig** de telefoon draaien naar landscape werkt ook. Maar vervolgens zender wisselen in landscape geeft weer de crash.

De fout is in dit geval volledig reproducable, dus hopelijk kunnen jullie hier iets mee.

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19171Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Ubentteduur Hartelijk dank voor de toelichting. Ik wil dit graag verder voor je onderzoeken. Kun je onderstaande informatie nog voor me controleren?

1. Merk + Model Smartphone
2. Androidversie
3, Loopt alleen de Ziggo Go app vast, of heb je dit ook met Youtube en andere streaming apps?

Ubentteduur
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

(1) Merk en model? Dat heb ik toch al gezegd: Nokia 1.

Model TA-1047

(2) Android versie 9

(3) Nee, natuurlijk niet, anders had ik dat ook gemeld.

Ik had ook al gemeld dat de problemen duidelijk zijn begonnen met versie 2.3.50 (zie eerste post). Getest op 2 gelijke telefoons, daarom kon ik ook precies zien dat het probleem pas optrad *na* de upgrade naar versie 2.3.50. Zie eerdere posts.

Bedankt voor de interesse in dit probleem. Ik kijk nog steeds TV op de Nokia’s, met bovenstaande tussenoplossing (=niet draaien naar landscape tijdens tv kijken).

Ik kijk voornamelijk nieuws (NPO, BBC, CNN) met speakers, dit heeft steeds goed gewerkt (afgezien van het zeer vervelende CNN “terugkijk” probleem van enkele weken geleden, dat gelukkig is opgelost), en nogmaals: het gemelde probleem moet echt in 2.3.50 zitten.

 

 

 

 

Uitgelicht topic