Vraag

Ziggo Go TV problemen

  • 16 november 2020
  • 16 reacties
  • 255 keer bekeken

@Alex Ziggo Sinds laatste 2 weken verschillende problemen met Ziggo Go TV

  • niet kunnen inloggen
  • geen verbinding
  • te veel schermen
  • geen netwerk, geen internet
  • geen video
  • buffering, buffering
  • na verschillende minuten kijken uitval beeld

Mijn Windows 10 PC is bekabeld (echte kabel, geen bouwmarktkabel)

De Windows 10 App geeft hetzelfde probleem als de browsers.

Ik zelf gebruik browser Edge Chromium, maar Firefox, Google Chrome en Opera hebben hetzelfde probleem.

2x Android tablets WiFi ook met moeite verbinding en daarna buffering en uitval.

ter info:

  • mijn internet snelheid is perfect
  • browser caches incl. DNS geleegd
  • modem meerdere malen gereset.
  • Windows 10 in veilige modes incl netwerk - ook zelfde problemen

Nooit eerder deze problemen gehad en was dan ook helemaal nieuw voor mij. Zelfs tijdens de Lockdown functioneerde alles prima.

Om moedeloos van te worden. Ik heb meerdere keren Ziggo Helpdesk gevraagd of er problemen met Ziggo Go Servers zijn. Hierop wordt dan op ge-antwoord dat men van niets weet. 

Vandaag wederom kontakt gehad met een Ziggo medewerker en deze attendeerde mij op deze Ziggo Community. Ik schrok van de hoeveelheid klachten over Ziggo Go en dan over een periode van 5 jaar.

Mijn enige hoop is dat @Alex Ziggo mij kan helpen.

Met groet, 

 


16 Reacties

Hi @johnwilliam, allereerst welkom op de Ziggo Community!

Mijn enige hoop is dat @Alex Ziggo mij kan helpen.

En je legt direct flink de druk erop zie ik :sweat_smile:

 

Zonder gekheid: Ontzettend waardeloos dat dit allemaal zo moeizaam werkt bij je de laatste tijd. Het is erg opvallend dat het ook lange tijd goed is gegaan en nu opeens niet meer. Laat ik beginnen met wat er wél volledig bekend is:

-te veel schermen

Dit is helaas al een langlopend issue, maar nog steeds niet opgelost. Ik heb hele goede hoop dat ik hier begin volgende week goed nieuws over heb te melden, maar het is helaas nog even afwachten.

Dan de rest van je problemen: We hebben op dit moment geen algehele serverproblemen. Het is ook alweer enige tijd geleden dat daar echt problemen mee waren, dus daar verwacht ik niet dat we het moeten zoeken. Je geeft aan dat je tablets en de PC eigenlijk hetzelfde probleem ervaren, dus op dit moment verwacht ik niet dat we het op één van de apparaten moeten zoeken, tenzij je specifieke foutcodes krijgt. Blijft over: Je verbinding. Deze ziet er inderdaad uitmuntend uit en je hebt eigenlijk alles al uitgesloten. Dat betekent nog niet dat er alsnog een ander soort factor kan zijn waar we het moeten zoeken, maar ik zal eerlijk bekennen dat ik nog niet goed weet.

Om toch nog even wat zaken uit te sluiten: “Nooit eerder deze problemen gehad en was dan ook helemaal nieuw voor mij. Zelfs tijdens de Lockdown functioneerde alles prima”

Ben je voor de zekerheid toch nagegaan in huis of er iets is aangepast? Veranderd? Wellicht binnen het netwerk? Is het wellicht tijdens een bepaalde update gebeurt?

 

Tot slot: De Android tablets. Ben je in de gelegenheid deze eens een keer op een ander netwerk te testen om te controleren hoe het dan gaat?

@Alex Ziggo - enorm bedankt dat je de moeite heb genomen om op mijn noodkreet te reageren. Waardeer ik echt.

Je bent mijn laatste strohalm waar ik mij aan vast klamp (sorry hiervoor)

 

Antwoord op je vraag:

Ondertussen na vd zomer hebben we nodige Windows 10 updates door de keel geduwd gekregen maar die kunnen toch geen invloed gehad hebben op mijn Ziggo internet.

In huis zelf is alles nog steeds hetzelfde. Niks is weggehaald of is er bij gekomen. Brengt me wel op het idee om eens bij mijn buurman te gaan vragen, hoe of wat? (2 onder 1 kap woning)

Zoals ik al eerder zei - de gemeten speedtesten zijn echt goed. Mijn TV en media-box nooit een sputter of een kriebeltje. Mijn conclusie hieruit is,  dat ik alleen een probleem heb met het krijgen en hebben van een verbinding met de TV servers.

Natuurlijk heb ik eerst de hele Community door zitten spitten (vandaar je naam) of  er meerdere waren met hetzelfde probleem - en een eventueel oplossing hiervoor. Ik vond toen een paar keer het antwoord dat er wel degelijk problemen met TV servers waren, maar dat dit niet direct algemeen bekend was bij je collega's Helpdesk medewerkers.

Na een probeersel van de laatste Helpdesk medewerker heb ik een tablet nu via een 5G verbinding vh modem gekoppeld. Ook dit heeft niet geholpen.

Ook deze collega van je kon mij niet verder helpen, en deze gaf mij het advies om het eens in de Community te proberen vanwege de Super Whizzkids die daar rond dwalen  :smile: 

Ik heb nog wel even geduld om te wachten of het vanzelf weer goed komt. Anders misschien het met een ander modem te proberen. Als ik zover ben, doe ik wel een aanvraag via de reguliere weg.

@Alex Ziggo - nogmaals bedankt voor je respons.

Dan wordt het nog wat dieper graven:

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Hou je vast:


Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal    Frequentie (Hz)    Vermogen (dBmV)    SNR (dB)    Modulatie    Kanaalnummer
1    618000000    1.4    40    256 qam    3
2    602000000    1.7    40    256 qam    1
3    610000000    1.7    40    256 qam    2
4    626000000    1.2    40    256 qam    4
5    642000000    0.4    40    256 qam    6
6    650000000    0.7    40    256 qam    7
7    658000000    1.2    40    256 qam    8
8    666000000    1.5    40    256 qam    9
9    730000000    1.4    40    256 qam    17
10    738000000    1.7    40    256 qam    18


11    746000000    1.5    38    256 qam    19
12    754000000    0.9    38    256 qam    20
13    762000000    0.7    40    256 qam    21
14    770000000    0.7    40    256 qam    22
15    778000000    0.2    38    256 qam    23
16    786000000    0.2    38    256 qam    24
17    794000000    0    38    256 qam    25
18    802000000    0    38    256 qam    26
19    810000000    0.5    38    256 qam    27
20    818000000    0.7    38    256 qam    28
21    826000000    0.2    38    256 qam    29
22    834000000    0    38    256 qam    30
23    842000000    0.2    38    256 qam    31
24    850000000    0    38    256 qam    32


Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal    Locked Status    RxMER (dB)    Fouten voor RS    Fouten na RS
1    Locked    40.3    184    0
2    Locked    40.3    213    0
3    Locked    40.3    155    1
4    Locked    40.9    222    0
5    Locked    40.9    299    0
6    Locked    40.3    302    0
7    Locked    40.3    304    0
8    Locked    40.3    132    0
9    Locked    40.3    174    0
10    Locked    40.9    137    0
11    Locked    38.9    174    0
12    Locked    38.9    183    0
13    Locked    40.3    237    0
14    Locked    40.9    248    0
15    Locked    38.9    279    0
16    Locked    38.9    311    0
17    Locked    38.9    457    0
18    Locked    38.6    508    0
19    Locked    38.9    279    12
20    Locked    38.9    234    0
21    Locked    38.6    267    0
22    Locked    38.9    319    0
23    Locked    38.9    234    0
24    Locked    38.9    279    0


==============================================================

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal    Frequentie (Hz)    Vermogen (dBmV)    Symbol Rate (ksps)    Modulatie    Kanaalnummer
1    44499947    46.5    5120    64 qam    2
2    58799990    47.5    5120    64 qam    4
3    36000015    46.3    5120    64 qam    3
4    51999974    47.3    5120    64 qam    1


Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal    Kanaal soort    T1 Timeouts    T2 Timeouts    T3 Timeouts    T4 Timeouts
1    ATDMA    0    0    3    0
2    ATDMA    0    0    1    0
3    ATDMA    0    0    1    0
4    ATDMA    0    0    2    0

==============================================================

 

Netwerk Historie:
 

 

 

Aansluiting in huis, hier is niks aan verandert, zelfde als 3 jaar geleden.

Rechts ligt een oude antenne versterker die is wel aangesloten maar doet niets (geen spanning)

 

 

 

@johnwilliam Ik zie geen afwijkingen in je signaalwaarden.

Als je de versterker niet meer gebruikt zou ik alleen het modem in de wandcontactdoos stoppen.

Even nog verder zoeken / uitsluiten, met allerlei instellingen in je modem:

Zie je hier een IPv6 adres? What Is My IP? - Shows your real public IP address - IPv4 - IPv6

Zo ja, 
1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

Ook wil dit wel eens helpen bij vreemde issues, hierna het modem 30 seconden van de stroom halen.

 

Nog even een vervolg op het bericht van zojuist.

Heb je voor Chrome en/of Edge onder Chromium deze web/extensie/app al geïnstalleerd?

Na inloggen komt dit naar voren, hierna liep het bij mij wel een stuk beter.

 

Allereerst Bedankt Bert dat je de moeite voor me neemt;

 

Ik ben Edge Chromium gebruiker.

Ja ik had de web/extensie/app geïnstalleerd - ik had het vermoeden dat alle ellende daardoor ontstaan was, en heb het er weer afgehaald.

Win10 App, Edge, Firefox, Chrome en Opera allemaal hetzelfde. Evenals de tablets.

Het wordt steeds vreemder (of het moet incidenteel zijn want dit circus maakte ik vannacht mee) TV kijken op de PC :

Vannacht 01:15 Comedy Central > geen enkel probleem.

RTL 4 Nieuws > geen probleem

Voor RTL 4 Nieuws (zelfde kanaal) zit RTL Boulevard > deze komt dan weer niet door, blijft bufferen???? (als je het nu nog snapt mag je het zeggen)

Alle andere zenders geprobeerd: 1, 2, 3, Nat Geo, Disc, RTL 9, Spike, dan weer niet (bufferen) en dan weer wel - dit is echt om gek van te worden.

Er zit een zekere willekeur wat wel doorkomt en wat vastloopt. Dat kunnen verschillende programma's zijn op hetzelfde kanaal. Maar er kan ook verschil zijn per kanaal. 

Maakt ook niet uit of het primetime is of 's morgens vroeg of 's nachts laat.

 

Ik vind je Credo wel van toepassing op dit hele gebeuren :smile:

@johnwilliam “(als je het nu nog snapt mag je het zeggen)”

Ik snap er geen barst van, ik ga er nog eens een nachtje over slapen of iemand anders moet hier nog langskomen met een briljant idee, hoop ik.

Toch nog even: Welk antivirus gebruik je?

Free AVAST en Firewall van Win10 zelf

Had ik ook al geprobeerd om zonder dit - helaas.

Win10 veilige modus (met Netwerk natuurlijk) - ook helaas

Win10 probleem oplosser op de Netwerk adapter los gelaten en die komt met de kreet ”het lijkt erop dat de DNS server niet reageert ”

Lijkt me sterk want ik heb een keurige ping en up en down snelheden zijn prima in orde. Ik heb dan ook geen enkel probleem met internet en kan 4K Youtube en MS-Store films vol scherm kijken.

Mocht je dit nog niet gedaan hebben:

Het komt nogal eens voor dat een streaming app of verbinding niet werkt, omdat een antivirus te strak bepaalde verbindingen dichtgooit.

Als je een antivirus hebt verwijderd via Windows, dan hoeft niet alles verwijderd te zijn, daarom hebben alle antivirussen tegenwoordig een verwijder tool.
Vaak blijven er nog services draaien, start je Windows opnieuw op na de-installeren.

Avast Deïnstallatie | Download aswClear om Avast te verwijderen

Dat is mij bekend - daarom had ik Win10 ook in de veilige modus (kaal) opgestart. Dan wordt alles gebypassed ook mijn video drivers, virusscanner. Magicien voor de SSD's, Realtek geluids drivers,  etc.

Vandaag 22-11 de gehele dag en avond GEEN ENKEL kanaal wederom bereikbaar

Begint al met probleem met inloggen (probeer het later nogeens)

En daarna bufferen, bufferen en na 5 min de kreet ‘video niet bereikbaar’

Android tablets 2x geen probleem !

Hi @johnwilliam,

Er waren eergisteren en gisteren problemen Ziggo GO op Windows 10 / de browers. Er is een wijziging teruggedraaid en sindsdien werkt het weer normaal. Nu heb je al langer problemen, dus ik verwacht niet dat dit ook al jouw problemen in één keer oplost. Het verklaart in ieder geval wel je laatste bericht. Op de achtergrond is er overigens heel hard gewerkt aan de ‘maximum aantal schermen bereikt’-melding en de verwachting is dat die deze week flink afneemt. Kun je aangeven wat je sinds vandaag ervaart? Zoals het hiervoor ging?

Gisteren 23-11 's middags 1500hrs PC TV aangezet. Ging goed! - de hele avond aan laten staan en weinig tot geen problemen.

Vandaag 24-11 1(=één) GROTE ELLENDE : begint al met inloggen en dan proberen TV te kijken. Vooral Veronica is in en in droevig . . . 

TV zenders 1, 2, 3, RTL4, RTL5, SBS6, NatGeo gaan redelijk goed.

Veronica, RTL7, RTL8, Net5, Fox, Disc, ZiggoSport, Spike duffe ellende - moeilijk opstarten en daarna horten en stoten (buffering, buffering . . .)

@Alex Ziggo waarom als ik op Ziggo Storing site ga kijken zie ik niet staan  dat er problemen zijn. Ik ben dan weer blij dat er mensen zoals jij er zijn die wel toegeven dat er iets mis is.

@Alex Ziggo  Ik weet niets van frequenties ed - maar de probleem kanalen en de niet probleem kanalen is er een relatie tussen die 2 groepen?

Ik snap dat frequenties niets met internet te maken heeft - maar ik zou soms gaan denken . . . 

Reageer